Permalänk

Tips på spel

Just nu vill jag spela men hittar tyvärr ingenting nytt, hat PC och PS4.

De spel jag uppskattar mycket sedan tidigare(och har spelat om flera gånger) är:

Mass Effect 1-3

Mass Effect Andromeda

Horizon Zero Dawn

Resdeint Evil serien

Splinter Cell serien

GTA serien

Uncharted serien

Tomb Raider serien

Last Of Us

Många kommer säkert skriva Witcher 3, men jag har väldigt svårt för spel med riddare, drakar mm....
Jag vill se karaktärern, dvs 3rd person, inge first person..

Gillar action, sci-fi och rymden.

Har ni några tips?

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem

Prey. Ett fint pris på Steam just nu.

Permalänk
Medlem

Här kommer mina tips!
Far Cry 5 och New Dawn (Väldigt stort och man har saker att göra länge).
Titanfall 2 (Campaign) Ganska kort men väldigt trevligt.

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Avstängd

Varför inte testa något helt annat som exempelvis Farming Simulator -19 eller Euro Truck Simulator 2.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Lorault:

Prey. Ett fint pris på Steam just nu.

Vill kunna se karaktärern, dvs 3rd person view, gillar inte First Person view.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Inaktiv

Gears of War kanske? 5:an kommer ju snart.

Permalänk

Spelade precis genom Hellblade Senua's Sacrifice. Nordisk mytologi, striderna utkämpas med svärd tyvärr för din del, lite seg movement men annars ett mycket bra spel med många pusselelement och djup story. Fokuserar på psykisk ohälsa och skapar gestaltningar utifrån det. Inte alltför långt, drog genom det på 6h. Rekommenderas

Permalänk
Medlem

Fallout 4 kan du spela i både first person och third person.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Devil May Cry 5, xcom 1 & 2 eller varför inte Assassins Creed Odessey?

Permalänk
Medlem

Third person, sci-fi och rymd? Dead Space serien låter perfekt för dig.

Permalänk
Medlem

Warframe? Är gratis att ladda ner från Steam.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Skrivet av Peterrrrr:

Resdeint Evil serien
[...]
Jag vill se karaktärern, dvs 3rd person, inge first person..

Gillar action, sci-fi och rymden.

Skräck, action, sci-fi och rymden i 3rd person?
Låter som Dead Space!
De finns tre spel i serien så det borde räcka ett tag.

Det mesta annat jag kommer på är i first person.
Exempelvis Prey, som redan nämnts, och Metro-serien.
Om jag ändå ska rekommendera något som är i first person skulle jag säga SOMA.
Det är inte mycket action, men det är en fantastisk sci-fi-upplevelse som du inte kan få någon annanstans.
Alien: Isolation ska också vara grymt bra, återigen i first person och inte så mycket action.

I övrigt, alltså annat än skräckspel, så kanske Warframe kan vara något?
Det är sci-fi, action, i rymden och 3rd person. Du kan spela solo eller co-op. Spelet är dessutom gratis, så det skadar inte att testa.

Säg till om du vill ha fler tips, eller om du har några förtydliganden gällande vad du gillar. T.ex. du verkar mest spela single-player, men du kanske är intresserad av något multi-player?

En stor chansning från min sida men du kanske är villig att testa något lite annorlunda:
FTL: Faster Than Light

Det är sci-fi, rymden och du kan se dina gubbar i skeppet!
Det är superkul men kanske inte din kopp te.

Permalänk
Medlem

Days gone (fantastiskt bra om man gillar mc, open world och zombies/överlevnad)
Darksiders 1-3

Permalänk
Lego Master

Sista God of War, definitivt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@Peterrrrr:

Som redan nämnts så är Dead Space 1-3 en rätt bra spelserie och utspelar sig i rymden.

Du har ju också Fallout (Fallout 3, Fallout: New Vegas, Fallout 4) som man väl ändå får kalla för sci-fi, men som utspelar sig i en postapokalyptisk värld.

Gears of War kanske om man gillar shooters. Finns då också Warhammer 40,000: Space Marine.

Metal Gear Solid 4 och Metal Gear Solid: Phantom Pain som ändå har lite inslag av sci-fi/övernaturligt.

Batman-spelen (Arkham Asylum, Arkham Origins, Arkham Knight). Väldigt bra gameplay och även rätt rolig story.

Om du ändå kan tänka dig 1st-person så finns ju en drös bra spel. Metro-serien, Deus Ex-serien, Dishonored-serien, Bioshock-serien (!), Borderlands-serien, Destiny 1 & 2 m.m.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Skrivet av TuHack:

Days gone (fantastiskt bra om man gillar mc, open world och zombies/överlevnad)

Hur bra är det som man jämför med Horizon och Uncharted?
Det har fått så blandade recensioner.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Skrivet av Joppis:

Fallout 4 kan du spela i både first person och third person.

Det är så dyster grafik, känns så föråldrat på den delen.
Grafiken är inte allt, men atmosfären i ett spel är viktigt för mig; där har Mass Effect, Uncharted och Horizon lyckas bra

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem

Dead Space. Den träffar på alla punkter du söker, speciellt atmosfären.

