Modmic Wireless – suverän trådlös mikrofon till favoritlurarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Skulle hellre sett att modmic kom med en sele man kan lägga runt halsen (och fästa micken på) istället för att behöva förstöra sina hörlurar genom att klistra på en magnet.

Hörlurarna blir inte förstörda. Även om magneten sitter ordentligt fast så går den att ta loss. Det står specifikt i medföljande instruktioner att magneten är konstruerad på så sätt att den (klistret) inte ska lämna kvar några spår om man väljer att ta bort den. Dock får du bara två magnetfästen med i förpackningen, så man får tänka sig för var man väljer att använda dem.

Permalänk
Medlem

@Mortac: Ur ett estetiskt perspektiv ser jag hörluren som förstörd med en påklistrad magnet. Det är så jag resonerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

@Mortac: Ur ett estetiskt perspektiv ser jag hörluren som förstörd med en påklistrad magnet. Det är så jag resonerar.

Har en Modmic wireless och hörlurarna blir definitivt inte förstörda varken fysiskt eller estetiskt på grund av micen. Det är snarare en uppgradering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Har en Modmic wireless och hörlurarna blir definitivt inte förstörda varken fysiskt eller estetiskt på grund av micen. Det är snarare en uppgradering.

Du menar att det är snyggt med magneten?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Du menar att det är snyggt med magneten?

Magneten märks knappt så den ger bara en lite fördel. Men det som är riktigt snyggt, och riktigt jävla coolt, är då man plockar upp micken, slår på den, samt fäster den i hörluren med ett tillfredsställande klick .

"Battlecruiser operational. Hailing frequencies open"

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

@Mortac: Ur ett estetiskt perspektiv ser jag hörluren som förstörd med en påklistrad magnet. Det är så jag resonerar.

Vem bryr sig om att det sitter en liten magnet på sidan av luren? Vem tittar ens på hörlurarna när de sitter på skallen? Hörlurar är väl om något inte så estetiskt viktiga. Ungefär som att man skulle låta bli att köpa ett tangenbord för att det är fult på undersidan. Det är så jag resonerar iaf, men du får naturligtvis tycka som du vill.

Annars kan jag hålla med Lindahlj här ovan. Det är rätt najs att kunna snärta dit en mikrofon när man känner för det och göra favvolurarna till ett headset. Det är så man gör när man är cool!