Inofficiell Android-version för Nintendo Switch finns tillgänglig

Permalänk
Melding Plague

Inofficiell Android-version för Nintendo Switch finns tillgänglig

För användare som vill installera applikationer och strömma spel från Nvidia Geforce Now, finns nu en Android-version som kan köras på Nintendo Switch.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är bara så sjukt dumt att inte nintendo öppnar upp för generell tablet-funktionalitet.
Hoppas detta får lite fart på dem att fixa officiellt stöd istället.

Alltid gillat nintendo, det är bara så exceptionellt bakvänt att sälja en tablet som inte kan användas som tablet.

Permalänk
Medlem

Nintendo är dumma om de försöker stoppa detta, är ju gratis marknadsföring som garanterat lockar till sig fler kunder, jag själv blev lite sugen t.o.m. Visst finns det kanske klausul och sånt som t.ex. Nvidia har som kanske inte tillåter Switchen att användas på detta sätt men de kan ju åtminstone försöka sådär vara väldigt "passiv" i bekämpningen så att säga och medvetet lämna lite luckor här och där så man kan kringå.

Iallafall öppnar användningsområdet för en Switch betydligt med en Android rom av något slag i sig, helt klart gör det enheten mera attraktiv. Sätt bara en "warranty is voided" (finns nog säkert redan) klausul för alla som installerar custom programvara och flytta över ansvaret till användaren så slipper de möjliga stämningar och rättegångar från andra håll om folk blir för ivriga att hitta på kreativa saker som inte hör till Switchen.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

De som tror att Nintendo är "dumma/korkade" att de inte öppnar upp plattformen måste förstå att konsoller är nedlåsta av en enda anledning. Och det är för att försöka förhindra piratande. Sedan kan man ju argumentera för att det inte hjälper nämnvärt.

Permalänk
Medlem

Nä, köper mig en Nvidia Shield surfplatta eller liknande isåfall.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

De som tror att Nintendo är "dumma/korkade" att de inte öppnar upp plattformen måste förstå att konsoller är nedlåsta av en enda anledning. Och det är för att försöka förhindra piratande. Sedan kan man ju argumentera för att det inte hjälper nämnvärt.

Tycker du har helt rätt. Vad tror ni att Nintendo tjänar pengarna på? Det är på spel, inte på själva konsolen. Detsamma gäller för Playstation och Xbox. Om de öppnar upp för andra platoformer, det kommer finnas ett jävla massa "kunder" som väljer att piratkopiera/spela emulator spel istället för att köpa switch-spel....
Varför tror ni att Sony tog bort stöd för Linux på PS3an, även om de visste att de skulle bli stämda?

Permalänk
Medlem

Hoppas innerligt att inte android lyckas förpesta nintendo i framtiden. Android borde hålla sig sina integritetsinkräktande b-produkter.

Permalänk
Medlem

Kan kanske hjälpa till med en policy förändring:
Kraftigt resultattapp för Nintendo

Permalänk
Medlem

Letat febrilt efter min SD-kort läsare sen igår kväll. Får nog åka och köpa en ny.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Runqen:

Hoppas innerligt att inte android lyckas förpesta nintendo i framtiden. Android borde hålla sig sina integritetsinkräktande b-produkter.

Är inte Android Linux baserat?

Så ''B'' vettefan om man kan kalla det

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Att pirata skulle innebära förlorad inkomst är inte helt sant, det går tvärtom väldigt bra för pc just nu även fast det är busenkelt att göra just det. En officiell android version skulle innebära att det skulle bli en ännu mer säker konsol. Visst kanske man ska inte göra att pirata spel.mer tillgänglig men man behöver inte överdriva konsekvenserna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

De som tror att Nintendo är "dumma/korkade" att de inte öppnar upp plattformen måste förstå att konsoller är nedlåsta av en enda anledning. Och det är för att försöka förhindra piratande. Sedan kan man ju argumentera för att det inte hjälper nämnvärt.

