Vad bör jag uppgradera i min dator?

Permalänk

Vad bör jag uppgradera i min dator?

Hej!

Jag har på senare tid märkt att min dator blivit alltmer långsam och fungerar sisådär vid användning av mina två skärmar.
Vid användning av Photoshop och After effects, som jag jobbar med dagligen, laggar även datorn alltför ofta. Utöver det spelar jag även på datorn så en uppgradering känns relevant. Vad anser ni kunniga om vad som bör uppgraderas?
Har ingen specifik budget så alla tips uppskattas!

Mina Specs:

Processorn och moderkortet är bortplockat från min väldigt gamla Asus M51AC :

Moderkort:

GPU - GTX 1060 6GB
CPU - i7-4770S 3.1GHz
Ram - 28GB

Tack på förhand för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Kanske är dags att uppgradera hela burken? Ja förutom grafikkortet kanske. Vore inte särskilt svårt att få datorn såld som ett paket om du kan tänka dig att lägga ut den.

Vad ska du spela förutom att använda Adobe och i vilken upplösning?

Permalänk
Skrivet av Muumin:

Kanske är dags att uppgradera hela burken? Ja förutom grafikkortet kanske. Vore inte särskilt svårt att få datorn såld som ett paket om du kan tänka dig att lägga ut den.

Vad ska du spela förutom att använda Adobe och i vilken upplösning?

Spelar cs, lol, pubg främst så inga krävande spel.

Joo det är nog dags för det! Vet du, eller någon annan, vilken/vilka datorkomponenter som stärker datorns prestanda vid användning av flera program och dual monitors?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marakotoro:

Spelar cs, lol, pubg främst så inga krävande spel.

Joo det är nog dags för det! Vet du, eller någon annan, vilken/vilka datorkomponenter som stärker datorns prestanda vid användning av flera program och dual monitors?

Ditt 1060 ska inte ha något problem att driva skärmarna, det är nog så att CPU/Mobo/RAM skulle behövas uppgraderas. Har du ett vettigt nätagg, vad är det för modell? Vad har du för lagringsenheter? Har du en bra SSD?

Detta paketet skulle vara en ordentlig uppgradering, inte nödvändigtvis för spel(då det är okrävande/ooptimerade) men för det andra. Du kan ju börja med det och se om du är nöjd med resultatet innan du uppgraderar något annat.