Nominera "Årets datorbutik" till SweClockers Awards 2019!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2019

Nominerar Komplett.

Priskompenserade i efterhand.
Snabba på att svara vis mail/telefon.
Aldrig haft strul med produkter som beställts.

Bra priser, rätt utbud.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Netonnet tycker jag i år, för ett par år sedan hade jag röstat Inet, men netonet har helt tagit all min business nu för tiden, har alldrig haft ett endaste problem med leveranser, hämtningar, returer (lika som ikea, inga konstiga frågor, inga väntetider, bara rakt av, klart vi ordnar det o byter den)

de har sprungit förbi de andra med trevlig service, mycket hemma på lager, och bland de bästa priserna för samma saker.

Mobo: ASUS Maximus hero X | CPU: i9-9900k | GPU: 2 x Colorful 1080ti Vulkan ad | RAM: G.Skill Trident Z rgb 32GB DDR4 3200MHz | PSU: Corsair RM850x gold | Chassi: Corsair 460X | Kylning: Custom Loop |SSD1: Samsung M.2 960 Evo 500 Gb| SSD2: M.2 Intel 660p 2Tb | HDD ext: WDMybook 8 tb | Monitor: Acer Predator X34 @100hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

Webhallen - brett utbud, bra priser, lagersaldot är live, snabba leveranser, och reklamationer/produktersättningar har fungerat prima.

Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2019

Inet. Trevlig och kunnig personal, bra utbud och bra priser. Sedan är deras produkt & teknikfilmer riktigt trevliga att se på!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Getinge, Halland
Registrerad
Dec 2010

webhallen

Webhallen så klart!

Där kan man betala med kryptovalutor!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Holsbybrunn
Registrerad
Okt 2011

Webhallen - bra utbud, vettiga priser, utomordentlig kundservice, roliga tävlingar, bra respons på sociala medier. Streamhjälpen!

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Maj 2006

Lägger min röst på Inet. Tycker de har enastående service, alltid vänligt och professionellt bemötande. Men även för deras korta leveranstider, gratis frakt och stora sortiment. Bara +++++ !

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero * CPU: AMD Ryzen 7 2700X * RAM: 32Gb G.Skill TridentZ RGB 2933Mhz CL14 * PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum * GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC * SSD: Samsung 860 EVO 2 TB * DVD: ASUS DVD-RW * Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart * Skärm: Alienware AW3418DW

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012

Inet
+ Pingvinstänger.
+ Bra service.
+ Bra priser.
+ Alltid fri frakt.
+ Snabba på att få in nya produkter.
+ Ett serviceställe man kan luta sig mot ifall något pajar också, det är en trygghet.
+ Gillar Dr. Inet loggan också - han är söt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2013

Webhallen!

Bäst kundservice
Bra priser
Solida produkter
Bra villkor (ångerrätt, öppetköp osv)
Man kan levla sitt konto!

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 1700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Baksidan nedanför nätaggregatet
Registrerad
Aug 2019

Enkelt.
1. Webhallen
2/3. Kompett o Inet på delad 2a plats.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2008

Webhallen

GigaByte EP35-DS3 - Intel Core 2 Quad Q6600@2.44GHz - 8GB Corsair Dominator DDR2 PC8500 - 2x500 GB Hdd- XFX Radeon HD 5870 - Antec Sonata III - Svart (500w), Thoshiba HDTV 37"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Webhallen

Snabba på att skicka ut varor! bra service och bra utbud!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2018

Webhallen.

Gjorde lite research och fick hjälp av @jreklund angående router och AP. Hade dock lite fler frågor när jag kom till webbhallen och fick väldigt bra hjälp av killen i kassan som tog sig tid och besvarade alla mina funderingar.

