Permalänk
Medlem

Hjälp med 144hz

Jag har köpt en ny dator med detta
Grafikkort

Har sedan innan denna skärm

Men jag får inte 144hz. Eftersom grafikkortet inte har stöd för dvi-d så testade jag med hdmi men det funkade inte.
Kommer det funka med displayport kabel? Någon speciell kabel jag behöver?

Permalänk
Medlem

DisplayPort är nästan alltid det säkraste valet för att utnyttja datorskärmar full ut, så länge som de har en DP-ingång förstås. För 1080p@144Hz krävs inget speciellt, vilken DP-kabel som helst bör fungera så länge som du håller dig under ~3m längd på kabeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

DisplayPort är nästan alltid det säkraste valet för att utnyttja datorskärmar full ut, så länge som de har en DP-ingång förstås. För 1080p@144Hz krävs inget speciellt, vilken DP-kabel som helst bör fungera så länge som du håller dig under ~3m längd på kabeln.

Tack, köpte en dp-kabel men det hjälpte inte. Skärmen bara slocknar som om jag inte har i någon kabel. Suck får la nöja mig med 60hz då..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chhaeh:

Tack, köpte en dp-kabel men det hjälpte inte. Skärmen bara slocknar som om jag inte har i någon kabel. Suck får la nöja mig med 60hz då..

Skickades från m.sweclockers.com

Har du bytt till rätt ingång på skärmen?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Chhaeh:

Tack, köpte en dp-kabel men det hjälpte inte. Skärmen bara slocknar som om jag inte har i någon kabel. Suck får la nöja mig med 60hz då..

Nej, det ska du inte göra. Det ska fungera. Kan som ovan nämnt vara så enkelt att du inte valt rätt ingång på skärmen. Kolla också – långskott, jag vet – att du kopplat kabeln till grafikkortet, inte till moderkortet. Prova också att dra ur och sätta i kabeln i båda ändar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv

Öppna menyn på skärmen där du väljer vilken ingång du använder.
Ändra till display port

Permalänk
Medlem

Tack för svar men har ändrat på skärmen men då byter den bara tillbaka till hdmi och sen slocknar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Chhaeh:

Tack för svar men har ändrat på skärmen men då byter den bara tillbaka till hdmi och sen slocknar.

Har du kollat att kabeln är korrekt ansluten och provat att dra ur och sätta i den igen som jag skrev ovan?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Sen kolla om skärmen behöver sätta på Dp 1.2 behövde jag göra på min skärm

Visa signatur

En trött jäkel.