Permalänk

Vilken kabel ska jag använda?

Hej!

Hade tänkt koppla ihop en högtalare med en dator och undrar lite över vilken kabel/kablar jag ska använda. På högtalaren finns ett OPTICAL IN uttag och datorn har ett SPDIF OUT uttag. Har försökt googla men förstår inte 100% så frågar er som är kunniga

Tack på förhand.

Visa signatur

EVGA GeForce GTX970 SSC 4GB ACX2.0+ Fractal Design Define S Black Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz Noctua NH-D15 GA-Z97X-GAMING 3 EVGA SuperNOVA 750 G2 Intel Core i7 4790K 4,0GHz

Permalänk

Spontant svar, jag skulle jag fokusera på hur kontakten ser ut och jämföra de två. Jag använder OPTICAL och den kontakten är fyrkantig.

Permalänk
Medlem

Om Optical och Spidif ser lika dana ut så passar de med varandra.

Spidif är egentligen inte ett uttag, utan ett sätt att skicka ljud på. Oftast så är detta via den optiska kontakten på modern hårdvara. Så ser kontakten lika dan ut kör på bara, inget som kan gå fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av #Piggelin:

Hej!

Hade tänkt koppla ihop en högtalare med en dator och undrar lite över vilken kabel/kablar jag ska använda. På högtalaren finns ett OPTICAL IN uttag och datorn har ett SPDIF OUT uttag. Har försökt googla men förstår inte 100% så frågar er som är kunniga

Tack på förhand.

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=...

Även kallad Toslink.

Edit: Glöm inte att ta bort plastkyddet på ändarna, annars passar det inte i uttagen.

Jag använder Optisk kabel (digitalt ljud ut) från min DVD spelare till min hemmabio förstärkare (digitalt ljud in).

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Lägger du en kabel kan det bli vått i datorn.