Age of Wonders III gratis på Steam

Trädvy Permalänk
Teknikorakel 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

Age of Wonders III gratis på Steam

Det fantasy-baserade turordningsbaserade 4x-strategispelet Age of Wonders III är just nu gratis på Steam. Jag gillade verkligen Age of Wonders 1 & 2, men trean släpptes precis när jag kom in i en fas där jag inte spelade PC så mycket så jag missade den delen. Det här kanske blir möjligheten att uppleva det till slut (skriver han och tittar nervöst på backlogen).

Age of Wonders III är spelbart på Windows, Mac OS och Linux med både single player och multiplayer. Senare i år ska utvecklarna Triumph släppa Age of Wonders: Planetfall som bygger vidare på samma grundläggande spelmekanik men handlingen och miljöerna är där av science fiction-karaktär istället. Gratisversion av Age of Wonders III kanske är ett bra sätt att bygga upp hype för kommande spelet?

Age of Wonders III på Steam

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2017

@loevet: Tack för tipset! Kanske blir ett bra tidsfördriv i väntan på Total war: Warhammer 3!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Härligt med Age of Wonders! 1 & 2 var fantastisk bra, får testa 3an också nu när det är gratis.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2004

Bra tips även om jag lider av I-landsproblemet att backloggen växter i högre takt än jag hinner beta av den...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2009

På tal om gratis spel så är Torchlight gratis på Epic Store.

Torchlight på Epic Store

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/
Registrerad
Feb 2003

Har haft endera PBEM igång i ett antal år nu; när det kom var det verkligen kul med detaljrikedomen på allt när man zoomade in, tycker ännu att den är det faktiskt; spelar inga grafiska superspel och tycker ej att AoW3 ser 'retro' ut. Lirade tvåan och Shadow Magic före som jag gillade, gillar det här mycket också. Det är något tämligen tillfredsställande med kanoner och musketörer. Rekommenderar tilläggen också.

-

Trädvy Permalänk
Teknikorakel 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

@Danielkm: just, lade till det i biblioteket igår, bra tips om ett bra spel!

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Minhundlaban:

@loevet: Tack för tipset! Kanske blir ett bra tidsfördriv i väntan på Total war: Warhammer 3!

Eller i väntan på Age Of Wonders: Planetfall

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Sep 2009

Det fungerar på Linux också. Nice.

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2005

Ser lovande ut!
Som macOs-gamer så är det inte ofta sånt här dyker upp gratis

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westrobothnia
Registrerad
Okt 2008

Man vet att man har köpt på sig för mycket spel när man upptäckter att man tydligen redan hade köpt det 2015.

3700X, 2080 Ti, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2014

Inte bekant med serien men gratis är ju intressant, tack för tipset!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2002

Härligt att det fungerar för Linux också.
Detta får jag testa men min maskin är förlegad så lär gå slött om det överhuvud taget startar.
AMD A8 6410 med integrerat Radeon R5.

Toshiba C70D Amd A8-6410 (2,0Ghz - 2,4Ghz) 16GB Ram Radeon R5 1TB Asus VP278H
Asus X550C Intel i7-3537U (2,0Ghz - 3,1Ghz) 8GB Ram Intel HD 4000 750GB
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2011

Gratis är gott, lägger till det i Steam-biblioteket bland alla andra dammiga, bortglömda spel jag aldrig kommer röra.

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
💻: Lenovo U330 Touch
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007

Hm 629 timmar på AoW3.

AMD Ryzen 7 1700 | Vega RX 64 Super | 64 GB Corsair @2933 MT/s | https://valid.x86.fr/fgqnte | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD FX8350 | Polaris RX 460 4 GB | 32 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/0q5pkm | Cooler Master V 700W.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2009

Perfekt Age of Wonders III kommer hålla mig sysselsatt tills "The Blaskowicz Terror Twins" släpps (Wolfenstein:Youngblood).

Bärbar: ASUS ROG Strix GL702VS, i7-7700HQ, 32GB, GTX1070, 256GB NVMe SSD, 1TB SATA SSD
Mobil: Samsung Galaxy S6 (ärvd av min sambo, väntar på hennes S8 ;-) )

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm/Värmdö
Registrerad
Feb 2007

Grymt! Nu kanske jag kan få farsan att sluta spela elvenar hela dagarna. Ska nog testa själv med. Inte min genre egentligen, men kanske kan lyckas sätta mig in i det ändå.

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/
Registrerad
Feb 2003
Skrivet av Ratatosk:

Hm 629 timmar på AoW3.

Wow, det är en del : ) Har 398 själv, hade jag inte arbetat heltid hade det nog blitt en del mer.

