SweClockers Meet & Geek i Göteborg den 13 september

Permalänk
Medlem

@Jacob: Hur kommer det funka med matbeställning. I Linköping var det att beställa innan så de hade möjlighet att få iordning maten ordentligt. I GG nu, är det tanken o beställa där och så hoppas dom att dom hinner med allt?

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Bläckman:

Jag kommer!!!

Då knep du plats 50!

Skrivet av anon36896:

Jag kommer gärna!

@Bläckman tog sin plats blev det inget för dig. Men du är tvåa på listan nu i alla fall!

Skrivet av bourne94:

Finns det någon plats kvar? hade varit skitkul att dyka upp

Kan lägga till dig som nummer fyra på reservlistan.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Shinzou:

@Jacob: Hur kommer det funka med matbeställning. I Linköping var det att beställa innan så de hade möjlighet att få iordning maten ordentligt. I GG nu, är det tanken o beställa där och så hoppas dom att dom hinner med allt?

Vi (jag) slipper krångla med det den här gången. De ska lösa allt på plats och jag har sagt att det inte är helt världen om det blir lite väntetider.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Vi (jag) slipper krångla med det den här gången. De ska lösa allt på plats och jag har sagt att det inte är helt världen om det blir lite väntetider.

... så länge ölen inte har väntetid

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av AmpRC:

... så länge ölen inte har väntetid

Jag tror inte de brygger ölen innan servering. De ska faktiskt ta in extrapersonal för den här kvällen, så låter som de garderat sig för att 50 törstiga nördar kommer.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Jag tror inte de brygger ölen innan servering. De ska faktiskt ta in extrapersonal för den här kvällen, så låter som de garderat sig för att 50 törstiga nördar kommer.

Jag hoppas de brygger ölen innan servering! Sånt jäkla meck att brygga själv...

9 dagar kvar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penguin:

Jag hoppas de brygger ölen innan servering! Sånt jäkla meck att brygga själv...

9 dagar kvar!

Ta med en 3D-skrivare printar vi ut ölen. Vi var väl nördar eller...

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläckman:

Ta med en 3D-skrivare printar vi ut ölen. Vi var väl nördar eller...

@Vzano är kemist dessutom så vi löser nog det då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Kan lägga till dig som nummer fyra på reservlistan.

@Jacob: Absolut det får du gärna göra! hade varit riktigt trevligt att haka på

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Hallå alla goa gubbar!

Nu är det bara en dryg vecka kvar till vi ses i Göteborg! Har samtalet med GG Bar om vårt sällskap och fått igenom att hela sällskapet får 10% rabatt på all mat och dryck under kvällen. Den enda reservationen är att det inte gäller köp via deras app, så är någon av er stammis och gillar det betalsättet får ni svälja att det blir gammal hederlig betalning med kort eller kontanter som gäller.

Jag håller också på att fnula på ett quiz för kvällen så att vi kan avlasta @MileS bördan att konka runt på alla priser. Temat blir som vanligt en blandning av lokala frågor och en del om hårdvara.

En liten avstickare också – kul att se att så många av er som kommer dessutom tar ert pick och pack till vår 20-årsfest SweClockers Live! den 9 november i Stockholm. Givetvis är alla som varit med på en Meet & Geek bjudna och så gäller också alla som planerar komma på denna. Är det nån som ännu inte fått en inbjudan och vill ha en, skriv i den officiella tråden så löser jag det.

@loevet @JonasT @Kenneth @Emil @Alpock @DavidtheDoom @Vzano @anon291781 @tvelander @Lan @cyklonen @TheMadPanda @Alling @MiLeS @SaltyLiquorice @Jaco8 @Drygman @Simpledream @Brov @reaperishere @jkeg @olle @The_smiley @Penguin @ashashiva @Shinzou @MrGorgar @Pishi @frong @freevorn @Apanx @Motherofgod @turbi @Hcz @Seyaro @AfterShock @Bascule666 @Sifear @Amp.RC @niagi @Kargnus @Mayth @DaveMcGroin @Miikks @Valonen @jeffan97 @er_nilsson @UltraLord @Svampbobby

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
99:e percentilen

@Jacob: Bra jobbat! Ser fram emot detta!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Kommer bli gôrskôjj änna!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Woop woop!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | 3700X | 2080Ti | 32GB DDR4 | 2TB NVMe
ARCTIS PRO + GAMEDAC | RIVAL 650 | APEX M750 | 2 x PG279Q | PG32UQ | Valve Index

Permalänk

@Jacob: snyggt jobbat!

Permalänk
Medlem

@Jacob

Finns det nåt önskemål från GG Bar om att förbeställa mat för att underlätta för köket?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@cyklonen Icke! Jag har sagt att väntetider inte är hela världen och att vi hellre tittar på vad vi vill äta på plats.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

@cyklonen Icke! Jag har sagt att väntetider inte är hela världen och att vi hellre tittar på vad vi vill äta på plats.

Ok!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Ingen kommer slå @Vzano dock

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av MiLeS:

Som GG Bars bästa kund förväntar jag mig att @Vzano bjuder oss alla på en helkväll utan dess like!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Fick besked om att en behövde ställa in sin närvaro på fredag, så finns en plats öppen igen.

