SweClockers Meet & Geek i Göteborg den 13 september

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007

SweClockers Meet & Geek i Göteborg den 13 september

Äventyret "Meet & Geek" fortsätter och efter en avstickare till Bollnäs under semestern riktas blicken mot "Bästkusten". Jag funderade på att köra i typ Halmstad eller Kungälv för att mitt uttalade syfte med Meet & Geek är att besöka hela Sverige och inte bara fokusera på storstäderna. Sen vore det så klart roligt att jävlas med alla göteborgare som högljutt klagar på att vi "aldrig" kommer dit och att vi göra "allt" roligt i Stockholm, som visserligen var den femte staden i ordningen att ens få en Meet & Geek. Vem bryr sig om fakta, dåligt att vi bara gör saker i Stockholm!

Hur roligt det än är att retas är så klart nästa anhalt Göteborg! Det blir inte heller var som helst i Göteborg, utan jag har bokat bord för ett stort sällskap på E-sportsbaren GG Bar. Hela nedervåningen är vår och det innebär plats för 42 50 personer. På menyn står käk, dricka, nån form av aktivitet / tävling och inte minst – en helkväll av trevligt nördhäng. På plats från redaktionen är jag själv, @loevet, @JonasT och @Kenneth. Den här gången får vi även finbesök av våra säljare @Emil och @Alpock.

Vi ses på GG Bar fredagen den 13 september klockan 18:00!

• Vad? Nördigt häng för SweClockers gemenskap i Göteborg!

• Var? Göteborg, Kapellgatan 12, GG Bar
    Meny: Klicka här (extern länk)

• När? Bord bokade från 18:00 till stängning 01:00, fredag 13 september.

• Hur? Allt som krävs är att du är medlem på SweClockers och anmäler dig i tråden.

• Övrig information: Alla deltagare står själva för mat- och dryckesnota. Aktivitet signerad SweClockers ingår.

Alla som bekräftat sin närvaro förväntas vara på plats – inga "kanske" eller "jag skriver upp mig även fast jag vet att jag troligtvis inte kan komma". Avboka om du stöter på förhinder! Uteblivna får digital bajsmacka och ledsen min från de som kunde fått bordsplats i ditt ställe.

Bekräftade deltagare (max 50 personer):

1. @Jacob

2. @loevet

3. @JonasT

4. @Kenneth

5. @Alpock

6. @DavidtheDoom

7. @Vzano

8. @BettyBoo42

9. @tvelander

10. @cyklonen

11. @TheMadPanda

12. @Alling

13. @MiLeS

14. @SaltyLiquorice

15. @Jaco8

16. @Drygman

17. @Simpledream

18. @reaperishere

19. @jkeg

20. @olleb

21. @The_smiley

22. @Penguin

23. @ashashiva

24. @Shinzou

25. @MrGorgar

26. @Pishi

27. @frong

28. @freevorn

29. @Apanx

30. @Motherofgod

31. @turbi

32. @Hcz

33. @Seyaro

34. @AfterShock

35. @Bascule666

36. @Sifear

37. @Amp.RC.

38. @niagi

39. @Kargnus

40. @DaveMcGroin

41. @Miikks

42. @jeffan97

43. @er_nilsson

44. @UltraLord

45. @Svampbobby

46. @da-li

47. @l_aurell

48. @railman

49. @runesfarmor

50. @kirayatail

Detta inlägg uppdateras löpande med mer information!

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Festpilot, Antiallo
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Fejs inställer sig!

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Trädvy Permalänk
Brons i quiz
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2012

Kommer

EDIT: Jag och kameran kommer

Citera för svar!
8600K 4,3 GHz @ 1.05V Ghost S1
Instagram

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2018

Ta och skriv in mig vettja

Skickades från m.sweclockers.com

PC | 8086k @5Ghz | 1080 Ti FE | Crucial P1 1TB | Trident Z RGB 2x8 3600Mhz | Maximus X Formula | RM750x | Define R6 TG | Custom Water Cooling
Setup | Acer ED347CKR + Asus PB277Q | Strix Flare MX Silver | Sennheiser PC363D | Strix Gladius Origin

Trädvy Permalänk
Festpilot, Antiallo
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av BettyBoo42:

Tar du scoootern eller?

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Trädvy Permalänk
Master of Overkill
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011

Självklart lol

CASE Caselabs SMA8 + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs 3x GTX 1080ti Poseidon RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze LCD-2 + Moon Cable Screen ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz, Samsung 43" C43J890DKU
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 480+480+280+360. 240+240

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Jun 2005

Absolut kommer man

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2018

Jag vill vara med!

