Permalänk
Medlem

SLI + Skärm Problem

Hej!

Jag upplever ett väldigt konstigt problem med min SLI setup.

Jag uppgraderade till Ryzen R9 3900X tillsammans med Aorus X570 Master moderkort nyligen. Jag hade sedan tidigare två stycken ROG Strix GeForce® GTX 1080 Ti som jag har kört i SLI utan några problem.

Nu till problemet. Jag kopplat min skärm(Acer Predator X34P) till top GPU via Displayport. När jag startar datorn så ser jag inget på skärmen tills datorn inte har börjat ladda Windows, så skärmen är slocknad(sleep) tills Windows inte kommer igång och då har jag missat Aorus loggan samt bios. Spammar jag "Delete" knappen för att komma till BIOS så kan läsa av via moderkortets Code display att datorn har kommit in i BIOS men jag ser inget på skärmen.

Men kopplar jag skärmen i undre GPU med Displayport så ser jag Aorus loggan och BIOS men efter det så slocknar(sleep) skärmen, så jag ser inget när datorn har bootat upp Windows.

Så ser det ut i NVIDIA Control Panel. Röda markeringen är top GPU och blåa är under GPU. SKa det inte vara tvärtom att top GPU ska vara GPU 1 och undre GPU ska vara GPU 2.

Tog även en bild i BIOS som gjorde mig fundersam, vita markeringen betyder det att en av mina GPU körs i PCIe Gen 1?