Roligaste MMORPG/RPG just nu

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2007

Roligaste MMORPG/RPG just nu

Hej!
Jag söker efter något nytt spel och blev sugen på att testa något nytt MMORPG/RPG.
Vad spelar ni just nu?

Meddelande från moderator:
Användare som har varit i kontakt med denna användarprofilen ombedes kontakta Sweclockers via kontaktformuläret.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012

Från den 12e juli sitter jag och glor på https://www.wowclassiccountdown.com/ i väntan på skarpa releasen efter betan har blivit nerstängd.

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2019

Beroende på hur djupt spel du letar efter såklart, men divinity original sin 2 är ett av de bästa taktiska rpg som finns ute just nu. Där får du en fri värld, utmanande fighter och en skaplig handling.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av KabelA:

Beroende på hur djupt spel du letar efter såklart, men divinity original sin 2 är ett av de bästa taktiska rpg som finns ute just nu. Där får du en fri värld, utmanande fighter och en skaplig handling.

Låter intressant! Ska provas!! Tack

Användare som har varit i kontakt med denna användarprofilen ombedes kontakta Sweclockers via kontaktformuläret.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2017

Kan verkligen rekommendera DOS2, särskilt co-op! Det tar gärna lite tid men är väldigt kul.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av evirob:

Kan verkligen rekommendera DOS2, särskilt co-op! Det tar gärna lite tid men är väldigt kul.

DOS2? 😂

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Sep 2013

Jag sitter fastklistrad i storyn av nya expansionen till Final Fantasy XIV, helt klart ett av de roligare MMO som finns ute. Bästa expansionen jag någonsin spelat dessutom, och jag har knappt kommit någonstans!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2018

Jag står inför exakt samma val, antingen WoW classic eller Final Fantasy XIV och just nu lutar det åt FF

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2019
Skrivet av AnT_94_:

DOS2? 😂

DOS2 = Divinity Original Sin 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

När jag blev sugen på o testa nåt nytt så började jag spela Monster Hunter: World. Väldigt bra faktiskt! Önskar jag hade mer tid bara men det verkar vara ett spel som håller länge och är rätt fräscht fortfarande.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2007

Tack för tipsen! Jag kollar gameplay på era förslag just nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2018

Kolla ifall det finns en tråd här på Sweclockers där de spelar också så kan man spela tillsammans. Kanske blir lite roligare att spela med svenskar dessutom

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Jag rekommenderar Outward. Riktigt coolt och annorlunda. Souls like combat och riktigt svårt. RPG med survival element och man får ingenting gratis. Allt får man kämpa för. Vilket jag tyckte kändes kul och lite nytt för en gångs skull. Det enda är att grafiken kan kännas lite äldre eftersom det är en indie studio som gjort det. Dock riktigt imponerande att de lyckats så bra. 😊

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2007

Laddar ner samtliga tips som verkar kul! Återkommer mef de roligaste!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Sep 2013

Vill flika in att jag är färdig med storyn i Shadowbringers.
Jag kan verkligen inte sätta ord på hur bra expansionen är, men om jag säger att jag som otroligt kräsen petson ger det 10/10... herregud vad bra storyn är!