Permalänk

Ny 65 tummare till vardagsrummet

Tjenare ,
Kollar runt på ny 65 tums tv runt 10k men kan gå upp om de hjälper mig avsevärt.
Har senaste tiden kört lite olika Philips och varit överlag nöjd , skulle nog faktiskt sakna ambiligt .

Så kollar på deras pus8503 (hade velat ha 8303 dvs utan Soundbsren men de Elgiganten verkar ha slut i princip så tror inte priset går ner igen) som går för 10k nu, de känns relativt ok prismässigt.

Har däremot fått upp ögonen för Sonys xf9005 , verkar rosad överallt men är lite rädd för bilden lite från sidan.
Hur illa är de? Har relativt stor soffa och sitter kanske 3.5 m från tv så de blir ju ett par grader som de diffar.
Den finns tyvärr inte heller i närheten tyvärr.

Samsung går bort , har aldrig riktigt gillat deras tv apparater.
Något mer jag bör ha upp ögonen för?
Har sett Laxpuddings video och gett mig ett hum men har ändå svårt avgöra om de är värt gå upp på VA

Permalänk
Bildexpert 📺

@fizzyflaskan: Svårt att svara på dina frågor då mycket handlar om hur just du kommer uppleva skillnader. Vilket du bara kan svara på själv.

Sony XF9-serien är annars riktigt bra TV-apparater där Philips PUS8x03-serie inte kan hävda sig i fråga om kontrastförhållande, särskilt vid HDR.

Permalänk

@Laxpudding: tack för input.

Är nog inte så kräsen då jag idag har en Philips mellanklasstv från 2012. Men vill ju som sagt bli nöjd.
Kommer köras i relativt ljust rum mestadels men vill ju såklart komma undan billigast möjligt.

Försökt leta recensentioner på nya 7 och 8 serien i Philips men verkar omöjligt. Några tips vart jag hittar de?
Drömmen är ju som för alla andra oled men för tillfället har jag inte lyckats motivera mig tillräckligt för att Stiga upp till den prisklassen.

Permalänk
Bildexpert 📺

@fizzyflaskan: Philips 7xx3-serie från 2018 är axelryckningsklass. Men jag har också sett exemplar som varit behäftade med direkta fel, likt kantskärpefilter som inte går att stänga av liknande. Annars är Philips som mest pigga på att skicka runt sina OLED-modeller för test av förklarliga skäl. De modellerna är väldigt säkra köp på så sätt att man vet vad man får i form av för- och nackdelar.

Permalänk
Medlem

@fizzyflaskan: Har en annan modell från Sony (se signatur) men är mycket nöjd med min, jag sitter lite åt sidan men finner inga problem med bildkvaliteten, åt andra sidan var det så pass stor uppgradering för mig att jag inte skulle märka problem med betraktningsvinklar om ingen pekade ut det för mig.

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]