Permalänk

15" eller 17" till gaming?

Vad föredrar ni? Har jäkligt svårt för att bestämma mig. Rent estetiskt tycker jag 15" är mer tilltalande men upplevelsen blir bättre med 17".

Zaphyrus S är modellen jag tittar på....

Permalänk
Inaktiv

Kör på 17" Bättre upplevelse.
Vad ska du göra med den, titta på den eller spela på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusSWE87:

Vad föredrar ni? Har jäkligt svårt för att bestämma mig. Rent estetiskt tycker jag 15" är mer tilltalande men upplevelsen blir bättre med 17".

Beror på hur portabel du vill att den ska vara. Ska den mest stå hemma på kammaren så 17 tum för den bättre upplevelsen. Har du behov av att ofta ta den med dig så definitivt 15 tum för en sjuttontummare är STOR, inget som går ner i en vanlig ryggsäck.

Men generellt sett svårt att ge råd utan att veta mer om din faktiska situation.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av hakro807:

Beror på hur portabel du vill att den ska vara. Ska den mest stå hemma på kammaren så 17 tum för den bättre upplevelsen. Har du behov av att ofta ta den med dig så definitivt 15 tum för en sjuttontummare är STOR, inget som går ner i en vanlig ryggsäck.

Men generellt sett svårt att ge råd utan att veta mer om din faktiska situation.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänker ta med den upp varje helg till fritidshuset (egen bil). Annars kommer den stå på samma plats därhemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusSWE87:

Tänker ta med den upp varje helg till fritidshuset (egen bil). Annars kommer den stå på samma plats därhemma.

Isf finns väl sanningen att säga ingen anledningen alls att satsa på mindre än 17 tum.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MarcusSWE87:

Tänker ta med den upp varje helg till fritidshuset (egen bil). Annars kommer den stå på samma plats därhemma.

Kommer du använda någon extern skärm på någon av ställena? Men då du fraktar datorn med bil så känns det som det finns få/inga nackdelar med 17".

Permalänk
Medlem

Upp till 17" finns det numera ganska många ryggsäckar att välja mellan, dock 17.3" var jobbig storlek - den där sista 0.3" har väldans betydelse i urvalet av användbara ryggsäckar (för Asus 751JT)

Permalänk
Medlem

Jag håller med de andra, så länge du inte ska bära den titt som tätt så finns det ingen anledning att välja något annat än 17”.

Ett annat alternativ är att ha en ordentlig skärm på sommarstället som du kopplar in datorn till, om du nu vill ha det bästa av två världar.

Permalänk
Medlem

Köpte en MSI laptop fick med en ryggsäck för en 17 tums laptop.... och den är inte speciellt stor heller! ser ut som en vanlig ryggsäck.... och ska man lira så gäller 17 tums.....