Vilket RTX 2060 Super ska man köpa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2013

Vilket RTX 2060 Super ska man köpa?

Vill gärna komma undan så billigt som möjligt. Har kollat på detta kort, det billigaste jag hittat än så länge: https://www.webhallen.com/se/product/303921-Gigabyte-GeForce-...

I vissa fall upp emot 1000 kronor billigare än andra 2060 modeller, helt sjukt. Vad är det jag förlorar då? Är ganska rädd för att fläktarna är kassa och att det kommer låta som fan. Att prestandan skiljer sig 5% eller så bryr jag mig inte om.

Tacksam för tips!

Klicka på citera när du ska svara någon!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
South of heaven
Registrerad
Maj 2004

Jag har den billigare versionen av Gigabyte RTX 2060(ej super), d v s den med bara 2 fläktar. Nu vet jag inte om det är samma kylare på Superversionen, men jag kan meddela att mitt kort låter alldeles för mycket.

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016

ett tips är att köpa ett kort med en semi-passiv fläkt. Då låter kortet oftast ingenting såvidare det inte ansträngs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
South of heaven
Registrerad
Maj 2004
Skrivet av bobish:

ett tips är att köpa ett kort med en semi-passiv fläkt. Då låter kortet oftast ingenting såvidare det inte ansträngs.

Gigabytes billigare kort här semi-passiv fläkt vilket är trevligt. Det som är mindre trevligt är att kortet låter väldigt mycket vid belastning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Mr. Nobby:

Gigabytes billigare kort här semi-passiv fläkt vilket är trevligt. Det som är mindre trevligt är att kortet låter väldigt mycket vid belastning.

Det näst billigaste 2060S kortet som jag kan köpa kostar 550 kronor mer. Tycker du att det vore värt det? Är det verkligen SÅ illa? :/

Klicka på citera när du ska svara någon!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
South of heaven
Registrerad
Maj 2004
Skrivet av Treant:

Det näst billigaste 2060S kortet som jag kan köpa kostar 550 kronor mer. Tycker du att det vore värt det? Är det verkligen SÅ illa? :/

Jag sökte snabbt på Google och kunde inte se att någon hade recenserat något Gigabytekort ännu. Jag hade väntat på recensioner innan köp. Om du absolut måste ha kort nu, köp via nätet så att du kan skicka tillbaks om det är dåligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jan 2009

Precis, testa och skicka tillbaka om det låter allt för mycket 😃 Kan tycka att det bör låta en hel del för att det inte ska vara värt det. 550kr är ett ganska stort hopp!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2015

Msi 2060 super gaming X verkar tyst enligt detta: https://www.guru3d.com/articles_pages/msi_geforce_rtx_2060_su...

Skickades från m.sweclockers.com