Köptips: Billigt fightingspel till Ps4

Permalänk
Medlem

Köptips: Billigt fightingspel till Ps4

Tjenare alla!

Jag undrar om någon vet ett riktigt bra och billigt fightingspel till Ps4? Tänkte helst något under hundralappen, och med fightingspel menar jag spel i samma genre som typ Mortal Kombat, Soulcalibur och Tekken. Har inget fightingspel alls just nu, och har heller inte mycket pengar eller tid (student) så tänkte bara om nån visste nått riktigt billigt spel man kan köpa och spela nån gång då och då för att få ut lite aggressioner ;).

Tacksam för alla svar!

Permalänk
Medlem

Guilty Gear Xrd revelator, just nu 99 kr.

Edit: Det brukar kunna blir rea på fightingspel när EVO (största fighterturneringen) hålls, vilket i år är 2-4 augusti, så det kan kanske vara värt att vänta till dess. Under tiden kanske du kan ge Brawlhalla en chans - det är free to play. Plattformsfighter, så mer i stil med Super Smash Bros än Street Fighter.

Skickades från m.sweclockers.com

EVO, Brawlhalla
Permalänk
Medlem

Tack för super bra tips! Håller på och laddar ner Brawlhalla och ska testa det! (Gratis är gott ).

Guilty Gear Xrd revelator verkar också vara riktigt intressant, kollade på ett par reviews på Youtube och tyckte det såg riktigt kul ut, dock pratade dom bara om multiplayer aspekten av spelet på youtube, så jag undrar om du vet hur singleplayer läget är på det? Har inte spelat nått fight spel på år och dar och skulle vara kul o kunna lira lite kul singleplayer först innan man hoppar in mot andra folk och får dyngstryk ;).

EDIT: Jättestort tack för Brawlhalla rekommendationen, roligaste spel jag spelat på länge!

Permalänk
Medlem

Jag har uteslutande spelat GGXR i single player hittills och tycker att det är kul fastän jag är kass. Jag är som du rädd för storsmisk online. Jag kör själv på PC, och spelet har inte crossplay, annars hade jag föreslagit att vi kunde ta några mycket lediga online-matcher.

Kul att du gillade Brawlhalla!

Permalänk

@Dinedar: UFC 2 finns för 79kr på cdon tror dock det är skiva annars kan du hitta det överallt i kod för runt 100. Måste säga att det är det roligaste spelet jag spelat men bara kul om man kör mot någon annars är det skit tråkigt. Trean är inget att ha enligt mig, ettan är tydligen tom bättre än tvåan men har aldrig testat och såg att grafiken på det var lite meh.

Permalänk
Medlem

Ännu en gång super tacksam för tipsen!

Grimpe: Spelar själv oftast på PC jag med, men föredrar att spela fighting spel med handkontroll och har ingen till PC, så därför kändes PS4 som det bästa valet till det =). Ska nog ta och köpa GGXR =).

Retaith77: Låter som ett riktigt bra spel, men som jag nämnde tidigare i tråden så är jag mer ute efter ett spel som man kan lira singleplayer, och tror jag redan hittat ett bra spel för det tack vare Grimpe, men jättetack än en gång för rekommendationen!

EDIT: Grimpe, det var faktiskt ännu billigare än du sa! 74 kr =). Har köpt det och håller på och laddar ner det nu =).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinedar:

EDIT: Grimpe, det var faktiskt ännu billigare än du sa! 74 kr =). Har köpt det och håller på och laddar ner det nu =).

Det passade ju perfekt! Du måste ha fått någon ytterligare rabatt som inte syns för mig. Hoppas nu att du gillar det också!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimpe:

Det passade ju perfekt! Du måste ha fått någon ytterligare rabatt som inte syns för mig. Hoppas nu att du gillar det också!

Skickades från m.sweclockers.com

Tack så mycket! Ser verkligen fram emot att prova det, om bara nerladdningen blir klar snart (14.2 gb på en ps4 går tydligen inte att få ner super snabt, 50% än så länge )

EDIT: Såg varför det var billigare för mig, jag är PS Plus prenumerant, då får man extra rabatt tydligen =).