(Kör på Linux; Solus, 0 problem)

-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Nov 2016

Tack för tipset! Ska absolut testas!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Danielkm:

På tal om gratis spel så är Torchlight gratis på Epic Store.

Torchlight på Epic Store

Och ifall att du är subscriber på humblebundle så har dom torchlight 1 och 2 DRM fritt att ladda ner gratis.
Så det är också en väg att gå ifall man nu redan är en sub.
(Och om ni inte är det så är denna månaden kanske en bra tid att pröva, ifall ni vill ha kingdom come deliverance och fler spel i slutet av månaden för bara 12$)

Själv har jag varit sub sjukt länge så det är bekvämt att få en överaskning varje månad med massa spel.
Nackdelen är dock att jag inte hinner spela igenom dem alla.

Tragiskt nog så pausade jag förra månaden, där fick man senua hellblade och lite andra godsaker

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölnlycke
Registrerad
Dec 2005

Tackar för tipsen.
Detta är vad jag tror kan fungera från nu och in i framtiden att göra om tråden där vi alla kan tipsa om spel som är gratis.

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-R928WF3OC-3GD (Radeon R9 280) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD 1 (OS): Samsung 840 EVO 120 GB | SSD 2 (Games): Samsung 850 EVO 250 GB | SSD 3 (Games): Samsung 840 EVO 120 GB | HDD (Lagring): Seagate Baracuda 4TB | Streaming card: Elgato Game Capture HD60 PRO (PCI-E) | Chassi: Cooler Master Storm Trooper | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 2x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009

Det ska finnas en tråd här på sweclockers där man tipsar när ett spel erbjuds gratis på ex. steam, origin, epic store osv. Men kan inte hitta den nu, någon som har länk?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av galenmyra:

Det ska finnas en tråd här på sweclockers där man tipsar när ett spel erbjuds gratis på ex. steam, origin, epic store osv. Men kan inte hitta den nu, någon som har länk?

Denna skulle jag tro?

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1012271-erbjudanden-pa...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009

@SleeZy: Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av Kolsvart Katt:

Har haft endera PBEM igång i ett antal år nu; när det kom var det verkligen kul med detaljrikedomen på allt när man zoomade in, tycker ännu att den är det faktiskt; spelar inga grafiska superspel och tycker ej att AoW3 ser 'retro' ut. Lirade tvåan och Shadow Magic före som jag gillade, gillar det här mycket också. Det är något tämligen tillfredsställande med kanoner och musketörer. Rekommenderar tilläggen också.

Vad är PBEM? 🤔
Iaf, jag håller med ang AOW3 😊
Kanoner och en ingenjör som kan ladda om regelbundet är absolut guld 😃👍🏻
Hur kul som helst 💯

Tilläggen är ok, men Necromancers är rätt OP tycker jag för egen del 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

---CPU---Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333
---RAM---DDR2 PC2-8500 1066MHz CL5-5-5-15
---MOBO---Maximus II GENE ( P45/ICH10R , Dual-channel, DDR2 1300)
---PSU----Corsair HX520W ---GPU--- Radeon HD6850

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av phoenix4m:

Vad är PBEM? 🤔
Hur kul som helst 💯

Det jag hittade var Play by Mail spel

Coca Cola missbrukare
AMD älskare
Katt älskare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/
Registrerad
Feb 2003
Skrivet av AMD-FX:

Det jag hittade var Play by Mail spel

Ja just. Play by email. De jag vet som ännu lirar har inte tid att sitta i fyra timmar och köra klart ett spel, eller två timmar åt gången gånger fem sessioner eller så. Med mail kör man kanske ett drag om dygnet var, har fungerat rätt bra i flera år.

Skrivet av phoenix4m:

Vad är PBEM? 🤔
Hur kul som helst 💯

Haha ja just, med ingenjörer är både musköter och kanoner riktigt skoj = ) Necros är inte direkt dåliga sen, näe..

-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölnlycke
Registrerad
Dec 2005

Tack

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-R928WF3OC-3GD (Radeon R9 280) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD 1 (OS): Samsung 840 EVO 120 GB | SSD 2 (Games): Samsung 850 EVO 250 GB | SSD 3 (Games): Samsung 840 EVO 120 GB | HDD (Lagring): Seagate Baracuda 4TB | Streaming card: Elgato Game Capture HD60 PRO (PCI-E) | Chassi: Cooler Master Storm Trooper | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 2x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2017

@scara: Måste säga att jag blev väldigt positivt överraskad av spelet! Lirat tillsammans med en polare och är väldigt hooked just nu. Lite synd att jag inte är speciellt intresserad Sci-fi..