Permalänk
Medlem

Bredband slutade funka..

Idag slutade plötsligt nätet att funka. Vi har fiber.100 mb från Telenor. När wifi ska ansluta så står det på min o frugans mobiler (Android) att det krävs inloggning på nån webbsida. (tplinkrepeater nånting). Aldrig behövt det förr. Loggade inte in där.

Jag har startat om allt och resetat router. Blir likadant. Detta är vad Telenor rådde mig att göra.

Nu kom det upp ett nätverk som heter samma som vårt vanliga förutom att det heter TN_wifi istället för TN_24Ghz. Det funkade att logga in på för mig men undrar dock vad som orsakat detta?

Permalänk
Rekordmedlem

ditt problem verkar inte ha något med bredbandsanlutningen att göra utan det handlar om ett wifi problem.
Beskriv hur ditt lan ser ut, har du tex nån tplink repeater ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

ditt problem verkar inte ha något med bredbandsanlutningen att göra utan det handlar om ett wifi problem.
Beskriv hur ditt lan ser ut, har du tex nån tplink repeater ?

Ja vi har en tplinkrepeater på övervåningen. Jag ringde Telenor igen och de sa att frekvensernas anslutning är en o samma nu. Därav Tn_wifi. Loggade in där och det funkar nu. Och fick reseta tplinken. Verkar va som det ska nu.

Tråden kan tas bort om så önskas.

Skickades från m.sweclockers.com