Memory_management BSOD

Permalänk
Medlem

Memory_management BSOD

Tjena! Har haft ett jävligt jobbigt problem i några veckors tid där min dator får BSOD stup i kvarten...
Det händer endast när jag spelar något, precis som nu, hann spela 4 rundor av ett cs game sen krascha datorn o e så jävla trött på dehär så måste försöka lösa problemet.
Kan utan problem kolla på film eller youtube etc, det är bara när jag gibbar som datorn kraschar efter ett tag.
(EDIT: den kraschar även om jag inte gör något på den, hände nyss...)

Som sagt så har detta problem hållit på i flera veckors tid men har inte haft ork att försöka lösa det, har fått massor av BSODs med andra error codes men den kod som kom upp oftast var Memory_management.
Jag har tidigare trott att detta beror på min hårddisk eftersom den har krånglat till och från tidigare men efter lite research så hittade jag att problemet med största sannolikhet är mina RAM minnen.
Så nu behöver jag hjälp med vad jag kan göra för att hitta problemet eller/och lösa det!

SPECS
Processor: Intel Core i7 4770.
Grafikkort: GeForce GTX 1060 3gb.
Moderkort: ASUS H87M-Pro.
RAM: DDR3, 8x2.
Hårddisk: HDD 2TB.
Nätaggregat: vet ej.
Köpte datorn på Netonnet för kanske 5-6 år sedan, datorn heter ASUS G10 eller G10AC som jag inte minns fel.

Är en av dom få som fortfarande har Windows 8.1 om det skulle vara nödvändig information.

Behöver all hjälp jag kan få!
/ Sebbe

Permalänk
Medlem

@MagixGG:
Du kan prova att köra det verktyg som finns inbyggt i Windows.
Memory Diagnostics Tool

Annars finns det detta Memtest86+, med detta så behöver man skapa en bootbar CD/USB dock.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@MagixGG:
Du kan prova att köra det verktyg som finns inbyggt i Windows.
Memory Diagnostics Tool

Annars finns det detta Memtest86+, med detta så behöver man skapa en bootbar CD/USB dock.

Jag provade Windows Memeory Diagnostic och det stod att det inte var något fel på dom.

Permalänk
Medlem

Kan problemet va min processor?
Det står att maxhastighet är 3.40GHz men den är runt ~3.74GHz även fast man inte kan overclocka den?
gyazo

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagixGG:

Kan problemet va min processor?
Det står att maxhastighet är 3.40GHz men den är runt ~3.74GHz även fast man inte kan overclocka den?

Helt normalt värde för din processor "Max Turbo Frequency 3.90 GHz"
Intel® Core™ i7-4770

Med Turbo menas att processorn klockas upp automatiskt vid behov.

Det går att stänga av i UEFI/BIOS, om man vill det, har för mig att det är SpeedStep man ska stänga av då.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Helt normalt värde för din processor "Max Turbo Frequency 3.90 GHz"
Intel® Core™ i7-4770

Med Turbo menas att processorn klockas upp automatiskt vid behov.

Det går att stänga av i UEFI/BIOS, om man vill det, har för mig att det är SpeedStep man ska stänga av då.

okej, tack för infon