AMD Radeon RX 5700 XT från XFX på bild

Permalänk
Cyberman

AMD Radeon RX 5700 XT från XFX på bild

Dubbla fläktar och en rejäl kylfläns står på menyn för XFX:s tappning av AMD:s senaste grafikkort. I samma veva avslöjar Powercolor att deras Navi-kort ska få referenspriser.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

XFX brukade göra stilrena kort men det här är bara fult.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är nyfiken på vikten, det känns som att korten eventuell kommer sagga en hel del.

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa ett så länge det kommer bra kort som följer 2-slotsstandarden. Dom lär skynda på dock för jag sitter utan GPU för tillfället.

Permalänk
Skäggig legend

Tycker det ser brutalt ut. Inte stilrent alls som jag brukar uppskatta, men ändå läcker på något sätt.

Permalänk
Medlem

Har redan ett 5700xt men kommer garanterat köpa ett av de " värsting" korten som skall komma senare.
Blir dock inget XFX utan det blir nog Sapphire/Asus som jag alltid kört på AMDs sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Mja, de dagarna verkar definitivt räknade efter vad man visat upp de senare åren. 🤢

Permalänk
Medlem

Sitter med ett färdigt 3700x-bygge som bara väntar på ett open air 5700xt. Kör sluten låda utan fönster så jag bryr mig inte ett skvatt hur det ser ut, bara att set har en vettig kyllösning. Finns risk att den första tillverkare som släpper ett kort på den svenska marknaden får sälja😀

Permalänk
Medlem

Kul att det börjar komma eftermarknadskort på Navi som jag tror är ett ganska bra ”grundämne” att jobba med mot tex Vega, ska bli intressant att läsa lite tester på dom då det släpps 😊

Permalänk
Medlem

För er som är trötta på gaming-design.

Källa: https://www.reddit.com/r/Amd/comments/ckz6c5/yeston_5700_seri...

Permalänk
Moderator
Skrivet av LeVvE:

De har väl nästan alltid haft två "läger", några modeller lite mer åt det rena svarta/gråa eller modell rymdskepp.
Senaste XFX jag ägde var 5850 enl. bild.

Permalänk
Medlem

Haha första gången jag sett ett grafikkort visas upp liggandes i en soffa med massa gosedjur! Underbart hur olika marknadsföringsavdelningarna måste vara mellan olika regioner

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindstroem:

Haha första gången jag sett ett grafikkort visas upp liggandes i en soffa med massa gosedjur! Underbart hur olika marknadsföringsavdelningarna måste vara mellan olika regioner

Alla Manga fans måste också kunna göra Custom Pc. 😂

Permalänk
Medlem

Två 120mm på det kortet så blir det bra

Tänk om någon kunde sticka ur mängden med bytbara fläktar. Tex få med fläktar i olika färger och en bracket gjord för två 120mm som en själv väljer.
Men nej.. vi får billigt skit på ett dyrt kort som vanligt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Usch, varför kan dom inte göra ett stilrent kort?

Permalänk
Medlem

Hörde viskningar om september från en butik. Tråkigt då jag har ställt in mig på 5700xt och rykten om modeller med bättre prestanda är på gång. Det eviga cykeln med alltid något runt hörnet.

Permalänk
Medlem

ROG Strix Radeon (dubbla 8-pin!)

ASUS RX 5700 TUF Gaming X3:

Källa: https://be.hardware.info/nieuws/67073/asus-kondigt-custom-amd...

https://videocardz.com/81665/asus-radeon-rx-5700-xt-rog-strix...

Permalänk
Medlem

Oh vill ha!!
EDIT: ahh tärt med 23 aug dock! Vill ha den 14 med reviews! Hoppas de släpper reviews innan iaf så kanske man kan hålla sig

Permalänk
Medlem

GPU-sag here I come!

Seriöst. Asus måste ge ut en egen lösning för vikten på sina kort. Ser även att de valt den nya fläktdesignen på Strixkorten.

Permalänk
Medlem

Tur att de korten inte ska in i nån dator , all den där statiska elektriciteten lär ju ha dödat korten totalt.

Permalänk
Medlem

Tycker inte att det ser särskilt illa ut, det skall dessutom in i en burk som ingen kollar i.