Har jorden besökts av utomjordiska farkoster?

Permalänk
Hedersmedlem

@Autodidact Har du koll på vilken tråd du är i och diskuterar? Eller försöker du spåra ur den med andra ämnen?

Kan du också dela med dig av lite källor som visar vilka andra länder som utreder det materialet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

@Autodidact Har du koll på vilken tråd du är i och diskuterar? Eller försöker du spåra ur den med andra ämnen?

Kan du också dela med dig av lite källor som visar vilka andra länder som utreder det materialet?

En snabb googling gav detta som svar.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_investigations_of_UFOs_...

Gräver man djupare, så kan man säkert hitta fler...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DaBone:

En snabb googling gav detta som svar.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_investigations_of_UFOs_...

Gräver man djupare, så kan man säkert hitta fler...

Okej, förutom USA verkar de flesta vara från omkring 50-talet. Orkade knappt kolla igenom USA. Någon rapport hade kommit till slutsatsen att det mesta verkar vara folk som inte fattar att det är flygplan och ballonger eller naturfenomen.

Jag trodde också vi pratade om videon som USAs flotta hade släppt. UFO är ju som sagt också ett begrepp för något som flyger och är oidentifierat. Det är inte samma sak som utomjordingar. Men jag kanske missförstod.

Finns det någon undersökning ni kan hitta som kommit fram till något konkret?

Permalänk
Medlem

Dr. Steven Greer la precis ut den här bilden på sin Facebook. Påminner om det "UFOt" som förekommit tidigare i tråden.

https://scontent.fbma2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/132220762_349...

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Tydlig och bra bild, det vi ser där är sannolikt portalen till den galaktiska federationen.

Permalänk
Hedersmedlem

Finns det några andra som lyckats fota det här otroliga fenomenet? Ser inte ut som han är ute i bushen så någon annan borde ju sett det också. Någon annan än den här personen som satsat på att vara ufolog som karriärval.

Permalänk
Avstängd

Ingen borde lita på Dr. Steven Greer. Han har förbrukat sin trovärdighet för länge sedan.

Visa signatur

NUC 10 16GB Core i5 10210U UHD Graphics 620 970 EVO 1TB

Swift 1 8GB Pentium N5000 UHD Graphics 605 SN520 512GB

55" CX OLED Addon T14 + Addon Sub Switch Series S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shimonu:

@Autodidact Har du koll på vilken tråd du är i och diskuterar? Eller försöker du spåra ur den med andra ämnen?

Min bild är ytterst relevant för tråden då folk som är intresserade av ämnet i fråga även brukar uppskatta när folk delar med sig av bilder på saker som skulle kunna vara av utomjordiskt ursprung.

Oavsett vilken tråd vi är i så har jag dock aldrig påstått att det oidentifierade flygande objekt jag bevittnade är utomjordiskt.

Visa signatur

NUC 10 16GB Core i5 10210U UHD Graphics 620 970 EVO 1TB

Swift 1 8GB Pentium N5000 UHD Graphics 605 SN520 512GB

55" CX OLED Addon T14 + Addon Sub Switch Series S

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av Autodidact:

Ingen borde lita på Dr. Steven Greer. Han har förbrukat sin trovärdighet för länge sedan.

Det enda han gjorde bra var the disclosure project med alla som vittnade.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon17469:

Har USA dödat en utomjording? Så får man ju inte göra, särskilt i juletider.

Jag skulle rekommendera utomjordingarna att besöka Australien istället, det borde vara mindre riskabelt. För det var dit som brottslingar skickades förut, så australiensarna vet hur det känns att vara annorlunda och utstött och missförstådd.

Permalänk
Inaktiv

Har vi någonsin varit civiliserade? Jag menar 25k barn dör varje dag av svält för att jag ska kunna köpa en t-shirt på HM för 40 spänn. I coronapandemin räknar vi konstant på hur mycket liv vi har "råd" att rädda!? Är det någonstans i universum det INTE finns intelligent liv så är det väl ändå här. Det enda vi är är mindre håriga på kroppen än för ett par tusen år sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190955:

Har vi någonsin varit civiliserade? Jag menar 25k barn dör varje dag av svält för att jag ska kunna köpa en t-shirt på HM för 40 spänn. I coronapandemin räknar vi konstant på hur mycket liv vi har "råd" att rädda!? Är det någonstans i universum det INTE finns intelligent liv så är det väl ändå här. Det enda vi är är mindre håriga på kroppen än för ett par tusen år sen.

Snälla låt inte tråden spåra ut fullständigt, annars kommer mod låsa tråden. Gäller även många andra.
Vi borde hålla oss till TS huvudinlägg.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Joinar diskussionen aningen sent men nej...jag tror inte jorden i sig har haft besök av "utomjordiska varelser eller farkoster"
Däremot är jag rätt säker på att det finns liv på andra planeter än vår ute i universum, för av alla (gud vet hur många?) där ute varför skulle just våran enbart vara befolkad? Nu var det kanske inte det frågan handlade om direkt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Flera rapporter om att folk sätt ett stort blått ufo hamna i havet.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/flera-larm-om-stort-blatt...