Moderkort: MSI Z390-A Pro | CPU: Intel Core i5-8600K @ 4.6 GHz | CPU-kylare: be quiet! Dark Rock Pro 4 | RAM: Corsair Vengeance 32 GB (4x8) DDR4-3000 CL15 LPX | GPU: Palit RTX 2080 Ti 11 GB GamingPro OC | SSD: Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | HDD: Seagate BC 2 TB + WD Red 4 TB + Seagate BC 1 TB | PSU: EVGA 650 W GQ Gold | Chassi: be quiet! Silent Base 801 | Skärm: ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Trädvy Permalänk
Geeks Gaming
Plats
Tamriel
Registrerad
Okt 2014

Hade varit super roligt. Men pengarna räcker inte till, prio är körkort denna hösten! Ni får ha det så roligt, så ses vi på SweC 20 år istället i sthlm!

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.

Ord är mer än tre bokstäver...

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av DavidtheDoom:

Fejs inställer sig!

Skrivet av Vzano:
Skrivet av BettyBoo42:

Skrivet av tvelander:

Självklart lol

Skrivet av Lan:

Absolut kommer man

Skrivet av cyklonen:

Jag vill vara med!

Varmt välkomna allesammans! Ser redan på den här laguppställningen att det blir en episk kväll.

Skrivet av kristallkrona:

Hade varit super roligt. Men pengarna räcker inte till, prio är körkort denna hösten! Ni får ha det så roligt, så ses vi på SweC 20 år istället i sthlm!

Det gör du rätt i! Vi ses i november istället.

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Geeks Gaming
Alvar Berglind
Plats
Helsingborg
Registrerad
Feb 2013

Jag är på! Tar med mig kofoten och bryter mig in hos @davidthedoom.
Hoppas mitt Jenga är kvar, för ja, Jenga och öl är bra kombo!

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av tvelander:

Självklart lol

Jag tar och instämmer i detta poetiska mästerverk!

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2003

JA! Äntligen ett datum jag kan :3 Sign me up!

P280 | X370 | 3700X | 1080Ti | 32GB DDR4 | 1.5TB SSD
BlackWidow Chroma v2 | G502 | Sheath | G933
PG279Q | U2713HM | Rift S

Skribent för SvenskaDiablo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Okt 2013

Jag hänger med glädje också på. Passar på att ta med mig @jaco8 också!

Stationär Dator Intel Core i7 4790k 4.85 Ghz @1.3V, Kelvin S24, GTX 970, Kingston Hyper X 4x4 GB 1600 MHz, Samsung 840x3, Msi Z97 Gaming 7, Arch Linux, Beyerdynamic DT 990 PRO, Asus PG279Q. Bärbar Dator Lenovo Yoga 720, Fedora 29 Nas FreeNas 4 TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

@SaltyLiquorice Det gör du helt rätt i!

Trädvy Permalänk
Jacob Fanboy
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2008

Känns som ett lugnt och sansat event så klart man kommer, behöver ta mig ifrån Örebro så skriv upp min tågchaufför @Simpledream också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Drygman:

Känns som ett lugnt och sansat event så klart man kommer, behöver ta mig ifrån Örebro så skriv upp min tågchaufför @Simpledream också.

Klart som korvspad att LOKFÖRARN ska med 😂

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av TheMadPanda:

Jag är på! Tar med mig kofoten och bryter mig in hos @davidthedoom.
Hoppas mitt Jenga är kvar, för ja, Jenga och öl är bra kombo!

Skrivet av Alling:

Jag tar och instämmer i detta poetiska mästerverk!

Skrivet av MiLeS:

JA! Äntligen ett datum jag kan :3 Sign me up!

Skrivet av SaltyLiquorice:

Jag hänger med glädje också på. Passar på att ta med mig @jaco8 också!

Skrivet av Jaco8:

@SaltyLiquorice Det gör du helt rätt i!

Varmt välkomna!

Skrivet av Drygman:

Skrivet av Simpledream:

Klart som korvspad att LOKFÖRARN ska med 😂

Blir det en ny tatuering i pannan?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Jacob:

Varmt välkomna!
Blir det en ny tatuering i pannan?

Kanske 2 den här gången! ;D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2018

Någon som ska bila nedåt i landet och passerar linköping?

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II | Logitech G403 | SteelSeries QcK - XXL Musmatta | Mitt skrivbord Windows 2019 x64 Enterprise LTSC | ASUS MG279Q | Behöver du hjälp? Egna skriverier

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2007

Åh det här blir kul! Sign me up!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Aug 2009

Klart jag kommer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Nov 2016

Detta kan bli kul! Jag kommer!

