Permalänk

Strul med datorn/ljud, UPS?

Tjena!

Har haft problem med elen här hemma ett tag, mitt ljudkort bland annat är väldigt känslig för spännings fall och varje gång någon tänder en lampa eller här på ovanvåningen så ballar ljudet ur, innan när datorn var överklockad så blå skärmade alltid varje gång någon tände en lampa osv.

sjukt irriterande och det har gjort så nu med tre datorer(alltid likadant, iaf med ljudkortet. inte klockat något till gränsen på sista tiden pga detta)

Så vill då ha en UPS eller någon from av buffer.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Tjena!

Har haft problem med elen här hemma ett tag, mitt ljudkort bland annat är väldigt känslig för spännings fall och varje gång någon tänder en lampa eller här på ovanvåningen så ballar ljudet ur, innan när datorn var överklockad så blå skärmade alltid varje gång någon tände en lampa osv.

sjukt irriterande och det har gjort så nu med tre datorer(alltid likadant, iaf med ljudkortet. inte klockat något till gränsen på sista tiden pga detta)

Så vill då ha en UPS eller någon from av buffer.

Ett nätfilter kanske kan vara något?
Men alltså, det är ju bara en tidsfråga innan något går sönder med sådan el?? Sååå känsliga ska ju inte nätagg vara f
Så där måste hända massa spännande grejer med spänningen i ditt hem? Har du kollat vad som händer med spänningen när det tänds eller släcks?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

nope, har inte porbe:at något. Grejen är den att kör jag datorn i stock så märks det inget. och nu har jag kastat ut ljudkortet och det märks inte av längre.

Så det fick bli den den vägen istället.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti