Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009

Är paypal säkert?

Hejsan!

Ska eventuellt köpa en kamera av en från blocket och han använder sig av paypal, har betalat med paypal kanske 1-2 gånger bara.
Hur säkert är det, och är det något som är värt att tänka på innan man skickar pengarna?

Mvh.

CPU: 8700K - Kylning: Captain 240 RGB - Motherboard:Aorus K3 - GPU:1080 - SSD: 500Gb 850 Evo Minne:16gb 3000Mhz - PSU: EVGA G2 750W Ljud: Andersson CDH 3.5 AE Monitor: Asus VG278QR 165Hz Tangentbord: Razer Blackwidow Ultimate Stealth

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av drakelito:

Hejsan!

Ska eventuellt köpa en kamera av en från blocket och han använder sig av paypal, har betalat med paypal kanske 1-2 gånger bara.
Hur säkert är det, och är det något som är värt att tänka på innan man skickar pengarna?

Mvh.

Paypal är väl ett av dom bättre betalsätten om man är osäker på säljaren.
Vid en tvist så brukar ju PP gå på köparens linje.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Är säljaren svensk? Tar h*n inte Swish? Sker köpet mellan 4 ögon eller frakt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av Svensktiger:

Paypal är väl ett av dom bättre betalsätten om man är osäker på säljaren.
Vid en tvist så brukar ju PP gå på köparens linje.

Det var faktiskt det säljaren sa också. Så om jag får ett paket som är fyllt med stenar så kontaktar jag PP och tar det med dem bara?

Skrivet av m4gnify:

Är säljaren svensk? Tar h*n inte Swish? Sker köpet mellan 4 ögon eller frakt?

Han bor uppe i norrbotten (jag i gbg), och tar gärna betalningen genom PP.

Okej men det låter ju bra, så inget jag behöver tänka på såhär nu innan jag skickar pengarna till honom?

tack för svar

CPU: 8700K - Kylning: Captain 240 RGB - Motherboard:Aorus K3 - GPU:1080 - SSD: 500Gb 850 Evo Minne:16gb 3000Mhz - PSU: EVGA G2 750W Ljud: Andersson CDH 3.5 AE Monitor: Asus VG278QR 165Hz Tangentbord: Razer Blackwidow Ultimate Stealth

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av drakelito:

Det var faktiskt det säljaren sa också. Så om jag får ett paket som är fyllt med stenar så kontaktar jag PP och tar det med dem bara?
Han bor uppe i norrbotten (jag i gbg), och tar gärna betalningen genom PP.

Okej men det låter ju bra, så inget jag behöver tänka på såhär nu innan jag skickar pengarna till honom?

tack för svar

Du skall inte skicka som "friends and family" exempelvis. Du skall alltid vara försiktig om du betalar i förhand.

Ryzen 2700x (Noctua NH-D15) || Vengeance LPX 16GB 3200MHz @14
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix @2.1/12Ghz
Fractal Design Define S(4x BioniX F140mm+1x Noctua NF-A15) || Corsair RM750X v2
860 EVO 500 | 850 EVO 250 | Crucial M500 240 || Acer Predator XB271HUA + BenQ xl2420t