De behöver inte öppna upp, bara fixa en browser/ samarbeta med de största videostreamingleverantörerna för att få in netflix/hbo etc, precis som på xbox/ps4 tex. Inser att jag skrev "öppna upp" ovan, men menar inte nödvändigtvis det
Hoppas som sagt detta sätter fart på dem att fixa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Tycker du har helt rätt. Vad tror ni att Nintendo tjänar pengarna på? Det är på spel, inte på själva konsolen. Detsamma gäller för Playstation och Xbox. Om de öppnar upp för andra platoformer, det kommer finnas ett jävla massa "kunder" som väljer att piratkopiera/spela emulator spel istället för att köpa switch-spel....
Varför tror ni att Sony tog bort stöd för Linux på PS3an, även om de visste att de skulle bli stämda?

Det där har man ofta hört, men finns det någon fakta på att de inte tjänar något på sin konsol? Det ligger trotts allt ganska långt bak rent hårdvarumässigt jämfört med andra konsoler men de begär ett premium pris. Det som möjligen kan styrka ditt argument är att den har en lite inbyggd spelskärm men det är fortfarande antagande.

Om de tjänar på sina spel kanske de skulle se till att faktiskt få ut lite fler än vad de än så länge lyckats trycka ut.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av dlq84:

De som tror att Nintendo är "dumma/korkade" att de inte öppnar upp plattformen måste förstå att konsoller är nedlåsta av en enda anledning. Och det är för att försöka förhindra piratande. Sedan kan man ju argumentera för att det inte hjälper nämnvärt.

Wii och Wii u hade webbläsare och videotjänster som netflix och youtube. Osäker på videotjänsterna men Ds serien har i alla fall webbläsare. Xbox och Playstation erbjuder massa programvaror. Det är korkat att de inte utnyttjar surfplattepotentialen i konsolen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

De som tror att Nintendo är "dumma/korkade" att de inte öppnar upp plattformen måste förstå att konsoller är nedlåsta av en enda anledning. Och det är för att försöka förhindra piratande. Sedan kan man ju argumentera för att det inte hjälper nämnvärt.

Tror det finns många såsom mig som inte skaffar Switch idagsläget pga. risken att man spelar ett spel något 20 timmar och sen lämnar konsollen att skräpa i en byrå något halvår tills nästa stora intressanta lir kommer ut.

Kan man dualboota med Android rom så blir ju användningsområdet betydligt större vilket gör anskaffningen mera aktuellt. Behöver inte betyda att man skulle pirata spel bara för att det blir lättare. För många kan det också handla om att få tillräckligt stor nytta av produkten att det känns värt att skaffa konsollen överhuvudtaget.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

En spelkonsoll ska spelas på inte surfas på. Skaffa en surfplatta annars.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Varför tror ni att Sony tog bort stöd för Linux på PS3an, även om de visste att de skulle bli stämda?

Worst. Mistake. Ever.

Fortfarande lika rolig och informativ:
https://m.youtube.com/watch?v=DUGGJpn2_zY

"don't make yourself a target"

Permalänk
Medlem

Ärligt talat skulle jag inte surfa en enda sekund om det fanns en webbläsare och jag har installerat YouTube när det kom och inte kollat en enda video. Finns inget jag vill kunna göra på switch som jag ändå kan göra på telefonen som alltid finns med och är mkt smidigare.

Det enda jag vill ha är bra spel att spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Runqen:

Hoppas innerligt att inte android lyckas förpesta nintendo i framtiden. Android borde hålla sig sina integritetsinkräktande b-produkter.

Wow,du tillförde verkligen.........inget

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av jeffan97:

En spelkonsoll ska spelas på inte surfas på. Skaffa en surfplatta annars.

Varför skulle man inte kunna kombinera det? Bara för att en funktion finns så måste du ju inte använda den. Bakåtsträvande tänk enligt mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av jeffan97:

En spelkonsoll ska spelas på inte surfas på. Skaffa en surfplatta annars.

Att kunna använda den som surfplatta hade inte försämrat spelupplevelsen något, så ni som vägrar använda en pryl för mer än en sak kan ju fortsätta med det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Om det går att spela piratkopior på maskinen så kan vi påverkas negativt av det om det blir så extremt att vissa spel inte kommer till plattformen pga det.

