Hur dom skulle ha slutat Assassin’s Creed

Permalänk

Hur dom skulle ha slutat Assassin’s Creed

*SPOILERS OBVIOUSLY*

DETTA ÄR ENDAST MINA ÅSIKTER!

****SORRY FÖR VÄLDIGT LÅNG TRÅD. SKROLLA NER LITE OM NI VILL VETA MITT SLUT. DET FÖRSTA ÄR BARA LITEN RECAP SOM KAN VA BRA O LÄSA MEN BEHÖVS INTE OM NI KOMMER IHÅG DET MESTA FRÅN SPELEN****

Hej, sitter just nu och spelar igenom Assassin’s Creed spelen nu. Vet inte riktigt hur jag ska starta tråden men let’s be honest tycker ni inte att Assassin’s Creed dog efter Desmonds död i slutet av AC3?
Jag har absolut inget emot om ni gillar dom nya spelen och jag är inte här för att sprida dålig energi men kände bara att jag ville dela med mig lite.

Okej, vi börjar från... skitsamma ni som läser vet redan spelens story. Iaf AC2 tog med subject 16 (abstergos tidigare ”experiment” före Desmond som böev helt crazy banans av maskinen och tog sitt liv, en AI av honom lever nu kvar i maskinen) och han har fått i uppgift av Juno att varna Desmond om Lucy så att han inte blir förrådd av henne och så att Abstergo inte kan få äpplet. Jag antar att anledningen till att Juno hjälper Desmond med det är för att han ska kunna släppa ut henne? (Kommer inte riktigt ihåg) Desmond (styrd av Juno) dödar iaf Lucy eftersom att Juno visste vad Lucy tänkte göra.

Men iaf, i AC3 kommer dom till templet där Juno är fången men dom måste hitta en nyckel för att komma in genom en big ass dörr asså. Så nu följer man Desmonds förfader Connor Kenway (riktigt namn: nåt weird ass indian namn, typ rakenaketon... nåt i den stilen) för att hitta vart han lagt nyckeln.

Man hittar nyckeln, hämtar den och låser upp ”dörren”. Det finns typ ett klot där som desmond måste ta på för att släppa fri henne och rädda världen MEN han kommer STENDÖ om han rör skiten. Sen kommer mer av dom där från ”first civilisation” som Juno är del av och berättar om Junos onda planer om att typ ”enslave” människorna... antar att hon typ ska förgöra människan eller typ styra över dom... vet inte riktigt... en liten fika med Stefan Löfven vill inte iaf, tro mig... tror hon ska förgöra dom dock..

Desmond tar iallafall på klotet och räddar världen. BAM. SLUT.

PS. Det är lugnt dock för Juno fastnar typ i en dator eller nåt sånt konstigt... kommer inte ihåg alla från spelen efter AC3.

Tog väldigt lång tid att komma hit men tycker serien borde ha slutat där. Liksom visst det va lätta pengar för Ubisoft men tycker dom dödade serien med nya spelen.
Liksom även serier... och filmserier vet när det räcker... vissa iallafall. *host* Vikings *host
*host* Star Wars IMO *host*

Tycker dom typ skulle ha gjort att Juno ville styra över alla människor och släppt löst och att hon hade fungerat lite som the patriots i MGS, att hon bestämmer allt och anledningen till att vi inte vet är för att hon tystat oss.

DÄR VAR IAF HUR JAG SKULLE AVSLUTAT SERIEN. Tog väldigt lång tid att komma fram till saken och ör ledsen för det men gjorde en LIIIIITEN recap för att ni skulle fatta exakt vad jag menade.

Hoppas iallafall något mer AC fan orkar läsa och skriv gärna var ni tycker det skulle slutat eller om det inte ens ska sluta.

Permalänk
Medlem

Håller med dig. Efter Desmonds död så var inte storyn och spelet lika kul längre. Spelade aldrig ut något av spelen efter dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Skrivet av Nzt:

Håller med dig. Efter Desmonds död så var inte storyn och spelet lika kul längre. Spelade aldrig ut något av spelen efter dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker det är väldigt trist för även om spelen generat massa pengar hade det varit mer proffesionellt att kunna avsluta serien och gå vidare. Idag känns det bara som att dom sätter namnet på spelet för att folk automatiskt köper det om det heter Assassin’s Creed

Permalänk
Medlem

Håller med. Dock så hade jag gärna sett ett Assassins Creed 4 med Desmond i huvudrollen som utspelar sig i nutid. Sen skulle det gärna få vara slut. Kanske Watch Dogs borde blivit detta istället?

Finns ju en anknytning till Assassins Creed i Watch Dogs där man i ett siduppdrag dödar en Abstergoarbetare

Dold text
Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Jag är kluven. Jag menar jag håller med om Desmond-storyn och att det borde varit slut när det tog slut.

Men, det finns ju en annan aspekt till i AC-serien, nämligen att sprunga runt och lönnmörda i en historisk stad och sätta stopp för bad guys. Med eller utan Desmond så är det ju ändå Assassins Creed... Med det sagt så håller jag med om att det saknas något, och för mig är de första spelen bäst

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Jag gillar faktiskt Black Flag, är nog de spelet jag har haft mest roligt i

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Det här är som att fråga hur långt ett snöre är, alla har sina egna tankar. Men visst, jag nappar gärna, det är min favoritserie

Jag tycker att handlingsmässigt så tyckte jag att spelet skulle ha avslutats efter Assassins Creed Embers som visar Ezio's sista tid i livet. När han dog, så skulle det ha avslutats. Han hade en karaktär som jag inte riktigt upplever att dom har lyckats återskapa.

Jag skulle kunna skriva en längre recension då jag har satsat på att få 100% i alla spelen. Det enda spelet där jag inte lyckats med detta är AC:Syndicate. Det monstrositen skulle inte ha gjorts.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Håller med. Dock så hade jag gärna sett ett Assassins Creed 4 med Desmond i huvudrollen som utspelar sig i nutid. Sen skulle det gärna få vara slut. Kanske Watch Dogs borde blivit detta istället?

Finns ju en anknytning till Assassins Creed i Watch Dogs där man i ett siduppdrag dödar en Abstergoarbetare

Dold text

Whaaat? Aldrig märkt! Är det WD 1 eller 2?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Whaaat? Aldrig märkt! Är det WD 1 eller 2?

WD1

Easter egg eller inte. Det är ju ändå en koppling mellan de två.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4