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II | Logitech G403 | SteelSeries QcK - XXL Musmatta | Mitt skrivbord Windows 2019 x64 Enterprise LTSC | ASUS MG279Q | Behöver du hjälp? Egna skriverier

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2017

Webhallen. Massor av butiker runt om Stockholm, bra kundtjänst, bra priser. Överallt riktigt bra butik. Ïnet kommer nog andra. Bra support och priser.

https://www.sweclockers.com/galleri/14405-pinewood-x58-ett-tr...
CX 600W, Rampage III Extreme, i7 980x (4ghz), MasterLiquid ML240L RGB, MSI GTX970, 24gb Ram [HyperX Genesis & Vengeance], 240gb OCZ SSD + 2TB Seagate Barracuda. 
Ducky Cherry MX brun tangentbord, Logitech G402, Asus MG279Q, Samsung Syncmaster och Asus PCE-AC68.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Maj 2006

Inet

Bra kundsupport, bäst hemsida att navigera i, bra fraktalternativ och bra sortiment

Emerald Moon | Custom vattenkyld mITX speldator i NCASE M1. | Magmoor V3 | Byggd på EK Fluid Gaming Kit | Tristram | Unik loop med X-Flow radiatorer | Cairodrome | Vattenloop i det enorma Tower 900 | Lavender | Custombygge i Lian Li PC-Q37 | Aquatic Ambiance | Min main rigg i PC-011 Dynamic

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2011

Inet som vinnare så klart. Finns ingen annan butik som kommer i närheten (skulle vara proshop i så fall). Snabba leveranser hem (best transport), trevlig, snabb och hjälpsam support, smidig returhantering, låg/ingen fraktkostnad och de har dessutom fattat att en pingvinstång räcker långt för att sambon ska acceptera att man beställer "teknikprylar" var och varannan dag. Tycker nog att deras sökfunktion/filtrering är bäst också. Eller iaf delad förstaplats med Dustinhome.

Dustinhome har obefintlig support. Får väl svar 1 av 10 ggr max. Och får man svar så är det så lång tid efter att produkten man frågar om har blivit omodern eller man har glömt av att man ställde en fråga.

Komplett har extremt svårt att ha korrekt info på sidan och vägrar tydligen korrigera efter att ha blivit tillsagda (inte ändrat än och det har gått ca ett år). De har dessutom extremt uppkäftig kundservice som hellre ger allt för att vägra kunden lite service än att erkänna ett fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av tqila:

Inet som vinnare så klart. Finns ingen annan butik som kommer i närheten (skulle vara proshop i så fall). Snabba leveranser hem (best transport), trevlig, snabb och hjälpsam support, smidig returhantering, låg/ingen fraktkostnad och de har dessutom fattat att en pingvinstång räcker långt för att sambon ska acceptera att man beställer "teknikprylar" var och varannan dag. Tycker nog att deras sökfunktion/filtrering är bäst också. Eller iaf delad förstaplats med Dustinhome.

Komplett har extremt svårt att ha korrekt info på sidan och vägrar tydligen korrigera efter att ha blivit tillsagda (inte ändrat än och det har gått ca ett år). De har dessutom extremt uppkäftig kundservice som hellre ger allt för att vägra kunden lite service än att erkänna ett fel.

Ganska intressant, hade man bytt plats på Inet och Komplett i din text så har du min erfarenhet (minus godiset).

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2010

Webhallen: Enkelt att hämta ut, Inga problem alls med returer. Trevlig personal i butikerna jag har varit i.

Cpu: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A Gpu: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G Ram: HyperX 8GB 2666MHz Chassi: Fractal Design Meshify Mini C Nätagg: FD Power Supply Integra M 650WHd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: BenQ E2220HD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Jan 2012

Jag försöker väga in fördelar och nackdelar med samtliga butiker jag handlar ifrån och i slutändan är det huvudsakligen Inet och Webhallen som står på topp.

Netonnet är bra men har inga fysiska butiker i närheten av mig och det är alltid drygt med returer över näthandel. Bra priser. De har inte heller någon pålitlig kunnig kundtjänst. Inte för att jag själv någonsin behöver utnyttja kundtjänsten för tekniska frågor, men försöker vara så objektiv jag bara kan vara.

Webhallen har butik oerhört nära mig (300m) vilket värderas väldigt högt. De har bra priser och bra lagerföring. Alltid medgörliga och sällan något krångel, om något alls. Förhållandevis långsamma leveranser och att fråga kundtjänsten om tekniska saker är bara att glömma.

Inet har inte en butik nära mig, men en butik ganska nära min arbetsplats i Stockholm City. Vilket funkar typ lika bra. De har oftast ett bättre kundbemötande än Webhallen och jag upplever att personalen är mer måna om att det ska bli 'rätt'. Inet har definitivt snabbast leveranser över näthandel. Kundtjänsten kan ofta svara på mer avancerade frågor än de andra butikerna och om de inte kan svara på det så erbjuder de sig ofta att ta reda på det. De erbjuder även andra goodwill-tjänster så som exempelvis att böja tillbaka pins i socklar, eller BIOS-uppdatering av moderkort. Priserna är oftast samma eller lite dyrare. Ofta väldigt dålig lagerföring i butik.