Men angående extra funktioner, det finns väldigt många funktioner som är direkt spelrelaterade som behöver implementeras innan dom lägger tid på annat enligt mig. Efter att dom implementerat allt det så kan dom gärna fixa en webbläsare och PDF läsare och allt va ni vill ha. Min gissning är att vi inte får varken det jag vill ha eller det ni vill ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Squallie:

Om det går att spela piratkopior på maskinen så kan vi påverkas negativt av det om det blir så extremt att vissa spel inte kommer till plattformen pga det.

Men angående extra funktioner, det finns väldigt många funktioner som är direkt spelrelaterade som behöver implementeras innan dom lägger tid på annat enligt mig. Efter att dom implementerat allt det så kan dom gärna fixa en webbläsare och PDF läsare och allt va ni vill ha. Min gissning är att vi inte får varken det jag vill ha eller det ni vill ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Att ordna en app för netflix youtube och liknande borde inte ta särskilt mycket resurser från nintendo, de har ju dessutom haft det på flera tidigare konsoler. Men visst spel ska vara prio 1 på en spelkonsol men att inte erbjuda så simpla grejer är konstigt.
Bra spel säljer oavsett om det går pirata på plattformen eller inte.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

Kan kanske hjälpa till med en policy förändring:
Kraftigt resultattapp för Nintendo

Det står klart och tydligt att försäljningen av Switch och spel var hälsosam men valutakurser strulade. Varför ska de då ändra policy?
Nintendo har dessutom senast jag såg närmare 10 miljarder dollar på banken så ett kvartal med några mindre miljoner är nog inget som oroar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eastbound:

Varför skulle man inte kunna kombinera det? Bara för att en funktion finns så måste du ju inte använda den. Bakåtsträvande tänk enligt mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av jOnÄTÄn:

Att kunna använda den som surfplatta hade inte försämrat spelupplevelsen något, så ni som vägrar använda en pryl för mer än en sak kan ju fortsätta med det.

Jo för istället för att lägga in massa skit så kan man fokusera på att göra bättre spel till den. Men jag kan delvis hålla med er det är rätt smidigt men det är bara en bekvämlighet precis som allt annat.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Skrivet av jeffan97:

Jo för istället för att lägga in massa skit så kan man fokusera på att göra bättre spel till den. Men jag kan delvis hålla med er det är rätt smidigt men det är bara en bekvämlighet precis som allt annat.

Förmodligen inte samma team som utvecklar mjukvaran i den som spelutvecklarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av jeffan97:

Jo för istället för att lägga in massa skit så kan man fokusera på att göra bättre spel till den. Men jag kan delvis hålla med er det är rätt smidigt men det är bara en bekvämlighet precis som allt annat.

Som sagt hade de funktionerna i sina tidigare konsoler även konkurrenterna har haft det sedan en generation tillbaka. Och det finns många bra spel till alla de plattformarna.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runqen:

Hoppas innerligt att inte android lyckas förpesta nintendo i framtiden. Android borde hålla sig sina integritetsinkräktande b-produkter.

Android är inte ett företag/person.

Android-försedda telefoner tillhör de bästa som finns.

Switch OS är delvis baserat på Android.

/hulle.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Som sagt hade de funktionerna i sina tidigare konsoler även konkurrenterna har haft det sedan en generation tillbaka. Och det finns många bra spel till alla de plattformarna.

Ahh själv så tycker jag att det var en usel upplevelse med dem funktionerna, svårt att skriva med kontroller/touch, föredrar dator. Men de kommer väl till Switchen så småningom annars kan man ju säkert dual boota ovan nämnda OS så de löser sig för dem som vill ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Android är inte ett företag/person.

Android-försedda telefoner tillhör de bästa som finns.

Switch OS är delvis baserat på Android.

/hulle.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag formulerade mig dåligt. Jag menade givetvis inte android som ett företag/person utan snarare på den absolut största majoriteten företag som använder det systemet i sina produkter.

Android-försedda telefoner är enbart bland dem bästa i teoretiska benchmarks vilket är helt irrelevant i praktiken. Och då gäller det bara ren prestanda, i övriga avseenden ligger dem långt efter i det allra mesta ev bortsett från byggkvalite.

Det mesta är delvis något annat ifall man letar tillräckligt.

Men jag vill inte starta någon ”android vs allt annat” diskussion utan ville bara få ur mig min starka önskan om att android absolut inte skall bli en del av Nintendos verksamhet.