Sony WH-1000XM3 vs Bose QuietComfort 35 II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av oqvist:

Inte hört QC 15. Vore förvånad om de lät bättre men konstigare saker har väl hänt. Det fungerar väl men varför betala över 2000 när du kan få bättre ljud för 200?

Jag vill ha ANC.

Ryzen 2700x (Noctua NH-D15) || Vengeance LPX 16GB 3200MHz @14
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix @2.1/12Ghz
Fractal Design Define S(4x BioniX F140mm+1x Noctua NF-A15) || Corsair RM750X v2
860 EVO 500 | 850 EVO 250 | Crucial M500 240 || Acer Predator XB271HUA + BenQ xl2420t

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014
Skrivet av FreddyL:

@Berrabub: Jo det verkar vara något som kommer med ANC, då dessa är mina första lurar förväntade jag mig inte den effekten.
Dock verkar det vara lägre/mindre ljud på Bose. Iaf om man läser här:

https://www.reddit.com/r/headphones/comments/ac7cj3/white_noi...

Detta är fullt normalt och en vanesak. Testa dom i en bullrig miljö genom att ta av och på.
Brus finns alltid när det gäller förstärkare, mickar och högtalare.. bara att under visa gränser hör vi det bara inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har för många prylar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010

Kör QC35II på jobbet, kontorslandskap ofta långa dagar, i två år. Mycket nöjd med NC och komfort. Växlar obehindrat mellan mobil (samtal, Spotify) och dator (möten). Flyger ibland. Att köra NC på jobbet är värt varenda krona, effektiviteten ökar märkbart.

Men komforten kommer till priset av mycket tunt klädselmaterial i kuddarna mot öronen och det ger upp efter ett tag, så räkna med att byta efter 1-2 år av dagligt bruk på jobbet. Inte helt oväntat är slitaget störst mot kindsidan om man har lite skäggstubb. Originalkuddar från Bose är dyra, men det finns gott om plagiat på nätet.

För mer info, kolla kommentarer och bilder från kunder här:
https://www.bose.com/en_us/products/headphones/headphone_acce...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Nov 2007

@Berrabub: Det stämmer säkert, bestämde mig ändå för att ta hem ett par Bose från Webhallen och jämföra.

Med största sannolikhet åker Sony tillbaka, är någon intresserad av att ta över dem för samma pris (1995:- + frakt så hör av er).

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2010

Jag gjorde den här jämförelsen för några månader sedan och kom fram till Sony pga att:

• Bose NC gav (mig) en mycket obehaglig tryckande känsla i öronen som Sony inte alls har men min polare sade att man vänjer sig

• Jag blev inte övertygad om ljudkvalitet på Bose när jag testade en polares men är nöjd med mina Sony

• Jag kollade på ett antal jämförelser där Sony hade avsevärt bättre NC i lokaler med mycket prat och jag köpte dem för att koncentrera mig bättre i skolan

• Jag inte behövde micen för samtal och inte använder de mycket utomus på vintern

• Bonus: de har sjukt lång batteritid även med NC påslaget (men Bose har också lång)

"Cisco - world leading providers of hard coded credentials"