Precis som tidigare får de som stått längst på reservlistan förtur och ni får gärna säga till om ni inte vill komma så jag vet att nästa person på tur får platsen istället.

  1. @DZoolander

  2. @anon36896

  3. @runesfarmor

  4. @bourne94

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Meet Gbg

@Jacob: Tyvärr sk*ter sig planeringen så jag får tacka nej

Permalänk
Inaktiv

Jag kommer gärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Jag tror inte de brygger ölen innan servering. De ska faktiskt ta in extrapersonal för den här kvällen, så låter som de garderat sig för att 50 törstiga nördar kommer.

Dricker inte öl så tar gärna en fet cider och en shot för att jämna ut det lite.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Fick besked om att en behövde ställa in sin närvaro på fredag, så finns en plats öppen igen.

Precis som tidigare får de som stått längst på reservlistan förtur och ni får gärna säga till om ni inte vill komma så jag vet att nästa person på tur får platsen istället.

  1. @DZoolander

  2. @da-li

  3. @runesfarmor

  4. @bourne94

är alla platser upptagna igen? eller har man chans?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av DZoolander:

@Jacob: Tyvärr sk*ter sig planeringen så jag får tacka nej

Tråkigt!

Skrivet av anon36896:

Jag kommer gärna.

Då är istället du välkommen på fredag!

Skrivet av bourne94:

är alla platser upptagna igen? eller har man chans?

Du har plats två på "reservlistan" nu. Fan vad tråkigt ord att använda, hade helst låtit alla som vill vara med...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

@Jacob: jag kommer gärna

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av runesfarmor:

@Jacob: jag kommer gärna

Du står först på tur om det blir något mer avhopp!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@runesfarmor Nu öppnas en plats upp. Vi ses imorgon!

@bourne94 Du står näst på tur om det skulle hinna bli ett till avhopp till imorgon. Hoppas du har möjlighet att komma på kort varsel. Fick precis besked om att en av våra säljare inte kommer då han ännu inte blivit av med en envis förkylning. Så du har också plats om du vill!

Kan ni båda bekräfta er närvaro så lägger jag till er.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Nu är det bara 24 timmar kvar till SweClockers första Meet & Geek i Göteborg! Jag har under dagen roddat med ett quiz, som kan vara det bästa jag någonsin knåpat ihop. Ovanligt roligt är det också. The suspense. Så har @MiLeS med sig priser i form av tangentbord, mus och headset från HyperX som går ut till vinnarna.

Vill också påminna alla en sista gång att ni gärna får säga till om ni inte kan komma! Som det ser ut är vi trots några avhopp fortfarande fullbokade tack vare ett antal tålmodiga reserver. Var ett snällo, lämna er stolplats öppen för någon annan om ni vet med er att ni inte kan komma.

Vi ses imorgon vid 18-tiden på GG Bar!

@loevet @JonasT @Kenneth @Alpock @DavidtheDoom @Vzano @anon291781 @tvelander @cyklonen @TheMadPanda @Alling @SaltyLiquorice @Jaco8 @Drygman @Simpledream @Brov @reaperishere @jkeg @olle @The_smiley @Penguin@ashashiva @Shinzou @MrGorgar @Pishi @frong @freevorn @Apanx @Motherofgod @turbi @Hcz @Seyaro @AfterShock @Bascule666 @Sifear @Amp.RC @niagi @Kargnus @Mayth @DaveMcGroin @Miikks @jeffan97 @er_nilsson @UltraLord @Svampbobby @da-li

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Jacob:

Nu är det bara 24 timmar kvar till SweClockers första Meet & Geek i Göteborg! Jag har under dagen roddat med ett quiz, som kan vara det bästa jag någonsin knåpat ihop. Ovanligt roligt är det också. The suspense. Så har @MiLeS med sig priser i form av tangentbord, mus och headset från HyperX som går ut till vinnarna.

Vill också påminna alla en sista gång att ni gärna får säga till om ni inte kan komma! Som det ser ut är vi trots några avhopp fortfarande fullbokade tack vare ett antal tålmodiga reserver. Var ett snällo, lämna er stolplats öppen för någon annan om ni vet med er att ni inte kan komma.

Vi ses imorgon vid 18-tiden på GG Bar!

@loevet @JonasT @Kenneth @Alpock @DavidtheDoom @Vzano @BettyBoo42 @tvelander @cyklonen @TheMadPanda @Alling @SaltyLiquorice @Jaco8 @Drygman @Simpledream @Brov @reaperishere @jkeg @olleb @The_smiley @Penguin@ashashiva @Shinzou @MrGorgar @Pishi @frong @freevorn @Apanx @Motherofgod @turbi @Hcz @Seyaro @AfterShock @Bascule666 @Sifear @Amp.RC @niagi @Kargnus @Mayth @DaveMcGroin @Miikks @jeffan97 @er_nilsson @UltraLord @Svampbobby @da-li

18 kommer hänga där innan bor för nära

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240