Racingtiteln Assetto Corsa Competizione dumpar Nvidia RTX-stöd

Permalänk
Datavetare
Skrivet av kelthar:

Inte jag heller, men kör man UE så känns det som man får det lite få köpet och att deras motor ska hantera alla saker som sker annorlunda. Fast så enkelt är det väl inte.

Edit: Nu när jag kollade lite så verkar det som någon utan problem kört ett demo som UE har i både dx11 och dx12 utan problem. Där ger DX12 stor prestandaförbättringar. Utifrån det verkar det vettigt att köra DX12 i stället för DX11 (Intressant för dig också @Yoshman).

Bara vad jag hittade spontant. Kan ha förändrats.

https://linustechtips.com/main/uploads/monthly_08_2015/post-2597-0-34758000-1439508503_thumb.jpg

Källa: https://linustechtips.com/main/topic/429461-unreal-engine-4-d...

Vet inte längre om jag ens tror att DX12/Vulkan kommer ge någon väsentligt förbättring i faktiska spel, men hoppas fortfarande. Om DX12/Vulkan på något sätt ska kunna ge fördelar för en lite större massa är det absolut genom att de stora spelmotorerna som UE, Unity, m.fl. hanterar alla petade med detaljer.

Är spännande att man ser sådan stor fördel i en demo, men det har ju hänt förut (början av 2015) utan att vi sett motsvarande i spel...

De flesta verkar ändå lite mer luttrade skeptiska mot att DX12/Vulkan ska göra nog stor skillnad, lite andra toner i början, snabbtest av BF1 (hösten 2016) med DX11 vs DX12. Enligt vissa kommentarer var vi ett par drivrutinsuppdateringar och lite putsning på spelen från ren magi

Hoppas på att man lyckas göra något bra av DX12/Vulkan. Men Apple har med Metal ändå redan bevisat att "lågnivå" delen var helt fel väg att gå då Metal uppnått alla relevanta fördelar med som på logisk nivå är rätt mycket DX11/OpenCL med möjlighet till utnyttja finesser som "async compute / multi-engine" och andra saker som på Windows/Linux sidan kräver DX12/Vulkan.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer