Problem vid start med Aktivitetsfält och Download agent

Permalänk
Medlem

Problem vid start med Aktivitetsfält och Download agent

Hej!

Jag har under en tid haft problem varje gång jag startat datorn, Windows 10 Pro, då mitt aktivitetsfält hamnar överst på skrivbordet och vit ruta som heter "Download agent" kommer upp och stannar kvar uppe i vänster hörn. Den rutan är i övrigt tom.
Klickar jag på startknappen "uppe" i vänsterhörnet så kommer startmenyn upp där nere där den brukar komma när startknapp och aktivitetsfält bor där nere.

Jag gör direkt en omstart och problemet är sedan borta.

Jag ledsnade på detta att starta om datorn varje gång jag startade den så jag formaterade SSD'n och installerade om Windows.

Allt frid och fröjd.
2 dagar senare kom det upp igen. Jippi tänkte man nu. Eller nä...

Nu undrar jag vilket program som skulle kunna orsaka detta, av dessa i listan här under som installerades innan knaseriet började.
Tänkte om någon här kanske skulle kunna ha ett hum vad som orsaker det.

  • Logitech Gaming software 9.02

  • Google earth pro

  • Uplay

  • Samsung NVM Express driver

  • Origin

  • Libreoffice 6.2.5.2

  • AI suite 3 (ASUS)

  • Discord

  • WinRAR 5,71 (64-bit)

Har ingen lust att ta bort dem och installera dem en i taget för att se vilket som orsakar det. Tar så lång tid att göra det...
Hittar ingenting på nätet om detta konstiga fel.

Tack på förhand.
Jörgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorek:

Hej!

Jag har under en tid haft problem varje gång jag startat datorn, Windows 10 Pro, då mitt aktivitetsfält hamnar överst på skrivbordet och vit ruta som heter "Download agent" kommer upp och stannar kvar uppe i vänster hörn. Den rutan är i övrigt tom.
Klickar jag på startknappen "uppe" i vänsterhörnet så kommer startmenyn upp där nere där den brukar komma när startknapp och aktivitetsfält bor där nere.

Jag gör direkt en omstart och problemet är sedan borta.

Jag ledsnade på detta att starta om datorn varje gång jag startade den så jag formaterade SSD'n och installerade om Windows.

Allt frid och fröjd.
2 dagar senare kom det upp igen. Jippi tänkte man nu. Eller nä...

Nu undrar jag vilket program som skulle kunna orsaka detta, av dessa i listan här under som installerades innan knaseriet började.
Tänkte om någon här kanske skulle kunna ha ett hum vad som orsaker det.

  • Logitech Gaming software 9.02

  • Google earth pro

  • Uplay

  • Samsung NVM Express driver

  • Origin

  • Libreoffice 6.2.5.2

  • AI suite 3 (ASUS)

  • Discord

  • WinRAR 5,71 (64-bit)

Har ingen lust att ta bort dem och installera dem en i taget för att se vilket som orsakar det. Tar så lång tid att göra det...
Hittar ingenting på nätet om detta konstiga fel.

Tack på förhand.
Jörgen

Kan vara löst, verkar vara då man har "Nvidia surround" aktiverat som orsakar det.