Mina fönsterrutor i windows hackar vid dragning.

Permalänk
Medlem

Mina fönsterrutor i windows hackar vid dragning.

Hej, jag har stött på ett jättedrygt problem som jag verkligen inte kan hitta felet på och jag har försökt googla, men jag vet själv inte riktigt vad jag ska söka på.. Det enda jag har fått fram antigen är att man har olika HZ inställt på skärmarna eller hög mouse polling rate.
inget av de stämmer på mig här.

Så jag har nu filmat problemet i stället så ni kan se själva och förhoppningsvis kan hjälpa mg om vad det är för fel.

Här kan ni se lagget jag pratar om, ingenting hänger med liksom.

https://imgur.com/a/3zbCdz8

här kan ni se hur de ser ut efter en omstart
verkar funka helt normalt då.

https://imgur.com/a/38TyTJ3

Jag tror att detta fenomen uppstår efter en längre tid spelande av diverse spel ( spelar ingen roll vilket spel jag spelar, händer efter alla spel )

Här är mina komponenter

CPU : i7 3770k
PSU : Corsair RM750X 750W v2
GPU : MSI GeForce GTX 1070 8GB Gaming X
RAM : G.SKILL Ripjaws X Series 16gb
Moderkort : MSI Z77A-GD65 ATX

Jag har en liten överklock på datorn också. 4Ghz som ska vara stabil. I värstafall får jag väl testa stänga av överklocken, känns inte riktigt som att det är det som är felet då jag har haft samma modekort å cpu i många år

ja jag vet inte.. Hoppas någon kan hjälpa mig, för jag bli lite tokig på detta..

mvh

Permalänk
Medlem

@Tokkul:

Har haft exakt samma problem i två dagar nu. Kolla under enhetshanteraren om dit grafikkort strular, det gjorde det för mig. Av någon anledning så valde Windows att på eget initiativ installera en drivrutin som ej fungerar och som då genererade denna felkoden "Windows has stopped this device because it has reported problems. (Code 43)".

En tillfällig lösning var att avinstallera grafikkortet i från enhetshanteraren och sedan starta om datorn, men risken är att problemet kommer tillbaka.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Ditt problem låter som ett drivrutinsproblem.

Jag skulle gått denna väg: ladda ner senaste grafikdrivrutiner, ladda ner DDU (display driver uninstaller), dra ur internetsladden, avinstallera nuvarande grafikdrivare med DDU, starta om datorn, installera drivarna du laddat ner sedan innan och till sist peta in internetsladden igen. Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja jag kan inte se i någon logg eller enhetshanteraren att någon drivrutin till grafikkortet ska ha krånglat.

Glömde även påpeka att jag nyligen köpte en ny SSD å gjorde även en helt ren ominstallation av windows ( var ca 6-7 veckor sen )

Men jag ska testa att göra en till ren installation av grafikkortet med DDU!

Annars kanske de är så illa så att min grafikkort håller på å ger upp? Borde kanske testa ett annat grafikkort å se om det blir samma.
vore halvjobbigt, fortfarande ett bra grafikkort och lite dyrt :/

Tack för svaren !

Permalänk
Medlem

Hur har det gått?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@trattgunnar: Gjorde precis som du skrev. Är samma sak fortfarande :/

Permalänk
Medlem

En liten fråga. Hade du detta problem innan ominstalleringen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB

Permalänk
Medlem

Spotify och "Your Phone" från Microsoft gör att hela Windows börjar lagga när jag har dessa fönster fokuserade.

Är det någon slags dålig optimering som är felet då?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

@stig86: Ja de vill jag minnas att jag hade, tror det börja tidigare iår men jag har inte suttit så mycket vid datorn så har inte orkat brytt mig om det förens nu liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokkul:

@stig86: Ja de vill jag minnas att jag hade, tror det börja tidigare iår men jag har inte suttit så mycket vid datorn så har inte orkat brytt mig om det förens nu liksom.

Är du osäker så testa med någon äldre version av grafik driver. Bara för att utesluta nya buggar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB

Permalänk
Medlem

Uppdatering

Hej igen!

Ville bara säga att jag har typ löst problemet... Kontrollpanelen - > System -> Avancerade systeminställningar -> Avancerat -> Se bild nedanför

Klicka ur Animera kontroller och element inom fönster

Vet inte varför det blev bättre med den urklickad, men får köra såhär tills jag skaffar ny dator