Galaxy watch 42mm liten?

Permalänk

Galaxy watch 42mm liten?

Tjena. Är sugen på en samsung galaxy watch. Dock har jag inte överdrivet grova handleder vilket gör att 46mm känns för stor (testade på media markt idag). Vad säger ni om 42mm versionen? Är det för liten skärm tycker ni eller är det bara att köra på? Är kille btw.

Vad tycker ni annars om galaxy watch active?

Hittade galaxy watch 42mm här riktigt billigt. Någon som har erfarenhet av denna hemsidan?
https://www.telefonshoppen.se/prylar/smarta-klockor/samsung-g...

Rekommenderar ni ngn annan smartwatch annars?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emaelisthashit:

Tjena. Är sugen på en samsung galaxy watch. Dock har jag inte överdrivet grova handleder vilket gör att 46mm känns för stor (testade på media markt idag). Vad säger ni om 42mm versionen? Är det för liten skärm tycker ni eller är det bara att köra på? Är kille btw.

Vad tycker ni annars om galaxy watch active?

Hittade galaxy watch 42mm här riktigt billigt. Någon som har erfarenhet av denna hemsidan?
https://www.telefonshoppen.se/prylar/smarta-klockor/samsung-g...

Rekommenderar ni ngn annan smartwatch annars?

Jag är i samma köptankar och jag tycker inte 42mm är för litet. Fast då jämför jag med diverse andra vanliga ur jag äger och de är som mest på 42mm. Funktionalitet på en sån "liten" skärm kan kan jag inte säga något om men antar att det fungerar bra.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emaelisthashit:

Tjena. Är sugen på en samsung galaxy watch. Dock har jag inte överdrivet grova handleder vilket gör att 46mm känns för stor (testade på media markt idag). Vad säger ni om 42mm versionen? Är det för liten skärm tycker ni eller är det bara att köra på? Är kille btw.

Vad tycker ni annars om galaxy watch active?

Hittade galaxy watch 42mm här riktigt billigt. Någon som har erfarenhet av denna hemsidan?
https://www.telefonshoppen.se/prylar/smarta-klockor/samsung-g...

Rekommenderar ni ngn annan smartwatch annars?

Telefonshoppen hade jag inte handlat ifrån men det är jag

De kör typ 99% gråimport så reklamationrätt emot tillverkaren blir enormt jobbigt.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emaelisthashit:

Tjena. Är sugen på en samsung galaxy watch. Dock har jag inte överdrivet grova handleder vilket gör att 46mm känns för stor (testade på media markt idag). Vad säger ni om 42mm versionen? Är det för liten skärm tycker ni eller är det bara att köra på? Är kille btw.

Vad tycker ni annars om galaxy watch active?

Hittade galaxy watch 42mm här riktigt billigt. Någon som har erfarenhet av denna hemsidan?
https://www.telefonshoppen.se/prylar/smarta-klockor/samsung-g...

Rekommenderar ni ngn annan smartwatch annars?

Största nackdelen med 42mm är batteritiden, jag kör min 46mm 2-dagar med AOD, 42mm har nästan hälften i kapacitet.
Med det sagt så passade 46mm mig bättre, dock så får den för sig ibland att bugga ur och dra nästan hela batteriet på 1 dag, dock så startar jag nästan aldrig om den så kan vara därför den buggar ur efter nån vecka.

Permalänk

Jag kör med 42mm, helt perfekt i mitt tycke, den större ser bara …...fel ut

Permalänk
Medlem

Har använt 42 mm ett par månader och är väldigt nöjd med den. Valde den då jag inte heller har större handleder och tycker den passar perfekt. Visst, du får mycket kortare batteritid jämfört med den större men som med mobilen så åker de på laddning varje kväll.

Permalänk
Medlem

Jag har rätt stora handleder så 46mm ser bättre ut på mig.
Batteritiden är så klart trist på den mindre. Iaf om man vill ha klockan på sig under natten för sömn, puls osv.

Permalänk

Hej!
Någon som vet om Samsung släpper aluminium versionen utav Samsung Galaxy Watch Active2 i Sverige? Har bara sett Stainless steal ute som man kan förköpa? Hade verkligen velat köpa aluminium modellen utav den..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Telefonshoppen hade jag inte handlat ifrån men det är jag

De kör typ 99% gråimport så reklamationrätt emot tillverkaren blir enormt jobbigt.

Det blir inga problem då reklamationsrätten gäller mot återförsäljaren.
Först om ett företag går i konkurs och inte existerar längre så kan du rikta reklamationskrav mot leverantör eller tillverkare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte X570 AORUS ULTRA - Noctua NH-D15 - ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING OC - Corsair Vengeance LPX Black 32GB / 3200Mhz / - Corsair RM1000i - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Samsung 870 EVO 2TB - Samsung 850 EVO 500GB - Fractal Design Define S - Acer X34 GS" / 34" - Logitech G502 - Varmilo VA88M RGBK PBT White LED [MX Black]