Gamescoms öppningsevent drar igång ikväll – klockan 20:00

Permalänk
Melding Plague

Gamescoms öppningsevent drar igång ikväll – klockan 20:00

Klockan 20:00 i kväll drar Gamescom igång i form av en livesänd öppningspresentation, där allt från Cyberpunk 2077 till senaste nytt från Xbox och Google Stadia väntas visas upp.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas på Age of Empires 4 nyheter!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Boredbynoobs:

Hoppas på Age of Empires 4 nyheter!

Något om AoE är iaf utlovat!
https://www.fz.se/nyhet/280658-stort-avslojande-om-age-of-emp...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Som en övervintrad JRPG-nörd skulle jag bli fasligt glad om Square Enix kunde presentera ett storspel runt Final Fantasy eller Octopath Traveler, men det känns inte så sannolikt. Den sortens stora presentationer brukar reserveras för E3. Men förhoppningsvis visar de upp Dragon Quest XI S för Switch, och kanske lite utökat gameplay från FFVII Remake. Det hade varit finfint det!

Om Sony och Microsoft kunde avtäcka lite fler guldklimpar av information om PS5 och Xbox Scarlett hade jag också blivit barnsligt glad.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Att Blizzard inte ställer upp är synd tycker jag , vi behöver mer warcraft 3 reforged gameplay!

Permalänk
Medlem

Så jäkla taggad, åker ner på torsdag!

Hoppas på att få se något på plats om stadia och AOE4, och i år skulle det även finnas ett gäng svenskar på plats (Coffee stain tex) så jag hoppas på att bli glatt överraskad som vanligt.

Permalänk
Inaktiv

Avskyr relationen till FZ.se

Permalänk
Medlem

Äh, fel...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Snälla hoppas att ryktet om Warner Bros gör ett nytt Batman stämmer och visas upp!!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

Sneglar till och från på Gamescom stream på Twitch och är ganska intressanta spel som visas. Kul att ett fåtal spel inte läckts innan dessutom.

Mest av allt skulle jag vilja se ett nytt Stardew Valley. Om man fick önska vilt.

Permalänk
Medlem

Woho, little nightmares 2

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Inaktiv

Suck, Sony köpte Insomniac. Kommer Stormlands ens ut nu?
https://kotaku.com/sony-buys-spider-man-developer-insomniac-g...

Edit: Ska fortfarande släppas som tur är: https://twitter.com/stormlandvr/status/1163531745360261120

Permalänk
Medlem

Riktigt mysig stream - gör eventsen mycket roligare att kolla på

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Brov:

Riktigt mysig stream - gör eventsen mycket roligare att kolla på

Blev faktiskt rätt sugen på att faktiskt besöka Gamescom nästa år. Är ett år med konsollanseringar så kan vara ett extra intressant tillfälle att faktiskt vara på plats. E3 har en speciell status, även om den tappat under lång tid, men Gamescom känns faktiskt riktigt bra. Nu hatar jag förvisso att resa men Tyskland är verkligen inte långt bort ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34034:

Avskyr relationen till FZ.se

Vad är relationen? Tills för nån minut sen trodde jag den sidan dog millenumdöden som de flesta sidor. Jag kan inte se någon info på wiki om en relation med Swec men samtidigt kallas de en syster-site?

Den här gubben är förvirrad.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hetzz:

Vad är relationen? Tills för nån minut sen trodde jag den sidan dog millenumdöden som de flesta sidor. Jag kan inte se någon info på wiki om en relation med Swec men samtidigt kallas de en syster-site?

Den här gubben är förvirrad.

Samma ägare -> Relation -> Syster-site.. på tal om förvirrad?
Jag gillar inte att swec gör nyheter till fz.se!