Permalänk
Medlem

litet chassi till pfsense?

Hej

Söker ett litet chassi och lämpliga komponeneter till mitt pfsensebygge,så litet som möjligt. Gärna monteringsbart på väggen.
Har sökt på inet och liknande sidor men hittar inget lämpligt.

Vad har ni för förslag?

/sunfire

Permalänk
Medlem

Ett 1U-rack chassi med stöd för ATX-kort.

Permalänk
Medlem

Beroende på vad du vill ha för prestanda kan du kolla på teklagers sortiment. Samma modeller finns även att importera själv på gott och ont (pris, garanti).

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Dessa är riktigt bra och små;
https://teklager.se/sv/

Jag kör med 3st sådana på olika platser.
Klart prisvärt.

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen..

Permalänk
Medlem

Är det stor skillnad på pris på pcengines och vart kan man köpa dom billigare ?

/sunfire

Permalänk
Medlem
Skrivet av spawnstah:

Dessa är riktigt bra och små;
https://teklager.se/sv/

Jag kör med 3st sådana på olika platser.
Klart prisvärt.

Vilka modeller har du?

Permalänk
Medlem

Nån som har provat teklagers wifi router?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunfire:

Är det stor skillnad på pris på pcengines och vart kan man köpa dom billigare ?

/sunfire

Just pcengines vet jag inte om de går att få tag på billigare, men de andra som är rebrandade Qotoms finns på aliexpress. Finns betydligt fler modeller att välja på där också om man inte känner att man vill brassa på med värsta i7an utan en 2c4t pentium räcker gott.
Teklager: i5-6200U 8GB RAM 128GB SSD för 6,6k
Aliexpress: i7-7500U 8GB RAM 128GB SSD för ~5,2k (inklusive moms och dhls hanteringsavgift)

Jag tog första bästa exempel så letar man kan man nog få ytterligare billigare. Dessutom behöver man knappast så mycket RAM och lagringsutrymme för en router ändå och köper man minne separat kanske det blir ännu billigare.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunfire:

Vilka modeller har du?

Denna kör jag med;

https://teklager.se/en/products/routers/tlsense-i7-4lan?yotpo...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Just pcengines vet jag inte om de går att få tag på billigare, men de andra som är rebrandade Qotoms finns på aliexpress. Finns betydligt fler modeller att välja på där också om man inte känner att man vill brassa på med värsta i7an utan en 2c4t pentium räcker gott.
Teklager: i5-6200U 8GB RAM 128GB SSD för 6,6k
Aliexpress: i7-7500U 8GB RAM 128GB SSD för ~5,2k (inklusive moms och dhls hanteringsavgift)

Jag tog första bästa exempel så letar man kan man nog få ytterligare billigare. Dessutom behöver man knappast så mycket RAM och lagringsutrymme för en router ändå och köper man minne separat kanske det blir ännu billigare.

vågar man köpa från aliexpress? Blev lurad på wish en gång visserligen ingen datorpryl men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunfire:

vågar man köpa från aliexpress? Blev lurad på wish en gång visserligen ingen datorpryl men ändå.

Som sagt, på gott och ont. Köper du på wish får du räkna med att få fel prylar titt som tätt, men det är sanslöst lätt att få pengarna tillbaka också. På aliexpress kan det kräva mer arbete. Jag köpte en barebone på aliexpress för ett tag sedan, fick fel processor, krävde 10% av priset tillbaka för att kompensera för prestandaskillnaden på 10%, säljaren vägrade, jag drog vidare det till aliexpress och slängde på ytterligare 5% för att säljaren var motstridig och fick igenom ärendet så fort aliexpress tittade på det.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Skulle välja en cpu med mer än två kärnor och ingen HT, om du kan hitta en, även om det blir en i5:a.

Stänger netgate av HT i en uppdatering så står du där med bara två kärnor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Skulle välja en cpu med mer än två kärnor och ingen HT, om du kan hitta en, även om det blir en i5:a.

Stänger netgate av HT i en uppdatering så står du där med bara två kärnor.

Ursäkta en dum fråga men vad står HT för ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunfire:

Ursäkta en dum fråga men vad står HT för ?

Hyper-Threading

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Medlem