Fractal Design Define R5 | 3700X | 2080Ti | 32GB DDR4 | 1TB SSD
ARCTIS PRO + GAMEDAC | RIVAL 600 | APEX M750 | PG279Q | Valve Index

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av iBurningMan:

Någon som ska bila nedåt i landet och passerar linköping?

Nu får nån mer östgöte ta sig till Göteborg så jag får träffa BurningMan igen! Och du snälla chaufför också, så klart.

Skrivet av Simpledream:

Kanske 2 den här gången! ;D

Jag vet inte om min hjärna kan hantera så mycket ... vad ska vi kalla det, engagemang(?), på en kväll.

Skrivet av Brov:

Åh det här blir kul! Sign me up!

Skrivet av reaperishere:

Klart jag kommer

Skrivet av jkeg:

Detta kan bli kul! Jag kommer!

Varmt välkomna allesammans.

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007

Sådär ja, då har vi redan mer än hälften av alla stolar öronmärkta och då har jag inte ens dragit ut den här tråden på framsidan ännu!

Funderar på om vi ska ha något tema för kvällen. Vi började med det förra gången i Örebro och då blev alla uppmanade att ta med gammal hårdvara (och tangentbord för att @huttala var med). Riktigt lyckat och skapade mycket snack! Ska vi köra på något liknande denna gång eller har ni några andra förslag? Gnuggisar genom tiderna @Drygman? Eller kanske ett tillfälle att byta prylar med varandra? Shoot!

@DavidtheDoom @Vzano @BettyBoo42 @tvelander @Lan @cyklonen @TheMadPanda @Alling @MiLeS @SaltyLiquorice @Jaco8 @Simpledream @Brov @reaperishere @jkeg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av Jacob:

då blev alla uppmanade att ta med gammal hårdvara

Får ta och leta igenom den klassiska "datorlådan" i källaren och se vad som finnes!

Btw, hur står det till med bidrag till priser om någon tävling skulle anordnas? Har ett Blackwidow-tangetbord (det utan rgb) som jag skulle kunna donera till prispotten

P280 | X370 | 3700X | 1080Ti | 32GB DDR4 | 1.5TB SSD
BlackWidow Chroma v2 | G502 | Sheath | G933
PG279Q | U2713HM | Rift S

Skribent för SvenskaDiablo

Trädvy Permalänk
Master of Overkill
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Jacob:

Sådär ja, då har vi redan mer än hälften av alla stolar öronmärkta och då har jag inte ens dragit ut den här tråden på framsidan ännu!

Funderar på om vi ska ha något tema för kvällen. Vi började med det förra gången i Örebro och då blev alla uppmanade att ta med gammal hårdvara (och tangentbord för att @huttala var med). Riktigt lyckat och skapade mycket snack! Ska vi köra på något liknande denna gång eller har ni några andra förslag? Gnuggisar genom tiderna @Jasn? Eller kanske ett tillfälle att byta prylar med varandra? Shoot!

@DavidtheDoom @Vzano @BettyBoo42 @tvelander @Lan @cyklonen @TheMadPanda @Alling @MiLeS @SaltyLiquorice @Jaco8 @Simpledream @Brov @reaperishere @jkeg

Haha, får la leta fram något

CASE Caselabs SMA8 + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs 3x GTX 1080ti Poseidon RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze LCD-2 + Moon Cable Screen ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz, Samsung 43" C43J890DKU
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 480+480+280+360. 240+240

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2018

Får ta med min samling med AGP grafikkort

PC | 8086k @5Ghz | 1080 Ti FE | Crucial P1 1TB | Trident Z RGB 2x8 3600Mhz | Maximus X Formula | RM750x | Define R6 TG | Custom Water Cooling
Setup | Acer ED347CKR + Asus PB277Q | Strix Flare MX Silver | Sennheiser PC363D | Strix Gladius Origin

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2017

Jäklar vad typiskt med detta datumet, åker upp till Stockholm för Comic Con då!

Trädvy Permalänk
Geeks Gaming
Alvar Berglind
Plats
Helsingborg
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av Jacob:

Funderar på om vi ska ha något tema för kvällen. Vi började med det förra gången i Örebro och då blev alla uppmanade att ta med gammal hårdvara (och tangentbord för att @huttala var med). Riktigt lyckat och skapade mycket snack! Ska vi köra på något liknande denna gång eller har ni några andra förslag? Gnuggisar genom tiderna @Jasn? Eller kanske ett tillfälle att byta prylar med varandra? Shoot!

Jag har ett Jenga på gg bar sen tidigare så hoppas på Jenga +valfri dryck med alkohol, brukar sluta bra! Vill vi vara elaka kan man ju ta med gamla chassin