Så... ska jag försöka se det ur gemene mans perspektiv skulle jag säga Inet.
För mig som är lite mer kunnig är ofta Webhallen smidigare och närmare.

Fotnot: har tidigare jobbat i 5 år på ett av dessa företag, i butik, låter det vara osagt vilket. Ser till att inte låta det påverka mitt omdöme

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2007

Webhallen.
Alltid upplevt bra service och bemötande, skönt med både online och fysiska butiker och leveling-systemet blir bara bättre med tiden

Asus Maximus IV Gene Z77 | Intel 2500K | GTX 980 Ti 6GB + H2O | Corsair 32Gb 1600Mhz | A-Data 120gb x2 Raid0 | Temjin TJ08B-E | Corsair AX750

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarby Sjöstad
Registrerad
Nov 2004

Elgiganten eftersom de ligger i framkant med att pressa ner priser.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2016

Då nominerar jag MaxGaming, bra utbud på kringutrustning

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2002

Netonnet.

Finns ingen på marknaden idag som slår deras returhantering.
Sen är priserna bra och på fyndhörnan kan man göra fina klipp med samma garantier som en ny vara.
Sen har man även 90-dagars öppet köp. Har utnyttjat denna själv och fungerade klockrent.

┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2006

Skulle säga NetOnNet, sure inte det bästa utbudet men dom ligger bra i pris överlag samt har fysiska butiker mer eller mindre överallt

here we go!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Mar 2004

Varken Inet eller Webhallen existerar i Norge.

Men Komplett uppfyller alla mina krav. Pålitlig och oerhørt snabb leverans samt proffsig, hjælpsam och førstående kundservice. Inga problem med retur av varor, garantiærenden och annat - noll tjafs. Och trevligt med ny kundklubb.

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2012

Nominera en återförsäljare | Inet

Motivera varför just du tycker att det är den bästa datorbutiken | Sjukt nöjd med bemötandet.

|MOBO: MSI B350 TOMAHAWK |GPU: ASUS Geforce 1070 8GB DUAL OC @ 2063Mhz |CPU: Ryzen 1700 @ 3900Mhz |RAM:Corsair Vengeance 16GB LED DDR4 @ 3200Mhz|SSD1: Samsung 750-Series EVO 120GB|SSD2 Kingston UV400 480GB |HDD: 1TB WD Caviar Black |Kylning: be quiet! Pure Rock
|3D MARK : Resultat Firestrike Resultat Time Spy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012

Kjell & Company
Låter kanske konstigt, men varje gång jag behövt en obskyr skruv eller annat tillbehör har det funnits i det lilla magiska lagret bakom kassan. Sjukt smidigt för småsaker, och Inet behöver inte fler nomineringar

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / Sapphire R9 Nano / Raijintek Metis / Silverstone SX500-LG / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Silverstone Argon AR-01

Lenovo Ideapad 700-15ISK - i5 6300HQ / GTX 950M 4Gb / 12 Gb DDR4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Inet (tex Hötorget) och Webhallen (tex Sveavägen) är väldigt lika för mig (båda bra) men jag nominerar Inet. Ofta är det lagerstatus och annat som styr mina inköp, finns varan i butik så uppskattar jag ofta att få dem samma dag.

Webhallen har något otroligt fjantigt system med "Achievements" & "Supply drop" för medlemmar som ser ut att vara gjort för femåringar, pinsamt, de har verkligen gått helt bananas. Jag vill få mina medlemsförmåner per automatik.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

NetonNet

Många fysiska butiker, trevlig personal, konkurrenskraftiga priser samt väldigt smidigt vid returer mm.
Helt klart värd årets datorbutik.

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 1600X Moderkort: ASUS Prime 350 Plus
Kylare: Noctua NH-C12P Gpu: EVGA 980
Ram: G.Skill 16GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X
SSD: Samsung 840 Pro 256GB Skärm: AOC G2460FP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungshamn
Registrerad
Maj 2004

Webhallen!
Otroligt mycket hjälpvilja från support när allt går åt hå.ete.

Let It "RIP"