Permalänk
Medlem

Något radiostyrt med LED-lampor skulle jag gissa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fomi:

Något radiostyrt med LED-lampor skulle jag gissa.

Tror mer på en ballong. Att Expressen ens gör en nyhet av det där filmmaterialet!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av muSashi:

Tror mer på en ballong. Att Expressen ens gör en nyhet av det där filmmaterialet!

De har inte kunnat nå farkosten under vattnet än då det kokar runt om.

Permalänk
Medlem

Kommer sent med i konversationen, men ja, jag tror att vi har varit besökta.

För några år sedan satte jag ihop en sida för de som vill researcha lite mer på djupet: https://ufopanel.com - Quotes-sektionen borde vara intressant läsning för den som vill gräva lite mer i ämnet.

Visa signatur

RTX 4070 | Ryzen 7800X3D | B650 | 32GB 6000 MHz | 850W | W.11

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Tror mer på en ballong. Att Expressen ens gör en nyhet av det där filmmaterialet!

": Herregud!"

Permalänk
Lego Master
Skrivet av anon298854:

De har inte kunnat nå farkosten under vattnet än då det kokar runt om.

Källa på det?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Kokar det fortfarande?

Permalänk
Inaktiv

Ser att vart lite tyst UFO fronten på tag här så läger upp den här. Är faktisk lite nytt för mej då har hört om här men inte i så i detalj som här, då är så otroligt för vara sant om skulle stämma, så klart är ju upp till dej att avgöra om är eller inte .. .

https://www.youtube.com/watch?v=ofWhszoC4F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Kokar det fortfarande?

Gratis kaffe-vatten!

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Det verkar som dem är här redan.

https://youtu.be/JFtUHVgw-gQ

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Inaktiv

Dokumentär i USA om 80-talet olika händelser .. .

https://www.youtube.com/watch?v=SJi7Uf6rsm8

Har märkt att desinformation är tydlig i Sweclockers UFO del, där ska hånas o förlöjas på annas bekostnad bevisar att du / ni är extrem tragiska typer eller rent söka upp info sen göra allt kan förstöra informationen någon ska kunna ge en egen utvärdering, principen är precis samma sak som med trump där allt gick ut på att är bara en sak som gäller INGET annat stämmer, fackchecka från en ställe, värsta är att stämmer inte där eller inte är sant så blir det helt plötsligt sant eller rätt.

Ge ett råd till dom inte förstår här leta info utan att "No Name" styra vad du tro värsta är att ser mer o mer går på det här o nu har även blivit så bra nu att robotar / AI skriver då kan analyserar sen vinkla o du läser där kan hålla med viss % sen nästa rad o då ökar % det igen o ser 10+ rader men en mer övertygad att är bara fel eller inte är sant, mer är 100% sant men du har blivit helt övertygad då en robot / AI har skrivit på tråden värsta är att är inte bara t ex kunna vara här den kan rent av förfölja var en är på nätet.

Den klassiska för mej har vart att då har dyslexi att inte kan skiva där av alltid brukar skiva att har dyslexi i stavning, men alltid förbryllat mej i här någon som är så "smart" ska förstå övertyga en grupp sen efter en gång till med hur man dålig man skriver, här är inget om det är ute efter få billig gratis poäng och ditt förtroende som under ligger hans psykopat beteenden där är hår fin tråd vad personen ligger då många har något som kan bedömas i olika kategorier i olika störningar jag tog upp just nu men här har inte en eller två där är nästan alla med ska akta dej ta parti för sådan typer du är en enkel bricka hans spel o ja lovar dej att finns gott om psykopater empati störda typer ser dom hela tiden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon17469:

Dokumentär i USA om 80-talet olika händelser .. .

https://www.youtube.com/watch?v=SJi7Uf6rsm8

Har märkt att desinformation är tydlig i Sweclockers UFO del, där ska hånas o förlöjas på annas bekostnad bevisar att du / ni är extrem tragiska typer eller rent söka upp info sen göra allt kan förstöra informationen någon ska kunna ge en egen utvärdering, principen är precis samma sak som med trump där allt gick ut på att är bara en sak som gäller INGET annat stämmer, fackchecka från en ställe, värsta är att stämmer inte där eller inte är sant så blir det helt plötsligt sant eller rätt.

Ge ett råd till dom inte förstår här leta info utan att "No Name" styra vad du tro värsta är att ser mer o mer går på det här o nu har även blivit så bra nu att robotar / AI skriver då kan analyserar sen vinkla o du läser där kan hålla med viss % sen nästa rad o då ökar % det igen o ser 10+ rader men en mer övertygad att är bara fel eller inte är sant, mer är 100% sant men du har blivit helt övertygad då en robot / AI har skrivit på tråden värsta är att är inte bara t ex kunna vara här den kan rent av förfölja var en är på nätet.

