Permalänk

Var säljer/byter du datorkomponenter?

Hej! Hur gör ni för att byta/sälja era möss?

Mvh

Permalänk
Medlem

Sweclockers marknad, tradera eller facebook.

Jag har i ärlighetens namn mer och mer börjat använda facebook eftersom jag märkt att det går mycket snabbt och smidigt att få sålt saker där. Nackdelen är att man får kommunicera med en massa slöa och/korkade folk, men för det mesta är det bara underhållande och det är förstås enkelt att ignorera folk. Att det är gratis är förstås en fördel.

Sweclockers marknad är bättre på de flesta sätt jämfört med konkurrenterna på grund utav användarna. En stor nackdel är däremot att det är få användare vilket gör att det kan gå trögt att sälja plus att man brukar kunna tjäna lite extra på andra sajter.

För brukade jag bara sälja på tradera men jag tycker det blivit så dyrt att lägga upp annonser där så jag brukar pröva på andra ställen först. Får jag det inte sålt till ett vettigt pris där så har det än så länge alltid fungerat med tradera.

Permalänk
Medlem

Sweclockers är det enda stället jag sålt dataprylar på men det var ett bra tag sedan. Dom senaste åren har jag istället gett bort grejerna som bytts ut.

Permalänk
Medlem

Kör hundra procent på tradera, det är dyrt det kan jag hålla med om men det är så smidigt. Jag brukar köra med "köp nu", brukar bli rätt bra betalt och man slipper boka tider och träffa personerna utan man kan istället i lugn och ro posta när man ska iväg någonstans eller när det passar en själv. Tradera ger även rabatt på dbschenker så det väger upp kostnaderna en del.

Skickades från m.sweclockers.com