World of Warcraft Classic för populärt – får fem nya EU-servrar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pecken:

Alltid spelat på pvp-server, alltid hatat det. Men känns som det kommer bli ensamt på normal-server.

Skickades från m.sweclockers.com

Alltid spelat på PVP servers och alltid älskat det. Jag har i stort sett alltid varit den som startar en gankat som leder till ett full skaligt krig.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Har köpt in Jolt cola och Billys för att få den bästa nostalgi känslan jag kan skapa (Körde inte vanilla men körde i wotlk)

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Uzanar:

Amen! Enligt denna relativt omfattande enkäten på Reddit blir Gehennas överlägset störst i Skandinavien. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1_7VJ381nSZfqiVaSqmlSR...

Det blir att gå tillbaka till rötterna och spela Dwarf Priest. For the Alliance!

Skickades från m.sweclockers.com

Stämmer bra, fel av mig!

Smygpaste:ar länken till guilden här innan jag slänger ut nyheten imorgon! Komsi! https://discord.gg/E5zEFzq

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Absolut. Du får nog räkna med mer än så. Men det kommer inte vara sån kö speciellt länge, efter några dagar så kommer det troligen bara vara lite kö på fredag/lördagskvällar. Iaf har det funkat lite så på retail, så det är min gissning

Under förutsättning att man ens hamnar i kön och inte blir disconnectad, vilket tydligen kan hända. Jag hade siktet inställt på Gehennas, men börjar fundera på Firemaw tillsvidare. Jag vill spela på min fritid, inte köa

Är också villig att ta chansen att Blizzard öppnar character transfers från döda servers när den situationen uppstår.

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haziza:

Blir Firemaw stor nordisk server! 🙂

Om du läser enkäten så är det Gehennas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Blir Firemaw stor nordisk server! 🙂

Vore väl tråkigt om Asmongold och hans crew kom till alla EU servrar och började terrorisera er som måste spela med spelare från specifika länder när dem ändå ska göra det på US servrarna
Edit: Kan se det framför mig när han kommer in och spelar Basshunter Vi sitter här i venten och spelar lite Dota när han jagar alla nordiska spelare , kanske är ett bra förslag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Jag tror att det är många som har för höga förväntningar och kommer att tröttna rätt fort.
Var en jävla grinding i många quest.

-"jag skall laga en grissoppa och behöver fem gristungor till den".
Tre av fyra grisar har inga tungor (?), tvingas slå ihjäl 20 stycken.
- "Bra! nu behöver jag fem gristrynen."
Nej de flesta grisarna har inga trynen heller.
Sista delen är någon speciell ingrediens som fås via en raid på en annan kontinent.
Man väntar på att få till raiden, medan questen blir grå.

Nej tack jag avstår.

Det finns en tjusning i att något är svårt.

Blir något för enkelt (nuvarande wow) så tappar man ju intresset snabbt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Om du läser enkäten så är det Gehennas.

Ja och 7-8 andra valde gå över till Firemaw, de flesta norska och danska spelarna drog ditt dessutom!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av candybag:

Under förutsättning att man ens hamnar i kön och inte blir disconnectad, vilket tydligen kan hända. Jag hade siktet inställt på Gehennas, men börjar fundera på Firemaw tillsvidare. Jag vill spela på min fritid, inte köa

Är också villig att ta chansen att Blizzard öppnar character transfers från döda servers när den situationen uppstår.

Vill du spela på servern med flest svenskar är det Gehennas som gäller, där är vi riktigt många svenskar. Men spelar det mer roll att slippa köa när du loggar in första veckorna så är det bättre att du väljer en annan server

Kan vara värt att tänka på att det kommer ta hundratals timmar att ta level 60, så såvida du inte sitter 12-18h om dygnet så kommer det dröja många veckor innan man maxat ut. Sitter man så mycket klarar man nog lite kö när man loggar in ändå

Skrivet av Zoyadog:

Stämmer bra, fel av mig!

Smygpaste:ar länken till guilden här innan jag slänger ut nyheten imorgon! Komsi! https://discord.gg/E5zEFzq

Kommer de en separat discord för wow-guild? Eller körs det mer som ett hängställe som alla är välkomna i?

Nvm hittade nu, låååångt nere bland alla kanaler o listor..

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Absolut. Du får nog räkna med mer än så. Men det kommer inte vara sån kö speciellt länge, efter några dagar så kommer det troligen bara vara lite kö på fredag/lördagskvällar. Iaf har det funkat lite så på retail, så det är min gissning

Du var alltså inte med när vanilla var current?

Kan ju säga dig att det var kö helt slumpmässiga tider.. iallafall på de mer populära servrarna och man fick vänta uppemot en eller en och en halv timme innan man kom in.

Skrivet av Ratatosk:

Jag tror att det är många som har för höga förväntningar och kommer att tröttna rätt fort.
Var en jävla grinding i många quest.

-"jag skall laga en grissoppa och behöver fem gristungor till den".
Tre av fyra grisar har inga tungor (?), tvingas slå ihjäl 20 stycken.
- "Bra! nu behöver jag fem gristrynen."
Nej de flesta grisarna har inga trynen heller.
Sista delen är någon speciell ingrediens som fås via en raid på en annan kontinent.
Man väntar på att få till raiden, medan questen blir grå.

Nej tack jag avstår.

Det är ju ingenting.

"Hej.. jag har tappat mitt halsband och en krokodil åt upp det.. kan du hjälpa mig"

*Tvingas grinda i två timmar... för dropchansen för sagda halsband är hela 0.1%*.

Eller vad sägs om tusks från Quillboars? Tar bara en timme att farma.. för dessa mobs spawns bara råkar ha samma spawn som en annan mob som inte har med questet att göra och de kan inte spawna samtidigt. Så det slutar med att man dödar en mob för att en annan ska spawna och sagda mob antingen inte droppar något eller så taggas den av en lock som helt plötsligt får för sig att sno det.

Skrivet av metuz:

Hur stor procent av alla spelare tror ni har en subscription redan, och reggat sitt namn? Jag gissar på ca 10%-20%. Så kommer säkert bli 5-10 gånger fler spelare på tisdag. Säkert ospelbart hela nästa vecka.

Det är här sharding gör sitt trick.

Skrivet av ExcZist:

Vore väl tråkigt om Asmongold och hans crew kom till alla EU servrar och började terrorisera er som måste spela med spelare från specifika länder när dem ändå ska göra det på US servrarna
Edit: Kan se det framför mig när han kommer in och spelar Basshunter Vi sitter här i venten och spelar lite Dota när han jagar alla nordiska spelare , kanske är ett bra förslag

Kan redan känna hans lukt ända hit. Undrar om han tagit ännu ett sabbatsår från att duscha inför Classic.

Skrivet av Haziza:

Ja och 7-8 andra valde gå över till Firemaw, de flesta norska och danska spelarna drog ditt dessutom!

Gehennas verkar dock vara den absolut största hubben för Nordiska communityn när det kommer till classic. Har tre gubbar på servern gjorda inför lansering.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkiii:

Det finns en tjusning i att något är svårt.

Blir något för enkelt (nuvarande wow) så tappar man ju intresset snabbt.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast nu är det ju inte svårt.
Utan bara tidskrävande.
Precis som att raida i vanilla, kanske får 1-2 items per månad.

Fett!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Jag tror att det är många som har för höga förväntningar och kommer att tröttna rätt fort.
Var en jävla grinding i många quest.

-"jag skall laga en grissoppa och behöver fem gristungor till den".
Tre av fyra grisar har inga tungor (?), tvingas slå ihjäl 20 stycken.
- "Bra! nu behöver jag fem gristrynen."
Nej de flesta grisarna har inga trynen heller.
Sista delen är någon speciell ingrediens som fås via en raid på en annan kontinent.
Man väntar på att få till raiden, medan questen blir grå.

Nej tack jag avstår.

Ska jag vara ärlig så tror jag inte folk förväntar sig något annat än det. Även nya som aldrig spelat de, har dom hört från andra som spelat så vet dom vad de ger sig in på. Själv så tror jag ett stort mörkertal gamla spelare kommer tillbaka.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Dem svenskar jag känner har alla bytt från Gehennas till Firemaw när Gehennas vart full och väntas ha extrema köer den närmsta tiden.

Permalänk
Avstängd

Justja.

APES som förstörde några privatserverar ska ju lira på Gehennas så ni som vill köra Horde på Gehennas, bör tänka om.

Permalänk
Medlem

Gehennas med övriga svenskarna för min del.

Permalänk
Medlem

Gjort 3 chars på Gehennas. Får se om jag orkar dra upp dem till 60...blir det köer väntar jag

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Gehennas med Project Classic guilden, hoppad på det tåget när en tråd kom upp här på forumet för nästan 2år sedan så följer med till slutstationen

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Justja.

APES som förstörde några privatserverar ska ju lira på Gehennas så ni som vill köra Horde på Gehennas, bör tänka om.

Dock tror jag inte att privatserver vs Classic direkt går att jämföra. Tror Apes är lite för överhypade och ifall de skulle börja med något så kommer förmodligen mods att ta hand om det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zaltrip:

Dock tror jag inte att privatserver vs Classic direkt går att jämföra. Tror Apes är lite för överhypade och ifall de skulle börja med något så kommer förmodligen mods att ta hand om det.

Mods?
Du menar GMs?

De kommer inte göra någonting då PVP är fritt fram likaså ganking. De ska ockupera Blackrock och alla andra neutrala zoner.

Och det går helt klart att jämföra.

Då de förstörde serverar som låg på runt 10k aktiva (samtidigt) spelare.
Classic är inte långt ifrån.

Permalänk
Medlem

Är riven mellan Gehennas och Firemaw. Hade varit kul om hela norden samlades på en server istället för dela på sig.

