Permalänk
Medlem

Batteri till Asus K52JT

Hej!
Behöver köpråd för köp av batteri till min laptop. Gammal laptop, men jag gillar den. Köpte ett ersättningsbatteri till denna för 3-4 år sedan och det höll bara i nåt år sedan var det slut (räcker en minut från fullladdat). Vilken butik ska man köpa ifrån som man kan lita på. Har hittat detta där finns det 4400mAh och 7800mAh. Ersättningsbatteriet som inte höll så länge (som jag har nu) står det 5200mAh på.

Vågar man lite på butiken jag länkade till och kan jag välja 7800mAh-batteriet?

7800mAh-batteriet lär ju hålla längre. Är väl tyngre men det bryr jag mig inte så mycket om. Har behov att det håller länge.

Måste tillägga att jag är lite konfunderad på vad min laptop har för modellnummer. Det står: "Modell X52jt" och lite längre ner på etiketten står det "MB K52JT"
Under streckkoden står det åter igen "X52JT"

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Jag kan flika in med två saker.
På sidan så har de ju tre batterier, den ena har ju en högre volt. Så se till att volten är densamma som det du har nu.
Gällande det batteriet med högre kapacitet. Enkelt förklarat så kräver mer kapacitet mer volym. Vad jag menar är att det finns en möjlighet att batteriet kommer ha en större fysisk volym än vad det är tänkt till datorn. Tex att batteriet sticker ut 3-5 cm mer i bakkant än vad datorn gör. Jag har sett såna batterier själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaws:

Jag kan flika in med två saker.
På sidan så har de ju tre batterier, den ena har ju en högre volt. Så se till att volten är densamma som det du har nu.
Gällande det batteriet med högre kapacitet. Enkelt förklarat så kräver mer kapacitet mer volym. Vad jag menar är att det finns en möjlighet att batteriet kommer ha en större fysisk volym än vad det är tänkt till datorn. Tex att batteriet sticker ut 3-5 cm mer i bakkant än vad datorn gör. Jag har sett såna batterier själv.

Jo jag kanske inte ska köpa det största. Köper det mindre så får vi se...

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable