Permalänk
Medlem

Muspekaren jävlas

Har aldrig varit med om detta innan, men min muspekare börjar ändra form till två röda kanter (se bild)
https://imgur.com/a/oUGG3mm

Andra stunder så när den ska byta till ett pekfinger, då stannar den i det läget när den egentligen ska återgå till muspekare, samma gäller när jag ska lägga musen på länkar, då slutar den reagera och behåller muspekarens ikon

Vad fan är detta? Virus eller?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av totte1015:

Har aldrig varit med om detta innan, men min muspekare börjar ändra form till två röda kanter (se bild)
https://imgur.com/a/oUGG3mm

Andra stunder så när den ska byta till ett pekfinger, då stannar den i det läget när den egentligen ska återgå till muspekare, samma gäller när jag ska lägga musen på länkar, då slutar den reagera och behåller muspekarens ikon

Vad fan är detta? Virus eller?

Kör du Nvidia? Nyligen släppt drivrutinsuppdatering ska ge problem med muspekaren, om det är detta. Ska finnas en hotfix ute som ska åtgärda problemet.

Edit: https://www.guru3d.com/files-details/geforce-431-68-hotfix-dr...

Permalänk

Hade de problemet också men de löste sig med uppdatering. Väldigt störigt

Permalänk
Medlem

Nämen sedär, tackar, verkar fungera felfritt nu

Permalänk
Medlem

Bara jag som fortfarande har problem?
Ska prova nu att köra en clean install

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cads:

Bara jag som fortfarande har problem?
Ska prova nu att köra en clean install

Även med hotfix-drivrutinen som ska fixa problemet?

Är ju en del tid som går åt att få ordning på allt i systemet, men är det ändå dags så kan det vara värt det förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Muspekaren jävlas är nog den bästa rubrik jag sett i veckan Du får en "gilla" för det.

Bra att det löste sig, man börjar ju undra vad nvidia gjort för att förstöra något så grundläggande som muspekar-input.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Även med hotfix-drivrutinen som ska fixa problemet?

Är ju en del tid som går åt att få ordning på allt i systemet, men är det ändå dags så kan det vara värt det förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar fungera nu när jag gjorde en clean install av drivrutinen

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cads:

Verkar fungera nu när jag gjorde en clean install av drivrutinen

Vad bra!
Jag förstod dig nog helt fel innan, jag tänkte clean install på hela systemet. Drivaren är ju så mycket smidigare att installera om hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vad bra!
Jag förstod dig nog helt fel innan, jag tänkte clean install på hela systemet. Drivaren är ju så mycket smidigare att installera om hehe.

Heh precis det blir ganska drygt.

Tyvärr så fortsätter problemet.. Någon mer som har samma problem fast man installerar senaste drivrutiner?

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2