Permalänk
Avstängd

Tips på ljudbok (storytel)

Har precis lyssnat färdigt på Bruce Dickinssons biografi och behöver tips på en ny bok. Det jag gillar är av typ:

Biografier (har lyssnat på rätt många)
Stephen King
Dean R Koontz - de äldre böckerna
Serien om Silverbjälke, av Butler och Öhlund.
Serien om Kommisarie Truth, av Öhlund.
Sagan om ringen
Bilbo
Historien om Arn
Historien om Hamilton
De äldre böckerna av Mons Kallentoft

Det är en blandning av allt men kom gärna med idéer vad jag kan lyssna på framöver, gärna serier så man kan köra på ett tag.

Säg inte Drakens Återkomst då jag börjat på den och höll på dö av tristess.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Jack reacher serien är ju rätt bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yberhydro:

Jack reacher serien är ju rätt bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Läst någon av dessa för en tid sen och även lyssnat pp annan men är nog inte min typ. Lite mycke superhjälte i människokropp likt Hamilton.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Utvandrarna - Vilhelm Moberg

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Denna kan va nåt o lyssna på : I bunkerläkarens våld

Har läst boken och funderar på ljudbok ist då man kan lyssna i bilen eller om man e ute o rör på sig

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Medlem

Stjärnklart av Lars Wilderäng. Riktigt bra bok som handlar om ett modernt Sverige, utan el. Rekommenderas starkt!

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Om du gillar fantasy kan jag reka serien Mistborn av Brandon Sanderson, engelska ljudboken är bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Guybrush82:

Utvandrarna - Vilhelm Moberg

Får rysningar av denna, läste i högstadiet och det var inte med vilje utan tvång

Skrivet av OttO36:

Denna kan va nåt o lyssna på : I bunkerläkarens våld

Har läst boken och funderar på ljudbok ist då man kan lyssna i bilen eller om man e ute o rör på sig

Ska kolla upp denna.

Skrivet av Kazurk:

Stjärnklart av Lars Wilderäng. Riktigt bra bok som handlar om ett modernt Sverige, utan el. Rekommenderas starkt!

Låter spännande, lite prepperkänsla.

Skrivet av CFSsss:

Om du gillar fantasy kan jag reka serien Mistborn av Brandon Sanderson, engelska ljudboken är bra.

Tyvärr är inte engelska min grej även om jag klarar mig skapligt i språket, lyssnar gärna på översatta böcker.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Två ljudböcker som jag kan rekommendera trots att dessa är utanför din föreslagna genre är:

1) Radhusdisco av Morgan Larsson
2) Gräspojken av Christer Lundberg

Mycket nöje!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[CPU:Ryzen 7 5800x][RAM:Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3600MHz][MB:ASUS ROG Strix B550-F GAMING][GPU:Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC][OS-HDD:Samsung 980 Pro 1 TB][Lagring-HDD:Samsung 970 EVO Plus 1 TB][Chassi:be quiet! Dark Base 700][Kylning CPU:Noctua NH-D15 2xNoctua NF-A15|Kylning chassi:5xNoctua NF-A14 PWM][Mus:Logitech G403 Prodigy||TB:Varmilo VEA88 Summit R2 V2 TKL MX Brown][Skärm:Acer XB270HU][PSU:EVGA SuperNOVA 1000 P2][Ljud:Logitech G935]

Permalänk
Medlem

Kan verkligen rekommendera bokserien höstserien av Lars wilderäng. Det är klart att man uppskattar det extra mycket om man läser hans blogg, cornucopia.

Permalänk
Medlem

Många verkar tycka om Lars Wilderäng. Jag har en bok jag måste läsa/lyssna på så det fick bli två gratisveckor på storytel. Kommer lyssna på "Stjärnklart" först tror jag. Älskar såna storys.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt om det är rätt tråd och om man får fråga men:

Har vi någon/några användare här som vill dela på storytel-konto? Umgängeskretsen är inte speciellt intresserade av ljudböcker nämligen.

https://www.storytel.com/se/sv/abonnemang#pricePlans

Kostar 169kr för 1 person men är man 3 och delar på familjeabonemang så blir det 259 / 3 = 87kr per person och månad. Man har fortfarande sitt egna konto om jag förstått det rätt (blir 3 konton nämligen).

Edit: från hemsidan:

Separata konton
Med Family+ har 3 vuxna tillgång till hela biblioteket och 3 barn har tillgång till barnkategorin i Kids Mode.