Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2009

Tips på ljudbok (storytel)

Har precis lyssnat färdigt på Bruce Dickinssons biografi och behöver tips på en ny bok. Det jag gillar är av typ:

Biografier (har lyssnat på rätt många)
Stephen King
Dean R Koontz - de äldre böckerna
Serien om Silverbjälke, av Butler och Öhlund.
Serien om Kommisarie Truth, av Öhlund.
Sagan om ringen
Bilbo
Historien om Arn
Historien om Hamilton
De äldre böckerna av Mons Kallentoft

Det är en blandning av allt men kom gärna med idéer vad jag kan lyssna på framöver, gärna serier så man kan köra på ett tag.

Säg inte Drakens Återkomst då jag börjat på den och höll på dö av tristess.

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gamleby
Registrerad
Feb 2018

Jack reacher serien är ju rätt bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Yberhydro:

Jack reacher serien är ju rätt bra?

Läst någon av dessa för en tid sen och även lyssnat pp annan men är nog inte min typ. Lite mycke superhjälte i människokropp likt Hamilton.

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Feb 2013

Utvandrarna - Vilhelm Moberg

Citera för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vasa
Registrerad
Sep 2006

Denna kan va nåt o lyssna på : I bunkerläkarens våld

Har läst boken och funderar på ljudbok ist då man kan lyssna i bilen eller om man e ute o rör på sig

Stationär »AMD FX 8350 4Ghz |Antec Kuler 620 | ASUS Sabertooth 990FX R2.0| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Obsidian 750D | 16 Gb ram @ 1600 Mhz | 1060 6Gb | SSD Kingston 120 Gb + WD 1Tb | OS Win 10
Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Filipstad
Registrerad
Jan 2007

Stjärnklart av Lars Wilderäng. Riktigt bra bok som handlar om ett modernt Sverige, utan el. Rekommenderas starkt!

There's no place like 127.0.0.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Om du gillar fantasy kan jag reka serien Mistborn av Brandon Sanderson, engelska ljudboken är bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Guybrush82:

Utvandrarna - Vilhelm Moberg

Får rysningar av denna, läste i högstadiet och det var inte med vilje utan tvång

Skrivet av OttO36:

Denna kan va nåt o lyssna på : I bunkerläkarens våld

Har läst boken och funderar på ljudbok ist då man kan lyssna i bilen eller om man e ute o rör på sig

Ska kolla upp denna.

Skrivet av Kazurk:

Stjärnklart av Lars Wilderäng. Riktigt bra bok som handlar om ett modernt Sverige, utan el. Rekommenderas starkt!

Låter spännande, lite prepperkänsla.

Skrivet av CFSsss:

Om du gillar fantasy kan jag reka serien Mistborn av Brandon Sanderson, engelska ljudboken är bra.

Tyvärr är inte engelska min grej även om jag klarar mig skapligt i språket, lyssnar gärna på översatta böcker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2001

Två ljudböcker som jag kan rekommendera trots att dessa är utanför din föreslagna genre är:

1) Radhusdisco av Morgan Larsson
2) Gräspojken av Christer Lundberg

Mycket nöje!

[CPU:i7 3930K@4.1 MHz][RAM:Corsair DDR3 Vengeance PC3-12800 1600 MHz 64 GB][MB:ASUS P9X79PRO][GPU:MSI GTX 980 Ti][OS-HDD:Samsung 850 EVO 250 GB][Spel-HDD:Samsung 850 EVO 500 GB][Lagring-HDD:WDC Red 4 TB][Låda:Corsair Obsidian 550D][Kylning CPU:Corsair H100 Hydro + 4xNoctua NF-P12-1300 push-pull config ||Kylning Låda:3xNoctua NF-A14 PWM|3xNoctua NF-F12-PWM ||Fläktkontroller:Corsair Commander Mini|][Mus:Logitech G403 Prodigy||TB:Tesoro TS-G1NL][Skärm:Acer XB270HU][PSU:EVGA SuperNOVA 1000 P2][Ljud:Logitech G930]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2017

Kan verkligen rekommendera bokserien höstserien av Lars wilderäng. Det är klart att man uppskattar det extra mycket om man läser hans blogg, cornucopia.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005

Många verkar tycka om Lars Wilderäng. Jag har en bok jag måste läsa/lyssna på så det fick bli två gratisveckor på storytel. Kommer lyssna på "Stjärnklart" först tror jag. Älskar såna storys.

| i5 - 8600k | Noctua - NH-D15 | Asus - Prime Z370-P | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 2400 MHz | NVIDIA GeForce RTX 2070 8GB | SeaSonic FOCUS Plus Gold 650W | Fractal Design Meshify C | Crucial MX500 250GB / Seagate 2TB | AOC - C27G1 / Dell Ultrasharp UP2716D | HyperX Alloy FPS | Logitech G900 Chaos Spectrum | Steelseries Arctis 7 | Win 10 Home x64 |