Lenovo Yoga 2 13 - Avbryter start-up efter "Lenovo" loggan och blir svart

Permalänk
Medlem

Lenovo Yoga 2 13 - Avbryter start-up efter "Lenovo" loggan och blir svart

Har en Lenovo Yoga 2 13 (win 8 pro) som en morgon inte längre ville starta. När jag sätter på den börjar start-up processen med en "Lenovo" logga och en markering om att en automatisk reparation inleds därefter (cirka 30 sek) blir skärmen svart och intet mer händer.

Försöker nu med Lenovos magiska återställningsknapp och får upp en fyrdelad meny och väljer där en recovery tool (Jag kan även välja att gå in i BIOS set up eller starta normalt) med resultat att maskinen bootar om med "Lenovo" loggan och den lilla väntesnurran...och vad tror ni händer sedan? Jo maskinhelvetet blir svart igen!

Snälla goda data gurus, kan någon dirigera mig till någon slutsats om vad som är fel eller vad man skall göra. Vännerna på Lenovos support tyckte jag kunde köpa en BIOS på sticka och testa om det fungerande men ville inte för allt smör i småland göra det åt mig.

BIOS eller Hårddisk? Hur kollar man för att se om någon av dem är trasig? Något annat käckt förslag?

Utlovar att ge en eventuell god samarit en "shout out" i aftonbönen....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neptuni3:

BIOS eller Hårddisk? Hur kollar man för att se om någon av dem är trasig?

För att kontrollera om det är hårddisken, ta/koppla bort den.
Använd dig sedan av återställningsknappen och försök gå in i BIOS, fungerar det så är disken troligtvis kaputt.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.