Den klassiska för mej har vart att då har dyslexi att inte kan skiva där av alltid brukar skiva att har dyslexi i stavning, men alltid förbryllat mej i här någon som är så "smart" ska förstå övertyga en grupp sen efter en gång till med hur man dålig man skriver, här är inget om det är ute efter få billig gratis poäng och ditt förtroende som under ligger hans psykopat beteenden där är hår fin tråd vad personen ligger då många har något som kan bedömas i olika kategorier i olika störningar jag tog upp just nu men här har inte en eller två där är nästan alla med ska akta dej ta parti för sådan typer du är en enkel bricka hans spel o ja lovar dej att finns gott om psykopater empati störda typer ser dom hela tiden.

Men kom igen nu. Att folk ger olika alternativa förklaringar på UFO-sightings är inte desinformation utan normal (och hälsosam) skepsis. Att folk inte bara accepterar vad de säger i en massa långa svamlande konspirationsteori-videos utan någon konkret ny information eller någon form av bevis är inte desinformation utan helt normalt sunt förnuft.

Jag följer inte den här tråden slaviskt så jag vet inte vad som har sagts i eventuella bortplockade inlägg, men jag har inte sett någon kritisera din stavning, däremot vad du säger, vilket ju är syftet med ett diskussionsforum. Men vill du bli tagen på allvar så borde du ägna mer tid åt dina argument och åt research istället för att beskylla andra för att vara robotar eller psykopater eller i övrigt direkt hoppa in i offerrollen så fort någon ger dig kritik.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anon17469:

Har märkt att desinformation är tydlig i Sweclockers UFO del, där ska hånas o förlöjas på annas bekostnad bevisar att du / ni är extrem tragiska typer eller rent söka upp info sen göra allt kan förstöra informationen någon ska kunna ge en egen utvärdering, principen är precis samma sak som med trump där allt gick ut på att är bara en sak som gäller INGET annat stämmer, fackchecka från en ställe, värsta är att stämmer inte där eller inte är sant så blir det helt plötsligt sant eller rätt.

Om du ser några konkreta inlägg i tråden där ren fakta förvrängs i syfte av att sprida desinformation så anmäl gärna dessa inlägg så löser vi problemet.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se om Pentagon kommer med något nytt gällande detta.

https://www.defense.gov/Newsroom/Releases/Release/Article/231...

180 dagar har man på sig att ta fram en rapport.

https://www.military.com/daily-news/2021/01/04/pentagon-has-6...

"Advanced Aerial Threats

The Committee supports the efforts of the Unidentified
Aerial Phenomenon Task Force at the Office of Naval
Intelligence to standardize collection and reporting on
unidentified aerial phenomenon, any links they have to
adversarial foreign governments, and the threat they pose to
U.S. military assets and installations. However, the Committee
remains concerned that there is no unified, comprehensive
process within the Federal Government for collecting and
analyzing intelligence on unidentified aerial phenomena,
despite the potential threat. The Committee understands that
the relevant intelligence may be sensitive; nevertheless, the
Committee finds that the information sharing and coordination
across the Intelligence Community has been inconsistent, and
this issue has lacked attention from senior leaders.
Therefore, the Committee directs the DNI, in consultation
with the Secretary of Defense and the heads of such other
agencies as the Director and Secretary jointly consider
relevant, to submit a report within 180 days of the date of
enactment of the Act, to the congressional intelligence and
armed services committees on unidentified aerial phenomena
(also known as ``anomalous aerial vehicles''), including
observed airborne objects that have not been identified.
The Committee further directs the report to include:
1. A detailed analysis of unidentified aerial
phenomena data and intelligence reporting collected or
held by the Office of Naval Intelligence, including
data and intelligence reporting held by the
Unidentified Aerial Phenomena Task Force;
2. A detailed analysis of unidentified phenomena data
collected by:
a. geospatial intelligence;
b. signals intelligence;
c. human intelligence; and
d. measurement and signals intelligence;
3. A detailed analysis of data of the FBI, which was
derived from investigations of intrusions of
unidentified aerial phenomena data over restricted
United States airspace;
4. A detailed description of an interagency process
for ensuring timely data collection and centralized
analysis of all unidentified aerial phenomena reporting
for the Federal Government, regardless of which service
or agency acquired the information;
5. Identification of an official accountable for the
process described in paragraph 4;
6. Identification of potential aerospace or other
threats posed by the unidentified aerial phenomena to
national security, and an assessment of whether this
unidentified aerial phenomena activity may be
attributed to one or more foreign adversaries;
7. Identification of any incidents or patterns that
indicate a potential adversary may have achieved
breakthrough aerospace capabilities that could put
United States strategic or conventional forces at risk;
and
8. Recommendations regarding increased collection of
data, enhanced research and development, and additional
funding and other resources.
The report shall be submitted in unclassified form, but may
include a classified annex."

https://www.intelligence.senate.gov/publications/intelligence...

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.