Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2019

Fjärrstyrning av laptop. Problem

Hej!
Problem 1.
När jag fjärrstyr min laptop med stängt lock så vägrar den visa vissa innehåll när jag startar olika applikationer. Te x när jag öppnar Internet så visas bara en blank vit sida.
Om jag däremot öppnar locket så fungerar allt som det ska.
Går inte det här lösa så måste jag köra med öppet lock.
Har dock många olika datorer som står på dygnet runt. Hur räknar jag ut månadskostnaden på en laptop som står på med öppet lock dygnet runt?

Problem 2.
Ibland när jag klickat runt på den stationära datorn och ska återgå till den fjärrstyrda laptopen så fungerar inte vänsterklick direkt. Jag måste göra ett högerklick först innan vänsterklick svarar. Det här är rejält irriterande då ingenting flyter på som det ska då man "fastnar".

Både min stationära och laptopen har Windows 10.
Jag har ställt in att ingenting ska hända om jag stänger laptopens skärm.
Jag använder splashtop som fjärrstyrning.

Är väldigt tacksam för all hjälp.
Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

@VanSvan: Kan de vara så att laptopen går in i nått strömspar läge när du fäller ner skärmen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2019
Skrivet av InaneG:

@VanSvan: Kan de vara så att laptopen går in i nått strömspar läge när du fäller ner skärmen?

Jag har ställt in så att det inte ska hända någonting när datorns lock stängs

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007

Stänger du locket stänger väl datorn av skärmen och då finns det inget att visa genom fjärrstyrning som det du kör eller teamviewer. Fungerar säkert bra med windows remote desktop. "Kryssar" du ner remote desktop sessionen när du fjärrstyrt klart så är användaren fortfarande inloggad... dock låst.