Samsung lanserar Galaxy Book S i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leoms:

Trodde Samsung kopierade dåligheter Apple gjorde. Dom tog bort hörlursuttaget på Note 10 så varför inte på denna datorn? Apple tog bort hörlursuttaget på iPad Pro som har utrymme för detta uttag.

Apple påminner mig politiker. Deras väljare/kunder protesterar men dom lyssnar inte utan osar förakt. "Vår väg är den enda rätta. Ni förstår inte för ni är vanliga dumma människor."

Enligt Samsung själva tog de bort 3,5 mm uttaget på Noten för att få i större batteri samt att de har estämt att Noten skall vara en affärs/företagsmobil. Ingen mutimedia maskin de alltid varit innan. De har även tagit bort VR på Noten. De struntade även att hänga på 90 hz trenden eftersom Noten är som sagt ingen spelmobil.

Jag hoppas att s11 fortfarande får behålla både 3,5 mm och VR och får minst 90 hz.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Nioreh83: Ja faktiskt. Galaxy Book S känns ändå som det första eldprovet för Windows on ARM i en produkt som verkar tilltalande. Oavsett vad man tycker om prislappen ser produkten i sig intressant ut, och kommer de i närheten av de 23 timmar som utlovas skulle det vara aktuellt för mig som ersättare till nuvarande privata datorn.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Enligt Samsung själva tog de bort 3,5 mm uttaget på Noten för att få i större batteri samt att de har estämt att Noten skall vara en affärs/företagsmobil. Ingen mutimedia maskin de alltid varit innan. De har även tagit bort VR på Noten. De struntade även att hänga på 90 hz trenden eftersom Noten är som sagt ingen spelmobil.

Jag hoppas att s11 fortfarande får behålla både 3,5 mm och VR och får minst 90 hz.

Deras S5 hade utbyttbart batteri och 3,5mm-uttaget och IP67. https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s5-6033.php

Att ta bort 3,5mm-uttaget med argumentet att göra telefonen mer vattentålig är total BS. Det var ett argument jag hörde. Det andra är att göra batteriet större. Gör telefonen 0,5mm tjockare istället, ha kvar 3,5mm-uttaget och då även ha ett ännu större batteri. Argumenten att ta bort 3,5mm-uttaget är politiker-snack. Vet att dom drar en vals för att komma undan.

Telefoner som inte har 3,5mm-uttaget och man lyssnar på något med bra lurar så måste man nu om batteriet börjar ta slut ha en USB-C till 3,5mm-adapter och en USB-C-split med sig hela tiden. Eller en USB-C-adapter som har en USB-C och 3,5mm med sig alltid i fickan.

Varför kopierar Apples-konkurrenter deras nackdelar? Inkapslad telefon, svår att reparera för kunder, ingen SD-plats, tar bort 3,5mm. Alla är bara nackdelar för kunden. Skall dom kopiera Apple att när batteri byts så behövs speciell mjukvara för att få bort ett felmeddelande?

Permalänk
Medlem

Grymt snygg

Visa signatur

TE Computer-1|B550|5600X|NH-D9L|2x8GB|980 Pro|RTX 3060|SF600|Benq 21:9|B&W MM-1|B&O H95