Nintendo avtäcker uppdaterad Switch – kraftigt förbättrad batteritid

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Och det kräver just en opatchad Switch. Allt man har kunnat köpa i ett år nu har haft patchad hårdvara.

Med andra ord kanske man skulle sälja sin nuvarande och köpa en ny med bättre batteritid

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Switch Pro är fortfarande hindret för mig att skaffa en.

Samma här. Konsumentprylar funkar helt fint om man bara ska använda dem privat men om som företagare har man helt andra krav.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse Laserman:

Konsumentprylar funkar helt fint om man bara ska använda dem privat men om som företagare har man helt andra krav.

Hur hade du tänkt använda Switch som företagare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Detta är en intressant "benchmark" på hur mycket bättre batteritid i telefoner skulle kunna bli vid uppgradering av chip om någon tillverkare satsade på det...

Skickades från m.sweclockers.com

Inte riktigt. Telefoners CPU & GPU ligger troligen inte på 100% last nära konstant till skillnad från en Switch. Sedan är det inte alls lika kraftfull GPU del i telefoner och därav har det en mindre påverkan på din strömförbrukning gentemot skärm, kommunikationsteknik etc. Undantaget är väl krävande spel för telefoner, men det är också någonting som redan satsas på av telefon industrin.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse Laserman:

Samma här. Konsumentprylar funkar helt fint om man bara ska använda dem privat men om som företagare har man helt andra krav.

Men jag är ju en konsument och Switch Pro tror jag knappast är prioriterad väntan för företagare?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Inte riktigt. Telefoners CPU & GPU ligger troligen inte på 100% last nära konstant till skillnad från en Switch. Sedan är det inte alls lika kraftfull GPU del i telefoner och därav har det en mindre påverkan på din strömförbrukning gentemot skärm, kommunikationsteknik etc. Undantaget är väl krävande spel för telefoner, men det är också någonting som redan satsas på av telefon industrin.

Kanske inte perfekt benchmark, men fortfarande..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hoppas bara originalet går ner i pris... jag har aldrig haft råd med en konsol vid lansering men har varit intresserad utav Switch sedan det uppstod rumors om den 2015

Permalänk

Funderat på en switch ett tag, kanske dags att slå till nu. Är inte intresserad av att koppla upp mot tv ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av iller:

då förväntar du dig mer än vad du kommer få.

Nintendo kommer inte tävla mot Microsoft och Sony i prestanda.

Med Switch har Nintendo gjort en ny Wii.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag förväntar mig inte en pro överhuvudtaget just eftersom det inte riktigt passar in med hue Nintendo har jobbat senaste åren. Det är möjligt att de släpper en lite snabbare variant som en hårdvarurevision senare men det lär vara ett tag kvar. I det här steget skulle det inte förvåna mig om det är mer eller mindre samma PCB i nya revisionen Switch och Switch Light för att det är billigast så.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

@Zotamedu: Du har helt rätt. Och då har vi snarare samma syn på saken

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller