Internet funkar ej efter byte av firmware på Asus AC68U

Permalänk
Medlem

Internet funkar ej efter byte av firmware på Asus AC68U

Har haft en del strul med en Chromecast (gen1) så tänkte jag skulle uppdatera firmwaren på min router en Asus AC68U.
Körde innan på en gammal Merlin version och drog ner den senaste 384.13. Efter uppdateringen så funkar inte internet alls på routern. Kopplar jag dock förbi routern så funkar internet. Kör IP-Only fiber så har nåt slags modem innan själva routern.
Har fabriksåterställt routern efter firmwareuppdateringarna, tom kört en firmware restoration och testat Asus firmware men samma fel där. Har testat bryta ner både modem och router en längre stund. Har även testat några fler Merlin versioner men samma fel. I Asus interfacet via 192.168.1.1 står det : Internet Status: Your ISP´s DHCP does not function correctly
Kör på Wireless router mode (Default)

Nån som vet vad man kan göra ?

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hej. Hann testa detta innan du skrev. Som nämnts så fixades detta med en längre strömfrånkoppling: Tack ändå

Hacket på Chromecast gen1 fortfarande kvar. Enligt routerinterface så maxxar jag hastighet på 72,2 Mbps.Det är på twitch det hackar till men även ibland på youtube. Jämförde mot min CC gen2 som hade lägre hastighet men inget hack där inte.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

En annan konstig grej som hände efter detta var min Telldus strula med att starta upp. När den väl gjorde det så har mer än hälften av enheterna försvunnit...märkligt, kollat både genom app och webinterface

Edit: googlade och hittade att detta kan tydligen ske vid omstart av router och liknande men även när som helst att den tappar enheterna

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II