Dator startar ej efter försök till wipe via windows

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Mar 2015

Dator startar ej efter försök till wipe via windows

Tjena!.... jag andvände Windows 10 funktionen för att återställa datorn för att sedan kunna sälja eller rättare sagt där stötte jag på problem då den sa att det uppstod ett problem så jag gick vägen via ett USB för att installera om, jag lyckades inte få datorn att boota på denna USB så jag startade programmet med Windows installer i Windows o då från USBn, det såg ut att gå bra, % börjar jobba oså när jag kommer tillbaka är skärmen bara blå, när jag kopplar ur hårddiskarna och bara andvänder USB får jag en konstant lila färg istället.

Nu dock är det istället ingen signal efter flera omstartat och försök till att komma in i bios.

Anledningen att jag gjorde detta var för att återställa för att kunna sälja.

Letar desperat efter hjälp, jag kan inte boota min gamla Windows då jag antar att jag hann återställa så pass mkt så det är kört, jag kan inte boota från ett USB med Windows installer på, jag har testat olika portar och jag har testat olika utgångar på grafikkort och moderkort

Jag har inte någon Windows licens utan lyckades för några år sen installera Windows entréprise o en tanke är om det nu blev fel då jag andvände Windows vanlig installer då det inte gick o få tag på Windows enterprise installer.
Blir så trött på att de ska va så invecklat, önskar kunna installera en ny ren Windows på datorn. Som det är nu så finns det inte ens en signal...
Tack för du läst detta<3 bor förövrigt i norra Stockholm (Täby) om det är någon kunnig som bor nära o vill hjälpa mot ersättning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Mar 2015

Nu blinkar skärmen blått vid användning av grafikkortet utgång

Edit: först blir bilden blå sen upplyst svart

Skickades från m.sweclockers.com