Permalänk
Medlem

Helv...e! Slang gled av på kylaren!

Hörde från övervåningen att grabbens dator börja köra youtubeklipp på hög volym!
Gick upp för att stänga av men det var ingen bild på skärmarna! Gjorde en Norsk reset och den gick igång men skärmarna la ner! Stängde ner igen och sen starta den inte.
Såg sen att insidan plexit hade vattendroppar på sig och att det var vatten på golvet!
Slangen på pumpen över CPU’n hade glidit av. Har detta hänt någon annan?
Kylaren är en Deepcool maelstrom 240T. Billig skit nu i efterhand kan tyckas, men skall sånt här kunna hända en dator som bara står? (funkat kanon i 3år)
Det verkar som om 1060 kortet och strömmen får bytas ut!
Jävla skit helt enkelt!

Permalänk
Medlem

@thiswood: japp hände mig med första vattenbygget det visade sig att slagen jag valt var inte kompatibel med kopplingarna, så när man drog åt kopplingen gled den av, jag hade dock tur att märka det under tester av systemet och när jag kände på flera andra gled dom hyffsat lätt av med. med andra ord kolla slagen, både, yttermått,innermått och tjocklek på godset. kan nämna att dom kopplingar jag inte dragit åt så hårt satt bättre än dom jag drog åt hårt konstigt nog

Edit troligen räcker det att torka sakerna ordentligt, lägg dom i ris i 48 timmar, vätskan man använder brukar inte skada komponenterna, å andra sidan har det hänt att skärmen slagit av så har det troligen blivit någon form av kortslutningen? vad kör du med för vätska?
rekommenderar starkt biltemas batterivatten med en silvekruv för minimalt skötselbehov

Permalänk
Medlem

Luftkylning är bäst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

@thiswood: japp hände mig med första vattenbygget det visade sig att slagen jag valt var inte kompatibel med kopplingarna, så när man drog åt kopplingen gled den av, jag hade dock tur att märka det under tester av systemet och när jag kände på flera andra gled dom hyffsat lätt av med. med andra ord kolla slagen, både, yttermått,innermått och tjocklek på godset. kan nämna att dom kopplingar jag inte dragit åt så hårt satt bättre än dom jag drog åt hårt konstigt nog

Edit troligen räcker det att torka sakerna ordentligt, lägg dom i ris i 48 timmar, vätskan man använder brukar inte skada komponenterna, å andra sidan har det hänt att skärmen slagit av så har det troligen blivit någon form av kortslutningen? vad kör du med för vätska?
rekommenderar starkt biltemas batterivatten med en silvekruv för minimalt skötselbehov

Deepcool Gamer Storm Maelstrom 240 är en sluten kylare. Gäller samma med deras vätska?
Nätagget skulle jag nog inte återanvänt, jag är för skeptisk för det. Men grafikkortet skulle jag prova efter det fått torka.

Till TS, vilken otur du haft :/ Hoppas det går att rädda så många delar som möjligt.

Permalänk
Medlem

A ok, läste inte så noga, hmm man bör väll troligen ha en "säker" vätska, dock har den varit i drift länge så visst finns det chans att den blivit ledande. Nätagget skulle jag inte vara så orolig för om det får torka ut ordentligt. tror att det är större chans att gpu inte kommer funka igen om något gått sönder.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thiswood:

Hörde från övervåningen att grabbens dator börja köra youtubeklipp på hög volym!
Gick upp för att stänga av men det var ingen bild på skärmarna! Gjorde en Norsk reset och den gick igång men skärmarna la ner! Stängde ner igen och sen starta den inte.
Såg sen att insidan plexit hade vattendroppar på sig och att det var vatten på golvet!
Slangen på pumpen över CPU’n hade glidit av. Har detta hänt någon annan?
Kylaren är en Deepcool maelstrom 240T. Billig skit nu i efterhand kan tyckas, men skall sånt här kunna hända en dator som bara står? (funkat kanon i 3år)
Det verkar som om 1060 kortet och strömmen får bytas ut!
Jävla skit helt enkelt!

Fyfan, kan bara beklaga.

Det var just med rädsla för det där som jag gick från sluten vattenkylare till en Noctua NH-D14.

Vissa tillverkare ger ersättning om deras slutna vattenkylare går sönder och skadar komponenter.
Kolla upp den saken för din numera havererade vattenkylare.

/Lifooz