Gehennas förväntas vara proppfull med långa köer. Firemaw har dock mest danskar, norrmän och isländare. Vill helst inte lämna den svenska och finska communityn.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem

Tror det kommer bli svenskar så det räcker och blir över även om dom delas upp på två olika servar.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Mods?
Du menar GMs?

De kommer inte göra någonting då PVP är fritt fram likaså ganking. De ska ockupera Blackrock och alla andra neutrala zoner.

Och det går helt klart att jämföra.

Då de förstörde serverar som låg på runt 10k aktiva (samtidigt) spelare.
Classic är inte långt ifrån.

Okej visst det kan bli så, men du får också komma ihåg den största skillnaden mellan privata servrar och Classic, Classic är P2P och allt Blizzard vill göra är att tjäna pengar.

Hur hardcore någon än är så är 10 casual spelare fortfarande värda mer än en hardcore spelare och Apes kommer hur man än ser det vara en minoritet mot alla som kommer spela på Gehennas. Börjar de då förstöra spelupplevelsen för majoriteten tror jag att Blizzard kommer bli rädda att de kommer förlora pengar och förmodligen då göra något åt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaltrip:

Okej visst det kan bli så, men du får också komma ihåg den största skillnaden mellan privata servrar och Classic, Classic är P2P och allt Blizzard vill göra är att tjäna pengar.

Hur hardcore någon än är så är 10 casual spelare fortfarande värda mer än en hardcore spelare och Apes kommer hur man än ser det vara en minoritet mot alla som kommer spela på Gehennas. Börjar de då förstöra spelupplevelsen för majoriteten tror jag att Blizzard kommer bli rädda att de kommer förlora pengar och förmodligen då göra något åt det.

Inte en chans, spelade du vanilla? Att ganka en guilds MT/main healer om och om inför MC/BWL-raids i timmar var så jäkla roligt och det är inget blizzard "gör något åt" eftersom det är spelet.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Jag spelade warlock och mage i vanilla. Nu blir det att sätta på sig den svarta kragen o lira präst!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zaltrip:

Okej visst det kan bli så, men du får också komma ihåg den största skillnaden mellan privata servrar och Classic, Classic är P2P och allt Blizzard vill göra är att tjäna pengar.

Hur hardcore någon än är så är 10 casual spelare fortfarande värda mer än en hardcore spelare och Apes kommer hur man än ser det vara en minoritet mot alla som kommer spela på Gehennas. Börjar de då förstöra spelupplevelsen för majoriteten tror jag att Blizzard kommer bli rädda att de kommer förlora pengar och förmodligen då göra något åt det.

Ingenting kommer hända. Att ganka någon tills de loggar ut är helt normalt. Vill man inte uppleva det så spelar man inte på en PVP server. Blackrock var liksom världens chokepoint i Vanilla, guilder gav helt enkelt upp sin dagliga raid pga ganking.

Skrivet av Mormis:

Inte en chans, spelade du vanilla? Att ganka en guilds MT/main healer om och om inför MC/BWL-raids i timmar var så jäkla roligt och det är inget blizzard "gör något åt" eftersom det är spelet.

Exakt.
Carebears kunde gråta på forumen men ingen brydde sig. Spela helt enkelt på en PVE (Normal) eller RP server liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Håller på att sätta upp guilden nu, insåg att Gehennas är full. Undrar hur man löser detta? Vänta tills folk droppar av eller byta helt...?

Det känns garanterat som att gehennas är helt full. Ingen kommer in förrän någon lämnar. Tror inte kö på 22000 ens är max. Vi har inte riktigt nåt prime time än. Lämnar man servern är det bara att ställa sig i kö för att spela nästa dag.
En kompis ställde sig i kö runt kl 13 och kom in runt 16-17:00.

Vi kan ju hoppas att Maintenance nollställer hela kön.

Nån sa att vardera faction har 1500 personer per layer och server, med 8 layers gehennas blir det alltså totalt 24000 spelare online samtidigt, med en kö på lika många spelare.... Har ingen källa på detta dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av aholman:

Det känns garanterat som att gehennas är helt full. Ingen kommer in förrän någon lämnar. Tror inte kö på 22000 ens är max. Vi har inte riktigt nåt prime time än. Lämnar man servern är det bara att ställa sig i kö för att spela nästa dag.
En kompis ställde sig i kö runt kl 13 och kom in runt 16-17:00.

Vi kan ju hoppas att Maintenance nollställer hela kön.

Nån sa att vardera faction har 1500 personer per layer och server, med 8 layers gehennas blir det alltså totalt 24000 spelare online samtidigt, med en kö på lika många spelare.... Har ingen källa på detta dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är dessvärre kaos och långa inloggningstider på alla servrar just nu. Får vänta och hoppas att det stabiliserar sig om några dagar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kaos var det 2004 också..inget nytt under solen bara det klassiska hehe

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...