Dell Ultrasharp U4919DW – ultrabred 49‑tummare med IPS-panel

Permalänk
Medlem

Ingen G-Sync, nej tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Tolkar jag det rätt att det motsvarar två 24 skärmsr på 16:9?

Nej. De är ett snäpp större: två 27"-skärmar på 16:9.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Nu väntar vi på en recension på Samsung 49" CRG9!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Den enda skärm jag känner till som svarar mot de önskemålen är LG 34WK95U-W som kör 5120x2160, 21:9-format

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4752761

Ungefär samma pris, så ett ganska intressant alternativ.

Skrivet av Söderbäck:

Hmm. Vad är det som efterfågas här? Vill ni ha kvar samma aspect ratio men fler pixlar på höjden? Alltså att pixlarna inte längre är kvadratiska utan utplattade och rektangulära? Det... hade jag inte rekommenderat ;). Är säkert inte det som efterfrågas men det innebär en annan aspect ratio om ni vill ha fler pixlar enkom på höjden.

Alternativet är då 21:9-skärmarna. De De har fler pixlar på höjden i förhållande till mängden pixlar på bredden men skärmarna är fortfartande bredare än det vanligare 16:9-formatet. Låter som att det är dessa ni efterfrågar. Och de finns! Woohooo!

Här är ett exempel:
https://www.inet.se/produkt/2214249/lg-34-34wk95u-21-9-thunde...

Väldigt intressant, måste erkänna att jag inte lagt så mycket tid på skärminköp 2019, verkar precis ha missat den där.
Exakt vad jag är ute efter, nu ska jag nörda ner mig i reviews.

Tror du den kan bli aktuell för review hos er @Laxpudding? Är ju ändå en frisk fläkt på skärmområdet pga den speciella upplösningen..

Permalänk
Bildexpert 📺

@BasseBaba: Ska fiska runt. LG 34WK95U-W har funnits ute ett tag och har funnit i butik i 1 år. Så den ses som gammal vid det här laget och då brukar tillverkarna inte vilja eller ibland inte ens kunna skicka exemplar för test.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Itasha:

Nu väntar vi på en recension på Samsung 49" CRG9!

Det är inte alls omöjligt, men först till hösten.

Permalänk
Administrativ avgift

@Laxpudding: Förstår att den inte är för gaming men det är ju lite "varför denna istället för 2st 27:or" , samtidigt så är ju frågan om du själv testat samsung 49:a? https://www.inet.se/produkt/2215030/samsung-49-c49rg90-curved... - jag själv har testat denna 49:a , den funkar men jag själv gillade inte orginalfärgerna. Sen får ju vi alltid evalueringsexemplar som kan vara batch 1 beta i princip.

Bra recension om än lite tråkig för oss privatpersoner, men jag försöker övertala chefen o ge mig en sån här istället för 2st 27:or men det är svårt ibland

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Detta är för dyrt...

När denna ultra breda finns med nano ips 120 Hz och 2160 pixlar på höjden för detta pris så köper jag direkt

Permalänk
Medlem

Jag kör en SHG90 under två U2711 skärmar. SHG90 har lite tråkig upplösning (1080), verkar ju vara lite bättre i Dells panel.

Visa signatur

#1: Intel i7-2600K | 8GB RAM | 780 GTX Ti | 8x Samsung EVO raid-10 LSI 9271-8i
#2: Dell XPS 1330
http://www.excellent-servers.se - http://www.excellent-hosting.se

Permalänk
Medlem

Det här med inbyggd kvm borde vara standard för alla skärmar riktade ens en aning mot arbete!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺

@andra94: Fördelarna med 1 skärm vs. 2 separata är de uppenbara. Du har en sladd till skärmen, vilket kanske enda möjliga med exempelvis en laptop. En sladd – en skärm underlättar också ifall du har flera datorer du vill koppla in. Ingen balk mitt i bilden ifall du söker att arbeta med just breda fönster. Samt konsekvent färgåtergivning och ljus över en skärm vilket man inte får på enkelt sätt över två separata skärmar.