Därtill har du Prey, men även Warframe för multiplayer (med en bra story också)

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Lego Master

@Peterrrrr:
Atmosfären i Fallout 4 tycker jag håller hög standard generellt, inte bara genom grafiken (som såklart går att modda friskt) men även genom hur crafting fungerar, dina companions och questinnehåll.
Om du inte spelat det i nån större utsträckning tidigare tycker jag du ändå ska försöka dig på det.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Hedersmedlem

Red Dead Redemption 2 kanske? För PS4 då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Det är så dyster grafik, känns så föråldrat på den delen.
Grafiken är inte allt, men atmosfären i ett spel är viktigt för mig; där har Mass Effect, Uncharted och Horizon lyckas bra

Fallout 4 har inte så dålig grafik tycker jag. Särskilt inte om man moddar det då det kan bli riktigt snyggt. Man kan ju modda det lite som man vill, t.ex om man vill ha mer grönska eller tvärtom vinter med ingen grönska alls. Finns spel med bättre story, men storyn i "Far Harbor" DLC:n tyckte jag var rätt spännande.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Hur bra är det som man jämför med Horizon och Uncharted?
Det har fått så blandade recensioner.

Horizon är nog en bra jämförelse i just spelmekaniken. Skillnaden är att din "mount" behöver mer/ständig kärlek i form av reparationer och bränsle. Dessutom var det för mig betydligt mer spänning/skräck i Days gone.

Ena halvan av kritiken som jag läste var riktad mot karaktären (vit man, mc-kille osv) men det är ju en del av storyn som berättas. Den tar sig inte heller på så fullt allvar (en del missar nog även det) vilket är rätt roligt. Andra halvan tekniska missar/buggar. Det senare har dom fixat till det mesta av. Föll igenom taket på en bil en enda gång under hela min genomspelning. Bara att ladda in senaste auto-save.

Precis som i Horizon är där en massa detaljer att njuta av:

Days gone

Permalänk
Medlem

Om du inte har något emot lite äldre spel: Star Wars Knights of the old republic 1 & 2. (KOTOR)

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Det är så dyster grafik, känns så föråldrat på den delen.
Grafiken är inte allt, men atmosfären i ett spel är viktigt för mig; där har Mass Effect, Uncharted och Horizon lyckas bra

Den känslan har jag aldrig fått och då spelar jag utan moddar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Skrivet av Samlooh:

Fallout 4 har inte så dålig grafik tycker jag. Särskilt inte om man moddar det då det kan bli riktigt snyggt. Man kan ju modda det lite som man vill, t.ex om man vill ha mer grönska eller tvärtom vinter med ingen grönska alls. Finns spel med bättre story, men storyn i "Far Harbor" DLC:n tyckte jag var rätt spännande.

https://www.youtube.com/watch?v=5swLBoWTvPQ

https://www.youtube.com/watch?v=i-3nbGsKl-M

https://www.youtube.com/watch?v=ALz9nfjkQJU

https://www.youtube.com/watch?v=6fKsVUtX0wg

Ser ju bättre ut med moddar.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Skrivet av TuHack:

Horizon är nog en bra jämförelse i just spelmekaniken. Skillnaden är att din "mount" behöver mer/ständig kärlek i form av reparationer och bränsle. Dessutom var det för mig betydligt mer spänning/skräck i Days gone.

Ena halvan av kritiken som jag läste var riktad mot karaktären (vit man, mc-kille osv) men det är ju en del av storyn som berättas. Den tar sig inte heller på så fullt allvar (en del missar nog även det) vilket är rätt roligt. Andra halvan tekniska missar/buggar. Det senare har dom fixat till det mesta av. Föll igenom taket på en bil en enda gång under hela min genomspelning. Bara att ladda in senaste auto-save.

Precis som i Horizon är där en massa detaljer att njuta av:

Days gone

Är combaten snabb och smidig som i Horizon/Mass Effect Andromeda?

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Några Snickare här som är spelarjävlar?

Just nu vill jag spela men hittar tyvärr ingenting nytt, hat PC och PS4.

De spel jag uppskattar mycket sedan tidigare(och har spelat om flera gånger) är:

Mass Effect 1-3

Mass Effect Andromeda

Horizon Zero Dawn

Resdeint Evil serien

Splinter Cell serien

GTA serien

Uncharted serien

Tomb Raider serien

Last Of Us

Många kommer säkert skriva Witcher 3, men jag har väldigt svårt för spel med riddare, drakar mm....
Jag vill se karaktärern, dvs 3rd person, inge first person..

Gillar action, sci-fi och rymden.

Har ni några tips?

Tror du kommer att gilla Final Fantasy XV

Permalänk
Skrivet av TimeCommando:

Tror du kommer att gilla Final Fantasy XV

Ser roligare ut än de andra FF, men varför så hemsk karaktärsdesign? Alla ser ut som EMO tonåringar....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Ser roligare ut än de andra FF, men varför så hemsk karaktärsdesign? Alla ser ut som EMO tonåringar....

Skickades från m.sweclockers.com

Hahahaha finns massa mods. Går till och med att göra så att huvudkaraktären blir Cloud Strife m.m.
Byta kläder osv. Gameplay mässigt tycker jag det är riktigt roligt. Fin grafik med.

Permalänk
Skrivet av Peterrrrr:

Just nu vill jag spela men hittar tyvärr ingenting nytt, hat PC och PS4.

De spel jag uppskattar mycket sedan tidigare(och har spelat om flera gånger) är:

Mass Effect 1-3

Mass Effect Andromeda

Horizon Zero Dawn

Resdeint Evil serien

Splinter Cell serien

GTA serien

Uncharted serien

Tomb Raider serien

Last Of Us

Många kommer säkert skriva Witcher 3, men jag har väldigt svårt för spel med riddare, drakar mm....
Jag vill se karaktärern, dvs 3rd person, inge first person..

Gillar action, sci-fi och rymden.

Har ni några tips?

Destiny 2, fantastisk bra om du gillar fps, rymd, sci-fi med bra story och campaign, har lirat det stenhårt i en vecka, hur bra som helst

Rea på battle net nu, 39 euro paketpris nedsatt från 100 euro

Skickades från m.sweclockers.com