BT-hörlurar till morföräldrar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2019

BT-hörlurar till morföräldrar

Hej!

Har fått i uppdrag av morsan att köpa ett par hörlurar till morföräldrarna, så de kan lyssna på ljudböcker via deras redan inköpta platta.
Tänker mig att ett par trådlösa on-ear skulle passa för ändamålet, men då ska det ju anslutas varje gång de vill lyssna och jag känner att jag kommer få bli deras personliga tech support varje gång det strulas

Finns det något par som inte stängs av under laddning, så att morföräldrarna bara behöver ha plattan och hörlurarna på laddning 24/7 eller har ni något bättre alternativ?
ljud kvalitet är i princip oviktig då det som sagt bara ska lyssnas på ljudböcker

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det räcker väl med att parkoppla lur och platta en gång sedan brukar man kunna slå av och på dem bäst man vill utan att behöva para dem igen.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2019
Skrivet av mrqaffe:

Det räcker väl med att parkoppla lur och platta en gång sedan brukar man kunna slå av och på dem bäst man vill utan att behöva para dem igen.

Ja så ska det ju fungera, men vet själv att mina egna lurar ibland bara inte kopplar etc. men det är väl synonymt med Bluetooth oavsett vilket märke det är på hårdvaran :/

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Nov 2009

Är det inte bättre med trådbundna just för detta ändamål i och med dina farhågor om att de kanske tappar anslutning m.m?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2019
Skrivet av ol-korv:

Är det inte bättre med trådbundna just för detta ändamål i och med dina farhågor om att de kanske tappar anslutning m.m?

Tänkte också detta först, men då båda är svaga och om det ska bli något lyssnande ska det nog va så lätt som möjligt, dessutom har morfar skakiga händer och kan troligen inte pricka hålet med aux kabeln varje gång osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2019

EDIT:
Gick till clas ohlsson och köpte dessa igår:(https://m.clasohlson.com/se/Tr%C3%A5dl%C3%B6sa-h%C3%B6rlurar-...)
såg billigast och "lyxigast" ut
Senare den dagen gick hela familjen hem till morföräldrarna och sen till ett grek-hak. Morföräldrarna blev jätteglada för presenten och kan säga att förpackningen till lurarna var bättre än den på mina gaminglurar för 3x priset(!).

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Kör själv med dessa:

https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/horlurar-headset...

Utanpåliggande med Blåtand. Känns som bra kvalitet (=håller ett tag), gör jobbet och kostar inte så mycket.