Permalänk
Medlem

Rollspel i Svenska Språk

Jag flyttade till Sverige 6 månader sen från Skottland och vill spelar något i svenska språk att studera när jag spel

Jag brukar att spelar WoW, men har också spelt minecraft, sims och lätt spelar.

Jag undrar om nägon vet en bra spel som är inte bara i engelska.

Permalänk
Medlem

Kanske kan hitta något via den här länken https://www.fz.se/forum/trad/429121-spel-pa-svenska

Permalänk

Inte rollspel tyvärr men jag vet att Portal och half-life iaf går att köra med svenska undertexter(subtitles). Bullfrogs gamla spel fanns ofta på svenska bl.a Theme Hospital och Dungeon Keeper 2 men tyvärr saknar versionerna GOG säljer det svenska "laguage packet" och jag vet inte vart man kan få tag på dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är bättre att du läser böcker och tidningar om du vill öva dig på svenska.

Permalänk
Medlem

Böcker och barnprogram! Använder jag mig av då jag ska ge mig på ett nytt språk.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kskogs:

Jag flyttade till Sverige 6 månader sen från Skottland och vill spelar något i svenska språk att studera när jag spel

Jag brukar att spelar WoW, men har också spelt minecraft, sims och lätt spelar.

Jag undrar om nägon vet en bra spel som är inte bara i engelska.

Många exklusiva titlar till PS4 brukar kunna finnas med svensk text iallafall. Spider-Man, Last of Us och Horizon Dawn för att nämna några stycken.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Avstängd

Se denna tråd
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1545092-spel-pa-svensk...

Tydligen ska Diablo I gå att få med svenskt text och ljud
Annars är det mycke barnspel som gäller.

Välkommen till Sverige också, bor granne med en från Irland tror jag eller om det var Skottland eller kanske bara England

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Köp dig ett Playstation 1 och spela den Svenska version Diablo 1

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Nu är det inte rollspel och det är inte heller helt lätt att få tag på men vore inte Svea Rike serien något att titta efter. Då kan du lära dig både svenska och svensk historia samtidigt.

Utvecklat av Paradox (Target games som de hette då) så det är ett turordningsbaserat strategispel, något av en föregångare till deras moderna spelserier.

Skadar ju inte heller att det är bra spel, åtminstone ettan och tvåan, har inte kört det tredje.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Svea_Rike_(datorspel)

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Skrivet av kskogs:

Jag flyttade till Sverige 6 månader sen från Skottland och vill spelar något i svenska språk att studera när jag spel

Jag brukar att spelar WoW, men har också spelt minecraft, sims och lätt spelar.

Jag undrar om nägon vet en bra spel som är inte bara i engelska.

Hej, här har du kanske något spel för dig.

https://store.steampowered.com/app/274980/Influent/
Dock hur bra det är, vet jag inte, men tänkte att den kanske är bra för dig?

Annars vet jag inte riktigt, vad jag kan rekommendera.
Men välkommen, hoppas att du trivs.

PS
Om du har lust skicka DM till mig, så kan jag invita dig till min discord server så kan vi spela något?
Annars kanske du kan joina sweclockers discord, så kanske folk kan hjälpa dig.