Samsungs C49RG90 är på väg för test mot september till, så den är planerad

Permalänk
Administrativ avgift

@Laxpudding: Ah tyckte inte det lös fram tillräckligt mycket i recension , kanske något o lägga till under fördelar?

Ser fram emot recensionen och hoppas ni inte får ett måndagsexemplar

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Bildexpert 📺

@andra94: Inte så mycket en fördel/nackdel hos Dell U4919DW. Mer en allmän diskussion om fördelar/nackdelar med olika typer av skärmlösningar, vad som är lämpligt för olika situationer, don efter person etc.

Permalänk

Måste fråga, är kudden ett fynd från en container? Ser lite äcklig ut...

Permalänk
Forumledare
Skrivet av SPACEFACE75:

Måste fråga, är kudden ett fynd från en container? Ser lite äcklig ut...

Hahaha, vi sitter faktiskt vid kudden i detta nu och ja, den ser väldigt sliten ut i den vinkeln 😁
Det är någon sorts sammet(?)/glansigt material som gör att det ser ut så i vissa vinklar. Väldigt bekväm dock 👍🏻

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Är denna fortfarande värd att köpa, vill ha sådan här formfaktor för programmering och causual gaming. 13k känns mycket pengar vad man egentligen får. Två stycken 27" med liknande paneler går på vadå 8k~?

Men finns ju inga alternativ, det är samsung skärmen som verkar vara sisådär och lg som har samma panel förnännu mer pengar ich inget nytt i horisonten.

Permalänk
Bildexpert 📺

@skyw00lker: Samsungs odyssey hade på den reklamslinga den körde när den visades på Malta en G-Sync-märkning. Så den kanske kan vara värd att vänta in, särskilt om det är extra krökning som önskas: https://www.sweclockers.com/nyhet/28834-samsung-odyssey-ar-va...

Permalänk
Medlem

@Laxpudding:

Jag beställde skärmen för några timmar sedan, får tacka för en bra recension.

Har en Dell 2515H nu som jag varit mycket nöjd med så fortsätter på Dell spåret. Antagligen är det väl något runt hörnet men denna uppfyller allt jag vill just nu, inbyggd bra kvm, och bra bild, sedan rent allmänt så känns den stabilar och bättre byggd än andra skärmar som kanske har lite högre uppdateringsfrekvens.

Permalänk
Medlem

Det är något riktigt märkligt med mikrofonen i inspelningen. Men bra video!

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av BrottOchStraff:

Det är något riktigt märkligt med mikrofonen i inspelningen. Men bra video!

Micken är i stereo snarare än mer önskvärda mono eller nästan mono. Hade ingen lösning på detta då, utan allt spelades in ganska precis vid flytten till nya kontoret innan studion var redo.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding Är reflexfiltret en del av panelen så det är rimligt att anta att LGs 49" skärm också har samma reflexfilter då den vad jag vet har samma panel?

Har lite svårt att tolka av artikeln hur pass aggressivt det är, Dell brukar göra bra skärmar men utifrån artikeln låter det nästan som det skulle vara som de här rysarfiltren som tidigare var rätt vanliga på bärbara och som gjort att det såg ut som allt var på någon form av pergament, är det så illa?

Dell använder ett helmatt reflexfilter på U4919DW där vi också har en synlig struktur över ytan. Strukturen är typisk för just den här typen av matta ”hard coating”-filter (3H) och riskerar att synas som en grynig eller spräcklig hinna när skärmen lyser på.

Detta är på gott och ont då det är ett väldigt effektivt reflexfilter som med lätthet suddar ut rummet och omgivningen. Det negativa är att du som inte gillar matta filter med synlig yta kommer verkligen inte att uppskatta den här skärmen.

Permalänk
Bildexpert 📺

@improwise: Den som är känslig lär betrakta reflexfiltret som en form av smörpapper. Men alla är ju så olika där.

Skulle inte sänka i termer av rimligt här. Dell är så pass stora på marknaden att de mycket väl kan få egna upplagor av tillverkningen. Måste jämföra.