Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Timrå
Registrerad
Nov 2009

iOS/Android App

Hej på er,
Hade velat skapa en väldigt enkel app och hade velat ha tips på hur jag ska gå tillväga.

Appen ska bestå av en sida.

1. Text-ruta för inmatning av text med rubrik ovanför.
2. Text-ruta för inmatning av text med rubrik ovanför.
3. Text-ruta för inmatning av text med rubrik ovanför.
4. Submit knapp.
5. En ruta/feed som sparar/rapporterar allt som submittas och syns för alla med appen.

Finns det någon hemsida ni rekommenderar vars jag lätt kan skapa detta? Gör inget om det kostar en slant.

Något i stil med detta ruskigt dåligt illustrerade projektet i PS.

Tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Helt poänglöst att bygga det som en native-app. Gör en webbapplikation istället.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av LemonIllusion:

Helt poänglöst att bygga det som en native-app. Gör en webbapplikation istället.

Varför? Webbapplikation kräver ju en server. Jag säger inte att en webbapplikation är dåligt, men en "offline" applikation tjänar väldigt många syften där man kan få applikationen att fungera utan att göra sig behov utav internet.

| CPU: MMX 200 MHz Intel Pentium I| GPU: Voodo2 3dfx 8 Mb| RAM: SDRAM 32 Mb 133 Mhz | PSU: 3V fläkt 2W | Chassi: HP Vectra VE 5| Skärm: HP Ergo 1024| HDD: Toshiba 2033 MB | OS: Windows 95 B | Mus: HP |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008

@tennsinho:

Kolla upp GluonHQ.
Dom ger ut ett gratisverktyg så man kan göra appar för ALLA operativsystem utan att skriva om koden. Man skriver allt i Java och då kan du få till Iphone och Android samt inbyggda system (Raspberry), Windows och Linux.

Följ denna manual EXAKT steg efter steg. Då kommer du få allt fungera. Den är gjort för Linux, men har du Windows behöve du bara tanka ned Eclipse 2018-09, OpenJDK 8, OpenJFX 8 och Gluon Plugin 2.6.0 som hittas i Eclipse Market Place. Sedan är du klar.
https://stackoverflow.com/questions/57382322/how-do-i-create-...

Jag rekommenderar också att du tar och tittar på SceneBuilder.

| CPU: MMX 200 MHz Intel Pentium I| GPU: Voodo2 3dfx 8 Mb| RAM: SDRAM 32 Mb 133 Mhz | PSU: 3V fläkt 2W | Chassi: HP Vectra VE 5| Skärm: HP Ergo 1024| HDD: Toshiba 2033 MB | OS: Windows 95 B | Mus: HP |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av heretic16:

Varför? Webbapplikation kräver ju en server. Jag säger inte att en webbapplikation är dåligt, men en "offline" applikation tjänar väldigt många syften där man kan få applikationen att fungera utan att göra sig behov utav internet.

Nedrans, jag glömde att offlinetillgänglighet är högsta prioritet för en app där huvudfunktionaliteten är helt beroende av att kunna skicka och ta emot data från en server över internet. Jag antar att du svär varje dag över hur dumt det är att SweClockers forum (en glorifierad variant av TS "app") är en fjantig webbapplikation som inte går att använda utan uppkoppling.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.