Det är nu möjligt att reservera unika namn i World of Warcraft Classic

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig spelar WoW. Kanske är dags att pröva?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eldidy:

Eh? När man deletar en karaktär så blir väl namnet lockat i 30 dagar efter man tog bort det?

namnet är låst i 90 dagar till ditt account. (gjorde en snabb googling på det).

Går att låsa upp det genom att prata med en GM. men då endast till ditt account.
så "hjälpa en polare" blir svårt

Visa signatur

**ASUS GL502VS (i7-7700HQ, GTX 1070, 16 GB ram, 512 GB M2, 120hz G-sync)**

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Nä, så fort gubben tas bort kan en ny skapas med samma namn

Japp, men bara på ditt egna konto. Man kan inte reservera namn till andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Jag tänkte först för ett par månader sedan.. Aldrig att jag ska lira wow igen...

Men nu när det snart är release för classic och planer på TBC längre fram om jag inte har missuppfattat det??, är jag exxxxxxxxtremt sugen. Samt bättre grafik
Och 75 tums tv att lira på muhuhuhahhaaaaa

Har du någon källa på att de tänker låta classic gå in i TBC? Mig veterligen har jag bara hört vanilla, men har som sagt inte följt det så noga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galvanizer:

Japp, men bara på ditt egna konto. Man kan inte reservera namn till andra.

Skickades från m.sweclockers.com

You’ll need to select the realm you want to play on then select Create New Character. You’ll be able to choose your faction, class, and race, as well as fully customize your new character and name them. If you change your mind about a character and have already created your three, you will need to choose a character to delete. Please note, the name associated with the character deleted will be immediately available again to be claimed.

Så ja de går att reservera åt andra.

Permalänk
Skrivet av D1976:

namnet är låst i 90 dagar till ditt account. (gjorde en snabb googling på det).

Går att låsa upp det genom att prata med en GM. men då endast till ditt account.
så "hjälpa en polare" blir svårt

Var fick du den informationen ifrån? Se inlägget från canzer ovan mig, det är ett direkt citat från en några dagar gammal blåpost.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Galvanizer:

Japp, men bara på ditt egna konto. Man kan inte reservera namn till andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Fel går visst

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Tre namn reserverade på Shazzrah Horde. Passa er Alliance.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

@monster08: Blev Horde Shazz för mig också! Ses i Thr Barrens!

Permalänk
Medlem

Var kommer alla svenneklockare spela? Blev Gehennas Alliance för oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av canzer:

You’ll need to select the realm you want to play on then select Create New Character. You’ll be able to choose your faction, class, and race, as well as fully customize your new character and name them. If you change your mind about a character and have already created your three, you will need to choose a character to delete. Please note, the name associated with the character deleted will be immediately available again to be claimed.

Så ja de går att reservera åt andra.

Ok, så de har ändrat på reglerna kring namn? Ja men det var ju inte helt fel. Tyckte låsningen som fanns var lite onödig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av spjakarn:

Har du någon källa på att de tänker låta classic gå in i TBC? Mig veterligen har jag bara hört vanilla, men har som sagt inte följt det så noga.

Skickades från m.sweclockers.com

Blir Classic bra och lyckas så kanske det kommer tbc och wrath vem vet. Vi som gillar WoW kommer ju garanterat spela det. ” Kan man spela en privat server från t.e.x wrath till bfa så kan man nog lira Classic lika länge 😏
https://www.wowhead.com/news=291725/burning-crusade-and-wrath-legacy-servers-possibly-in-wows-future

Permalänk

https://www.facebook.com/groups/WoWClassicSverige/

Gå med alla som ska spela classic, snart 1000 medlemmar 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Tre namn reserverade på Shazzrah Horde. Passa er Alliance.

Skrivet av Endokun:

@monster08: Blev Horde Shazz för mig också! Ses i Thr Barrens!

For the Horde!! Shazzrah blir det!

Permalänk
Medlem

Fick namnet Typ så får väl lova att typ spela på den servern.

@tvelander såg du va inne och klagade i Shazzrah Discord servern igår, hehe. Ska du spela där eller byter du till Gehennas?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av LeVvE:

Fick namnet Typ så får väl lova att typ spela på den servern.

@tvelander såg du va inne och klagade i Shazzrah Discord servern igår, hehe. Ska du spela där eller byter du till Gehennas?

Skickades från m.sweclockers.com

Shazzrah blir det för alla polare gäng är där. horde

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Tre namn reserverade på Shazzrah Horde. Passa er Alliance.

Skrivet av Endokun:

@monster08: Blev Horde Shazz för mig också! Ses i Thr Barrens!

Skrivet av Wassle:

For the Horde!! Shazzrah blir det!

Skrivet av LeVvE:

Fick namnet Typ så får väl lova att typ spela på den servern.

@tvelander såg du va inne och klagade i Shazzrah Discord servern igår, hehe. Ska du spela där eller byter du till Gehennas?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av tvelander:

Shazzrah blir det för alla polare gäng är där. horde

Sorry för spam-citaten men kan vara bra att veta att nästan alla stora svenska guilds har bytt till Gehennas
Se http://nordicclassic.jinnis.se/ för mer info.
Finns säkert fler koalitioner men tror det här är den största, och alla svenskar går över till Gehennas inklusive många av de andra nordiska guildsen.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av WoG:

Sorry för spam-citaten men kan vara bra att veta att nästan alla stora svenska guilds har bytt till Gehennas
Se http://nordicclassic.jinnis.se/ för mer info.
Finns säkert fler koalitioner men tror det här är den största, och alla svenskar går över till Gehennas inklusive många av de andra nordiska guildsen.

I kno men har massa engelska och danskar som jag känner som stannar så blir inge byte

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Sorry för spam-citaten men kan vara bra att veta att nästan alla stora svenska guilds har bytt till Gehennas
Se http://nordicclassic.jinnis.se/ för mer info.
Finns säkert fler koalitioner men tror det här är den största, och alla svenskar går över till Gehennas inklusive många av de andra nordiska guildsen.

Tyvärr har jag bara dåliga erfarenheter av svenska guilder så jag skippar det.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Sorry för spam-citaten men kan vara bra att veta att nästan alla stora svenska guilds har bytt till Gehennas
Se http://nordicclassic.jinnis.se/ för mer info.
Finns säkert fler koalitioner men tror det här är den största, och alla svenskar går över till Gehennas inklusive många av de andra nordiska guildsen.

alla svenskar säger du ?? mer änn hälften har ju valt att stanna shazzrah.
det kommer bli väldigt splittrat, Men jag tror dock fortfarande att du har fler skandinavier kvar på shazzrah änn du har/kommer få på gehennas.

Permalänk
Medlem

Blizzard gick nyligen ut och varnade om att Shazzrah kommer vara extremt överbefolkad och att man borde räkna med 10k-köer om man väljer att stanna kvar där... bara en liten heads up

Permalänk
Medlem

pratade lite Classic med min kollega här på jobbet, han blev sjukt nostalgisk hahaha

jag tänkte köra på Gehennna, men jag har inga polare å lira med direkt, hade SweC nån guild på G ??

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.