Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2018

Köpråd Mekaniskt tangentbord

Jag är på jakt efter min första tangentbord (kommer från membran) och är helt lost i djungeln då jag har läst och kollat på massa videos så känner jag inte riktigt att jag kommer fram i mitt beslut och undrar ifall ni har någon möjlighet att rekommendera några?

De jag har tittat på är följande:
Razer Blackwidow TE (gula)
Logitech G Pro

Jag har varit i Mediamarkt och känt & klämt på några och tror att jag gillar bruna mest.

Uppskattar all typer av rekommendationer och har jag hamnat fel så uppskattar jag ifall någon mod kan flytta mig rätt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Dec 2011

Först måste du besluta om formfaktor och switches. Skulle säga att bruna är en bra mix mellan skön skrivkänsla och spel. Håller mig personligen borta från razer då min erfarenhet är att deras produkter är skräp. Skulle rekommendera att kolla Ducky som gör riktigt trevliga tangentbord med väldigt hög kvalité.

Skickades från m.sweclockers.com

INCREDIBILIS!
CPU: Intel Core i7-7700K 4.9 ghz 1.35 vcore deliddad.
GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti GAMING X TRIO.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2018

Tack satt hemma och gjorde en rejäl forskning om varför man ska akta sig för Logitech, Razer etc. Beställde ducky one 2 TKL med bruna switchar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2002

Vet inte om du redan köpt men detta ligger väldigt bra i pris just nu: https://www.clasohlson.com/se/Mekaniskt-gaming-tangentbord-Ex...

Det är Kailh bruna switchar tangentbordet är fullstort och man kan ta bort handledstödet om man vill.
Jag köpte detta själv och fullkomligt älskar det.

Har kört dome switch tangentbord innan samt testat cherry röda och blå men efter att jag provade tangentbordet hos en vän så var jag såld.

Edit: såg nu att du redan hade beställt ett tangentbord.

Toshiba C70D Amd A8-6410 (2,0Ghz - 2,4Ghz) 16GB Ram Radeon R5 1TB Asus VP278H
Asus X550C Intel i7-3537U (2,0Ghz - 3,1Ghz) 8GB Ram Intel HD 4000 750GB
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2018
Skrivet av Grabben_83a:

Vet inte om du redan köpt men detta ligger väldigt bra i pris just nu: https://www.clasohlson.com/se/Mekaniskt-gaming-tangentbord-Ex...

Det är Kailh bruna switchar tangentbordet är fullstort och man kan ta bort handledstödet om man vill.
Jag köpte detta själv och fullkomligt älskar det.

Har kört dome switch tangentbord innan samt testat cherry röda och blå men efter att jag provade tangentbordet hos en vän så var jag såld.

Edit: såg nu att du redan hade beställt ett tangentbord.

Lämnade tillbaka tangentbord. Beställde Va88m, sjukt nöjd!