Lisa Su: "Högpresterande Navi-baserade grafikkort lanseras framöver"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

@magma86: Faller detta herrn mer i smaken?

Faktiskt mer tilltalande än skiten vi får i västvärlden.

Permalänk
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

@magma86: Faller detta herrn mer i smaken?

Hade det varit chockRosa så hade det varit riktigt snygg, men det där var för blekt.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Börjar dyka upp fler rx 5700 kort med eftermarknadskylare Denna såg helt ok ut. Biffig kylare.
https://videocardz.com/newz/custom-xfx-radeon-rx-5700-xt-pict...

Även powercolor.. fast utan bild då... och avslöjar priset med:
https://i.redd.it/n1atn863ktd31.jpg

3 kortplatser - aldrig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ska bli riktigt spännande o se hur bra de blir!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd

Intressanta tider de här. Jag hoppas att AMD kan börja tävla i den högre prestandaklassen mot NVIDIA igen. Själv siktar jag på att byta mitt GTX 1070 Ti mot ett RX 5700 XT. Jag vågar helt enkelt inte satsa på ett RTX 20x0 kort igen.

Rättstavning
Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HC-8315:

Intressanta tider de här. Jag hoppas att AMD kan börja tävla i den högre prestandaklassen mot NVIDIA igen. Själv siktar jag på att byta mitt GTX 1070 Ti mot ett RX 5700 XT. Jag vågar helt enkelt inte satsa på ett RTX 20x0 kort igen.

Blev lite nyfiken, vad är det med 20-serien du inte "vågar" chansa med? Prissättning sett till prestanda?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Jag hoppas på att de hoppar över referenskort och går direkt till AIB-leveranser istället.

Nej tack, för oss som kör custom loops är AMD reference kort väldigt bra.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Jag hoppas på att de hoppar över referenskort och går direkt till AIB-leveranser istället.

Ska man lyssna på Scott Herkelman så borde vi förhoppningsvis se både Blower och axial cooler style på korten vid release av nästa kort, förhoppningsvis genom att AIB-korten släpps samtidigt. Hoppas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Nej tack, för oss som kör custom loops är AMD reference kort väldigt bra.

Ni är en minoritet, och GPU-block kommer ut till AIB ganska snabbt ändå.

Kanske kostar några hundringar mer men whatever, referenskylare ger bara bilden av dåliga kort när de släpps, vilket inte alltid stämmer när väl AIB släpps.

Och AMD har redan visat att de inte har några planer på att skeppa korten med bra kylare, så de kan lika gärna skippa dem och låta andra göra jobbet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mutation:

Jag är mest intresserad av strömförsörjningen och prestanda/watt. Vega-serien var ju vansinne, men 5700-serien har visat att det ser ganska lovande ut.

Du måste vara tråkig på fester

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Du måste vara tråkig på fester

Äsch, prestanda oavsett mått och strömförbrukning är ju väldigt 2010. Energieffektivisering är det nya svarta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var ju givet att större chip skulle komma förr eller senare så det här avslöjar inte så mkt.

Frågan är om "big navi" dröjer till RDNA 2 (på 7 nm EUV) eller om de överraskar med nått i höst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NutCracker:

3 kortplatser - aldrig!

Skickades från m.sweclockers.com

Har ingen erfarenhet av 3 kortplatskort, finns det några nackdelar med dessa förutom de uppenbara att de inte går in i små chassin? Rimligvis lär de väl ha en större kylfläns och kanske kyla bättre?

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mutation:

Blev lite nyfiken, vad är det med 20-serien du inte "vågar" chansa med? Prissättning sett till prestanda?

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte mig ett RTX 2080 och den led av de notoriskt kassa minnena. Även utbyteskortet fick samma fel efter kort tid och då valde jag att häva köpet och gå tillbaka till GTX 1070 Ti i väntan på nåt annat. När de kommer till själva Raytracing så är jag inte så intresserad av den tekniken ännu. Sen gillar jag väl inte priserna på RTX 20 serien heller om jag skall vara ärlig.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aToria:

Har ingen erfarenhet av 3 kortplatskort, finns det några nackdelar med dessa förutom de uppenbara att de inte går in i små chassin? Rimligvis lär de väl ha en större kylfläns och kanske kyla bättre?

Jag vet inte hur mycket det skulle göra att trycka ihop detta kort så det endast tar upp två platser, något gör det väl, men jag tror ändå det är marginellt. Så eftersom jag jag behöver de kortplatser som finns är detta ett krav jag sätter på grafikkort aktuella för mig, och de flesta kort klarar ju faktiskt att hålla sig därinom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av aToria:

Har ingen erfarenhet av 3 kortplatskort, finns det några nackdelar med dessa förutom de uppenbara att de inte går in i små chassin? Rimligvis lär de väl ha en större kylfläns och kanske kyla bättre?

Jag ser 2,5-3 kortplatser som bara positivt givet att reviews visar på bra kylprestanda. Har plats över

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Lisa Su: "Högpresterande Navi-baserade grafikkort lanseras framöver"

vad klassas 5700xt som då??